Beantwoorden
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Ik had graag mijn Telenet TV-Flow omgezet naar TV met een kaartje d.m.v. een CI+ module. Kan dit nergens meer op de productpagina terug vinden. Is dit niet meer te verkrijgen via Telenet? Ik vind dit zeer jammer want ik ben namelijk super tevreden over de paar niet beveiligde zenders zoals Een via distributiekabel (COAX) zonder het gedoe van een extra digicorder of tv box.

 

Tv kan gewoon terugspoelen, opnemen, tv gids etc. Waarom zou ik dan gaan "klooien" met een extra setup box van Telenet... Ik hoop dat dit alsnog verkrijgbaar is? TV Flow is ook niet echt vloeiend want telkens smartphone nemen, app openen en dan meestal opnieuw moeten inloggen, chromecast opstarten op tv etc... vergt enorm veel tijd. Van zender zappen met tv afstandsbediening gaat ook al niet via dit systeem en ondertitels die zijn er niet (via TeleText)?

0 Likes
24 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@Master-Magic  schreef:

eens bellen naar Telenet om dit na te vragen voor enkel kabelabbo, normaal kan dit niet meer omdat analoog gestopt is en er enkel digitaal is, hun systeem kent geen analoog kabelaanbod meer.


Dat heeft toch niets te maken met de afschakeling van analoog....

Analoog is vervangen door het Compact Signaal, dat is een puur technische wijziging.

Een apart kabelabonnement bestaat nog altijd, en kost €18.58 per maand (abonnement kabel-TV €13.66 + auteursrechten €4.92).

 

Het "probleem" is gewoon een pure marketing beslissing van Telenet, dat dit voortaan niet meer apart kan besteld worden zonder decoder.

Voor bestaande klanten die al in het bezit waren van een kabelabonnement is er geen probleem, die kunnen verder hun "kabelabonnement" behouden zonder digicorder of TV-Box (en met een CI+ module).

 


@raverke95  schreef:

Heb je One, komt vaste lijn en internet binnen via de KABEL. Kijk je via TV Flow, kijk je in wezen naar dezelfde programma's als via Iconic. Enkel middels een app ipv via de kanaalkiezer van je tv of decoder. Op die manier hoeft dat kabelabonnement niet betaald te worden. Leg dat eens uit... "Euuuhhhhhhhhh 🤔". Ik weet het dus nog altijd niet.


Niet moeilijk toch 🤗:

  1. Bij Iconic TV kijk je TV via het TV signaal dat op de coax kabel zit (naast internet), m.a.w. "kabel-TV": ofwel het Compact Signaal (onversleuteld), ofwel via een digicorder, TV-Box of CI+. Hiervoor betaal je een kabelabonnement, waarin het "abonnement kabel-TV" inbegrepen is.
  2. Bij Flow TV stream je TV via Internet: of dat nu via de Coax binnenkomt, of via VDSL2, fiber, of satelliet maakt allemaal niets uit: voor de stream betaal je aan Telenet (net zoals je voor Netflix aan Netflix betaalt), en voor de data betaal je het internet abonnement...

@raverke95  schreef:
Wat men bij Telenet ooit zelf aan de telefoon gezegd heeft: activeer zo'n kaart bij een actieve Telenet tv abonnee en stop ze in jouw tv toestel. Dat kan je ook doen natuurlijk. 

Dat kan, en dat mag ook van Telenet, op voorwaarde dat jij ook een actieve Telenet tv abonnee bent.

De afwezigheid van een filter maakt van jouw geen actieve Telenet tv abonnee als je niet betaalt voor een kabelabonnement, en geeft jouw dus geen "recht" om TV te kijken op die manier (zelfs indien technisch mogelijk).🤔

Dat is strafbare fraude...

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Dat puntje "kabel-TV" kan ik inderdaad nog begrijpen in de discussie Iconic TV vs. TV Flow.

Waar ik het persoonlijk erg moeilijk mee heb is dat die auteursrechten enkel gerekend worden indien je effectief op welke wijze dan ook kijkt via de KABEL.

Zoals TS doet, via de app kijken, worden er geen auteursrechten apart gerekend. In wezen kijkt men dan dezelfde content als men via de Kabel zou doen. 

Dezelfde discussie als met elektrisch rijden "wat als" iedereen dit straks zo zou doen... Dan worden er geen auteursrechten meer geïnd... 

Misschien moet Telenet dit nog eens duidelijker communiceren.

 

Je impliceert dat het inderdaad correct is dat, op voorwaarde dat je zelf actieve Telenet televisie-abonnee bent, je eventueel kaartjes op een andere actieve abonnee mag activeren en die zelf gebruiken.

Waarom legt Telenet dan een beperking op van 4 digitale lijnen per abonnee? Meer kaartjes verkopen is toch kassa en je belast er het netwerk niet meer mee.

Ik vind dit eigenlijk jaren '70 en '80 praat. Dan mocht je met analoge tv ook slechts een beperkt aantal toestellen voeden. Nog uit de tijd van de aparte kanalenontvangers toen de S-band uitkwam. En waar de TV-Box de moderne versie van is, maar goed, das een andere discussie.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

auteursrechten betaald elke tv klant van telenet

moet dit op elke factuur staan in de puntjes neen

zouden het beter af halen wand nu is er twijfel er mee

4 digitale lijnen per abonnee dit is de regel van in begin

je kan nog altijd sd tv signaal gebruiken daar zit geen limit op

een goede versterker is nodig dat is alles

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@raverke95  schreef:

Waar ik het persoonlijk erg moeilijk mee heb is dat die auteursrechten enkel gerekend worden indien je effectief op welke wijze dan ook kijkt via de KABEL.

Zoals TS doet, via de app kijken, worden er geen auteursrechten apart gerekend. In wezen kijkt men dan dezelfde content als men via de Kabel zou doen. 


Ik interpreteer het als volgt: bij Iconic TV staan ze apart vermeld, bij Flow TV zijn ze inbegrepen in de prijs. Het aantal zenders in Flow TV is een pak minder dan bij Iconic TV, er zal dus ook wel minder naar auteursrechten gaan?

Telenet zou die auteursrechten inderdaad beter niet apart vermelden, zorgt alleen voor verwarring...

 


@raverke95  schreef:

Je impliceert dat het inderdaad correct is dat, op voorwaarde dat je zelf actieve Telenet televisie-abonnee bent, je eventueel kaartjes op een andere actieve abonnee mag activeren en die zelf gebruiken.


Het is niet correct dat je een kaartje permanent op een anders adres mag gebruiken.

Telenet vermeldt specifiek dat je een decoder tijdelijk mag verplaatsen (vb vakantiewoning) als er op die plek een actieve kabelaansluiting is.

Digibox/Digicorder verplaatsen of aan iemand anders geven? (telenet.be)

 


@raverke95  schreef:

Waarom legt Telenet dan een beperking op van 4 digitale lijnen per abonnee? Meer kaartjes verkopen is toch kassa en je belast er het netwerk niet meer mee.


Ik kan 2 redenen bedenken:

  1. om fraude te vermijden, anders koopt één abonnee 10 kaartjes op zijn naam, en verkoopt ze door aan kennissen die n-geen TV abonnement hebben?
  2. om het onderscheid te maken tussen een residentiele klant en een business klant. Voor abonnees die meer dan 5 TV toestellen willen aansluiten bestaan andere formules ...
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Erg duidelijke uitleg die je geeft Flip. Bedankt hiervoor! Zelfs dat onderdeeltje 'digicorder verplaatsen' had ik nog nooit gelezen/gehoord'


@flip1953  schreef:

  1. om het onderscheid te maken tussen een residentiele klant en een business klant. Voor abonnees die meer dan 5 TV toestellen willen aansluiten bestaan andere formules ...

 

Laatste vraagje hierover: is dat binnen het business abonnement dat je weet, of zijn er hier ook persoonlijke formules voor?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@raverke95  schreef:

Erg duidelijke uitleg die je geeft Flip. Bedankt hiervoor! Zelfs dat onderdeeltje 'digicorder verplaatsen' had ik nog nooit gelezen/gehoord'


hahaha, dank je voor het compliment, misschien moet ik solliciteren bij de Helpdesk (hoewel een 70-jarige wellicht niet meer in aanmerking komt 😁.

 


@raverke95  schreef:

Laatste vraagje hierover: is dat binnen het business abonnement dat je weet, of zijn er hier ook persoonlijke formules voor?


Voor KMO's en bedrijven is er bijvoorbeeld:

 
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Misschien zouden ze beter enkele mensen zoals jij aanwerven als je graag een centje wil bijverdienen. De laatste tijd moeten ondervinden dat er vrij weinig mensen op de helpdesk hun product echt kennen. Ik heb 10(!) medewerkers gesproken met de vraag of die CI+ mogelijk was bij een One. Toen ik voor iets totaal anders belde en voelde dat de dame kennis van zake had, die vraag  ivm de CI+ opnieuw op tafel gelegd. Zij heeft die correct beantwoord. Nummer 10 in de rij dus 🙄

 

Met jouw info maak je me wel opnieuw nieuwsgierig naar andere zaken:

In het verhaal over die KMO's spreekt men over Digibox/corder pro en CI+ pro. 

Wat het verschil is tussen de "pro" toestellen en de gewone is niet terug te vinden. Kan je hier ook wat meer over vertellen?

(hobbymatig en professioneel zit ik aan televisietoestellen te sleutelen en alles errond. Useful info voor mij zal ik maar zeggen 😉)

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@raverke95  schreef:

 

 

Met jouw info maak je me wel opnieuw nieuwsgierig naar andere zaken:

In het verhaal over die KMO's spreekt men over Digibox/corder pro en CI+ pro. 

Wat het verschil is tussen de "pro" toestellen en de gewone is niet terug te vinden. Kan je hier ook wat meer over vertellen?

 


Jammer dat hier geen verdere info over komt... Ik had het graag geweten.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@raverke95  schreef:

@raverke95  schreef:

In het verhaal over die KMO's spreekt men over Digibox/corder pro en CI+ pro. 

Wat het verschil is tussen de "pro" toestellen en de gewone is niet terug te vinden. 


Jammer dat hier geen verdere info over komt... Ik had het graag geweten.


Ik heb geen ervaring met de TV formules voor KMO's en bedrijven (Buisness TV Plus, Business TV Flex), het enige wat ik erover weet is wat er op de website staat (weinig dus).

Voor meer info best de business klantendienst contacteren?

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Ok, als ik het eens nodig heb, zal ik Telenet wel eens contacteren...

0 Likes