Beantwoorden
kevinruth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokvorming en haperend beeld

Hallo

Jaren geen problemen gehad bij het kijken naar tv en sinds enkele maanden hebben we dagelijkse beeldproblemen, namelijk dat er constant blokjes en haperingen zichtbaar zijn. 

In sé is er weinig veranderd, behalve dat we een nieuwe TV-box hebben. 
De coax-kabel is ondertussen vernieuwd en de HDMI-kabel zal ik eerstdaags vervangen, maar als ik via de instellingen van de TV-box een diagnose van mijn netwerk laat uitvoeren, dan krijg, dan krijg ik bij "signaalkwaliteit" de opmerking "redelijk" en in de lange tekst bij dit punt de melding dat het aanvaardbaar is. Op de moment dat er hapering in het beeld komt, krijg ik de melding dat de kwaliteit slecht is. 

Ligt dit dan aan de coax-kabel? Zo ja, als ik die nu opnieuw vervang is dit al de 3e keer dus waar kan ik dan een "deftige" aanschaffen? Zo neen, weet iemand aan wat dit kan liggen? 

TER INFO: op sommige zenders is dit niet het geval (zoals buitenlandse) en vanaf we Streamz, netflix, youtube of enig ander kanaal bekijken, hebben we die problemen niet. 

Weet iemand hier een technische oplossing voor? 
Bedankt

0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokvorming en haperend beeld

@kevinruthVrees dat je het buiten moet zoeken in de kabel, ergens een kabel die los gekomen is of roest gekregen heeft en daardoor slecht signaal krijgt, is daar gevoelig voor, best iemand laten komen van Telenet dan om alles uit te laten meten buiten ook.

hebben er nog buren toevallig last van ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Blokvorming en haperend beeld


@kevinruth  schreef:

Ligt dit dan aan de coax-kabel? Zo ja, als ik die nu opnieuw vervang is dit al de 3e keer dus waar kan ik dan een "deftige" aanschaffen? Zo neen, weet iemand aan wat dit kan liggen? 


Het ligt inderdaad aan zwak signaal op de coax, maar zoals @Master-Magic schreef: niet noodzakelijk aan jouw coax kabel. Mogelijke oorzaken:

  • coax kabel en connectoren buiten (tap).
  • NIU (netwerkverdeler) of de connectoren.
  • Coax aansluiting in de muur?
  • TV-Box zelf (gezien problemen sedert wissel naar TV-Box)?

Heb je een TV-toestel met een DVB-C tuner? Gezien je geen CI+ module hebt, kan je hiermee alleen de niet-versleutelde zenders ontvangen

Dan zou ik eens scannen naar het Compact Signaal (snelscan op frequentie 290 MHz, netwerk-id 32). Indien je hier ook hetzelfde probleem ziet, dan ligt het niet aan de TV-Box ...

kevinruth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokvorming en haperend beeld

Voor zover ik weet, hebben de buren daar niet echt last van... En 't is bij ons plots gekomen

0 Likes
kevinruth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokvorming en haperend beeld

Mogelijke oorzaken:

  • coax kabel en connectoren buiten (tap) => zal nog bekeken moeten worden
  • NIU (netwerkverdeler) of de connectoren => idem als hierboven
  • Coax aansluiting in de muur? => kan maar dit zou me sterk verwonderen gezien de coax in de muur er nog maar 3j ligt (nieuwbouw) en dit eigenlijk onaangeroerd is gebleven, dus werd die coax zo goed als niet belast... Dan zou ik ervan uitgaan, dat wanneer je iets onaangeroerd laat liggen, dit ook niet stuk kan gaan, niet? 
  • TV-Box zelf (gezien problemen sedert wissel naar TV-Box)? => hoe doe ik zo'n scan? Want zo technisch aangelegd zijn we niet 😕

Alleszins merci voor de info 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Blokvorming en haperend beeld

Heb je dit probleem bij live TV kijken of bij opnames, terugkijk tv, uitgesteld kijken ....


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes