24757
netweters
|
152457
antwoorden
|
20708
vragen
|
Ik heb me vandaag een CI+ module aangeschaft , doch krijg ze niet aan het werk. De tv geeft aan dat de zenders "gescrambled" zijn.
Waar kan ik controleren of mijn CI+ module geactiveerd is?
Alvast bedankt,
Herman
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat heb je tot nu toe al geprobeerd? Over welke smart tv gaat het? Soms kan het even duren voordat je beeld hebt nadat je alle zenders hebt ingesteld. Via Mijn Telenet kan je het serienummer van je CI+ kaart opvragen wat handig is om te vermelden als je contact opneemt met Telenet.
Neen, daar vind ik niks
Ik heb, vrees ik, al alles uitgeprobeerd. In "Mijn telenet" vind ik echter niets terug van mijn CI+ module...vandaar dat ik vrees dat ze niet geactiveerd is.
Ik ga vandaag de klantendienst eens contacteren.
Inderdaad, best eens bellen en dit komt meestal in orde terwijl je nog aan de telefoon bent.
Gezien ik een nieuwe TV box heb en ook nog een CI+ module in de TV wordt deze na een tijdje niet gebruikt te zijn, automatisch gedeactiveerd bij Telenet. (jammer genoeg) en één telefoontje verder kan ik deze terug gebruiken.
Waar haal je het vandaan dat de CI+ module automatisch geactiveerd wordt na een tijd inactiviteit? Na hoelang zou dat dan zijn? Lijkt me toch eerder een bug dan een feature.
Module wordt inderdaad na een zekere tijd gedeactiveerd.Ik was deze zomer acht weken op reis en toen Ik mijn DVB-S / DVB-C decoder inschakelde kreeg ik op alle (telenet-)kanalen een zwart scherm met daarop een vermelding dat de CI+module wegens langdurende inactiviteit hergeactiveerd moest worden.Ik heb dan voorlopig via tvvlaanderen (satelliet) naar tv gekeken en gedurende de nacht mijn decoder laten aanstaan.
De dag nadien had Ik terug beeld via telenet!
Goed om weten! Mijn CI+ kaartje steekt echter in een smart tv en die kan ik niet uitschakelen, enkel op standby zetten (of de stekker uittrekken). Dus ik gok dat die niet zomaar gedeactiveerd zal worden. (?)
Staat uw tv in de lijst vanvTelenet? Heb je de digitale kanalen juist ingesteld? Staan de kanalen in de zelfde volgorde als (de oude) digicorder/digibox (VTM = 1, Eén = 2, Vier = 3, Canvas = 4,...)?
Heb je beeld op Eén en Canvas?
Indien je een een neen geantwoord hebt op één van bovenstaande vragen, doe de instelling van de digitale kanalen opnieuw en doe het zoals beschreven in de handleiding bij het 'kaartje' van Telenet.
Als je denkt dat gewoon scannen het zelde resultaat moet opleveren ben u mogelijk fout.
@sb als je naar tv kijkt komt er een signaal via kabel mee voor de CI module die dan een bepaalde periode toegang heeft voor te kijken, vroeger via de telenet decoder met smartcard was dat voor 3 weken en werd verlengd door tv te kijken.
zal bij de CI module ook zoiets zijn, als je niet kijkt word die periode niet verlengd waardoor je de tv weer enkele uren op een zender moet zetten, VTM bv
en dan word die weer geactiveerd voor enkele dagen of weken.
Na contact met de klantendienst, heb ik mijn CI+ module moeten inwisselen...blijkbaar was ze corrupt. Heb de nieuwe module uiteindelijk aan het werk, doch heb nog wat problemen.
Spijtig genoeg ontvang ik één en VTM niet. Sommige zenders geven ook af en toe een "gestoord beeld"...andere zenders zijn haarscherp.
@JanMetDePet dat kan liggen aan het signaal van je kabel die niet perfect is, verlies misschien ergens op de kabel.
komt de kabel naar de tv rechtstreeks via de NIU van telenet ????
Ik denk dat je gelijk hebt...de kabel komt niet direct van de NIU. Ik zal dit moeten aanpassen, doch dat kan ik spijtig genoeg niet onmiddellijk (houdt breken en kappen in) .