Beantwoorden
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

CI+ module : beeld gescrambled

Ik heb me vandaag een CI+ module aangeschaft , doch krijg ze niet aan het werk. De tv geeft aan dat de zenders "gescrambled" zijn.

Waar kan ik controleren of mijn CI+ module geactiveerd is?

Alvast bedankt,

 

Herman

0 Likes
13 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

CI+ module : beeld gescrambled

Ik zou denken in Mijn Telenet onder 'TV'; daar staan bij mij de TV-boxen... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module : beeld gescrambled

Wat heb je tot nu toe al geprobeerd? Over welke smart tv gaat het? Soms kan het even duren voordat je beeld hebt nadat je alle zenders hebt ingesteld. Via Mijn Telenet kan je het serienummer van je CI+ kaart opvragen wat handig is om te vermelden als je contact opneemt met Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

CI+ module : beeld gescrambled

Neen, daar vind ik niks Smiley Verdrietig 

0 Likes
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

CI+ module : beeld gescrambled

Ik heb, vrees ik, al alles uitgeprobeerd. In "Mijn telenet" vind ik echter niets terug van mijn CI+ module...vandaar dat ik vrees dat ze niet geactiveerd is.

Ik ga vandaag de klantendienst eens contacteren.

1010
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

CI+ module : beeld gescrambled

Inderdaad, best eens bellen en dit komt meestal in orde terwijl je nog aan de telefoon bent.

 

Gezien ik een nieuwe TV box heb en ook nog een CI+ module in de TV wordt deze na een tijdje niet gebruikt te zijn, automatisch gedeactiveerd bij Telenet. (jammer genoeg) en één telefoontje verder kan ik deze terug gebruiken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module : beeld gescrambled

Waar haal je het vandaan dat de CI+ module automatisch geactiveerd wordt na een tijd inactiviteit? Na hoelang zou dat dan zijn? Lijkt me toch eerder een bug dan een feature.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

CI+ module : beeld gescrambled

Module wordt inderdaad na een zekere tijd gedeactiveerd.Ik was deze zomer acht weken op reis en toen Ik mijn DVB-S / DVB-C decoder inschakelde kreeg ik op alle (telenet-)kanalen een zwart scherm met daarop een vermelding dat de CI+module wegens langdurende inactiviteit hergeactiveerd moest worden.Ik heb dan  voorlopig via tvvlaanderen (satelliet) naar tv gekeken en gedurende de nacht mijn decoder laten aanstaan.

De dag nadien had Ik terug beeld via telenet!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module : beeld gescrambled

Goed om weten! Mijn CI+ kaartje steekt echter in een smart tv en die kan ik niet uitschakelen, enkel op standby zetten (of de stekker uittrekken). Dus ik gok dat die niet zomaar gedeactiveerd zal worden. (?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module : beeld gescrambled

Staat uw tv in de lijst vanvTelenet? Heb je de digitale kanalen juist ingesteld? Staan de kanalen  in de zelfde volgorde als (de oude) digicorder/digibox  (VTM = 1, Eén = 2, Vier = 3, Canvas = 4,...)?

Heb je beeld op Eén en Canvas?

Indien je een een neen geantwoord hebt op één van bovenstaande vragen, doe de instelling van de digitale kanalen opnieuw en doe het zoals beschreven in de handleiding bij het 'kaartje' van Telenet.

Als je denkt dat gewoon scannen het zelde resultaat moet opleveren ben u mogelijk fout.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module : beeld gescrambled

@sb als je naar tv kijkt komt er een signaal via kabel mee voor de CI module die dan een bepaalde periode toegang heeft voor te kijken, vroeger via de telenet decoder met smartcard was dat voor 3 weken en werd verlengd door tv te kijken.

zal bij de CI module ook zoiets zijn, als je niet kijkt word die periode niet verlengd waardoor je de tv weer enkele uren op een zender moet zetten, VTM bv 

en dan word die weer geactiveerd voor enkele dagen of weken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

CI+ module : beeld gescrambled

Na contact met de klantendienst, heb ik mijn CI+ module moeten inwisselen...blijkbaar was ze corrupt. Heb de nieuwe module uiteindelijk aan het werk, doch heb nog wat problemen. 

Spijtig genoeg ontvang ik één en VTM niet. Sommige zenders geven ook af en toe een "gestoord beeld"...andere zenders zijn haarscherp.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module : beeld gescrambled

@JanMetDePet dat kan liggen aan het signaal van je kabel die niet perfect is, verlies misschien ergens op de kabel.

komt de kabel naar de tv rechtstreeks via de NIU van telenet ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

CI+ module : beeld gescrambled

Ik denk dat je gelijk hebt...de kabel komt niet direct van de NIU. Ik zal dit moeten aanpassen, doch dat kan ik spijtig genoeg niet onmiddellijk (houdt breken en kappen in) .

0 Likes