24757
netweters
|
152457
antwoorden
|
20709
vragen
|
Sinds kort stellen zich er problemen bij het starten van Digibox. Wanneer ik naar zender vtm ga heb ik zwart beeld en geen geluid (duidelijk dat vtm mijn dag niet kleurt). Alle andere zenders werken perfect. Het probleem hierbij is ook wanneer ik een programma opneem op vtm, dat het rode opname bolletje wel naast de programmanaam staat in de tv-gids, maar hij neemt niets op. Als hij al iets opneemt is het met storingen in beeld en klank.
Heeft iemand hier een uitleg voor? En hoe komt het dat het maar bij één zender voorvalt?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zo erg zou ik dat niet vinden als VTM zwart beeld gaf.
Even serieus nu. Probeer de zenders opnieuw te scannen.
Dit doe onder het menu Allerlei => Instellingen => Digibox/Digirecorder => Systeeminstellingen
Geef je pincode in (9876 indien je die niet zelf hebt aangepast) en druk dan Zenders zoeken en bevestig met ja.
Kan wel eens vaker gebeuren, ik had bijvoorbeeld op National Geographic heel lang een superhoog volume t.o.v. andere kanalen.
Hallo @MarcN
Hoe is het beeld op Q2 (standaardnummer 5)?
Als het daar ook slecht is, is het een probleem met het signaal op de frequentie waar o.a. VTM en Q2 in liggen.
Dan kijk je best de antennekabel even na (aan beide zijden eens aan draaien en goed steken) of probeer met een andere coaxkabel. Die kabel steekt in de RF IN-aansluiting van de digicorder.
Is het beeld op Q2 wel goed dan heb ik er geen verklaring voor.
Je schrijft "bij het opstarten van digibox" ?
Doet dat probleem zich voor als je digibox nog op VTM stond van toen je hem uitschakelde?
Kijk je via HDMI ?
Soms gebeurd het dat je TV nog niet volledig is opgestart als je je digibox aanzet, en dan mist die de signaalpuls die je digibox geeft om je TV op HDMI te zetten.
Dus zet je TV aan en wacht even (vermoedelijk zegt hij dan "geen signaal" of zo) en zet dan pas je digibox aan. Tweede mogelijkheid is een andere bron op je TV te gebruiken RGB of eventueel Scart.
Als het probleem dan opgelost is zit het in de TV en niet in de Digibox .
Ik duim voor je
@Janneke_Dust schreef:MarcN ziet dit blijkbaar al klaagmuur. Probleem plaatsen en dan verder niets doen.
Zo zijn er zo velen, niet druk over maken
@Janneke_Dust schreef:MarcN ziet dit blijkbaar al klaagmuur. Probleem plaatsen en dan verder niets doen.
Geduld. Geef hem toch even de kans om te reageren...
Laten we @MarcN inderdaad nog wat tijd geven om te reageren.
Hij stelde zijn vraag iets langer dan 24u geleden.
Uiteraard zijn we heel blij dat jullie hier zo vaak aanwezig zijn, @Janneke_Dust. 😉
Aangezien hij spreekt van "bij het opstarten" ga ik er vanuit dat het probleem zich later niet meer voordoet.
Bij het opzetten van een kanaal worden er een boel gegevens verzonden over geluid, beeld, uur, datum enz.
Nu vond ik dat niet zo gek dat een zender als VTM daar wat trager mee was dan een "echte" zender.
groetjes
Het is niet doelbewust geweest dat ik niet direct reageerde. Ik klaag niet hier, ik melde een probleem.
Mijn excuses dat ik niet constant online ben. Ik heb nog andere dingen te doen ook @Janneke_Dust.
De oplossing is: gewoon nieuwe digicorder aanschaffen. Blijkbaar was mijn toestel zo ver verouderd, dat het beter was om een nieuwe te nemen. Aan allen: bedankt voor jullie bijdrage tot het mee zoeken naar oplossingen.