Beantwoorden
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

Beste,

Als ik met de nieuwe Google Chromecast met Google TV - Multimediaspeler - 2K HD - Wifi cast naar mijn tv in de camper, geen smart tv, via de tv app die bij One pakket zit, zou er dan in die app met de afstandbediening  die bij die chromecast zit, door de zenders te zappen zijn?

Met vriendelijke groet, 

Kede

0 Likes
17 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Kede Je moet de tv app installeren op de chromecast tv. Hiervoor moet je geen gsm gebruiken.

De chromecast moet niet casten en jij moet niet naar uw tv casten. De tv app zal geïnstalleerd worden op uw chromecast zelf. 

Aansluiting is via hdmi op uw tv, dus geen extra toestellen nodig.

Je kan nog altijd chromecasten van andere toestellen maar dat zal je dan waarschijnlijk weinig gebruiken 🙂

Je kan bijvoorbeeld disney +, Netflix, Telenet Tv app, .... installeren, dus keuze genoeg.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

Beste KristoDW,

Je kan dus iets op de chromecast installeren?

Dat begreep ik niet, daar kun je misschien ook het wifi gebeuren op instellen dan?

Zou de Telenet app dan met de bijgeleverde afstandbediening te bedienen zijn ook?

Ik heb het hier over de 2K uitvoering, denk dat ik anders te veel mobiele gegevens gebruik in de mobilhome. 

Met vriendelijke groet 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Kede we hebben het hier over deze Chromecast : https://www.bol.com/be/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-multimediaspeler-4k-hdr-wifi-wit/9300000...

Deze is voorzien van een afstandsbediening en je kan er applicaties die normaal op android draaien op installeren. 

Telenet tv bijvoorbeeld draait hier goed op. Dat is alleen als je de tvbox hebt, als je de digicorder hebt zal je de Yelo app moeten installeren maar dit gaat volgens mij niet op de chromecast. Als je toch tv wil zien op een oudere versie van de Chromecast kan je dit casten naar je chromecast. Daar heb je dan wel een laptop,tablet of gsm voor nodig om dit te doen. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Casten met Google Chromecast met Google TV

waarom niet de tv app gewoon op de Chromecast instaleren? Hoe je niet meer te casten.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Kede daar kan je ook de app installeren. Hetzelfde dat ik in mijn vorige post gezegd heb 😉

Zo moet je niet casten en kan je de afstandsbediening van de chromecast gebruiken. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Camperdiksmuide en kristofDW

Dank voor jullie uiteenzetting, zo kan ik het ook volgen, ben nog van de tijd dat er met buizenradio's geluisterd werd

Ok, ik wist niet dat de apps daar op konden gezet worden, degene die ik op het oog heb, de 2K, heeft 2gb opslag vond ik, is dit genoeg voor de Telenet tv app?

Dus ik kan mijn wachtwoord van de wifi daar ook op ingeven dan?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Kede Dit is meer of genoeg voor enkel de tv app op te zetten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

@master-magic011,

Dank voor uw antwoord, nu nog ene kopen.

 

Allen vriendelijk dank.

Grt kede

0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

Beste, 

Ik had nog een vraagje, kan er iemand mij vertellen hoe ik de mobiele gegevens wat kan verminderen met gebruik van chromecast google tv 2K, ik ga deze gebruiken in mijn mobilhome en kwam niet toe met 80GB/ maand tijdens de vorige reis in de EU, ik had toen nog de chromecast van de eerste generatie. 

Dank voor uw antwoorden, 

Kede

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Kede 

Heb je een one abbo dan heb je 300GB in België aan data per maand op je simkaart, daar kom je dan wel mee toe he in België, in het buitenland is het Max 40GB per maand.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Casten met Google Chromecast met Google TV

Heb hier zelf de google Chromecast met google tv die ik gebruik in de camper. Indien je het systeem eens in werking wenst te zien, laat je maar iets weten.

Ben dus zelf van Diksmuide. Persoonlijk zou ik voor die kleine meerprijs wel bij 4K blijven. Wij gebruiken ook vaak de VRT app, de VTM app, YouTube en Netflix. Dit alles geïnstalleerd op de Chromecast.

0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

@Master-Magic  @Camperdiksmuide 

Heb zelf ook one abonnement maar was in Denemarken een aantal weken en kwamen niet toe met de 2 abonnementen, 80 GB dus.

Bedankt voor uw aanbot maar Heb zelf een installatie in de camper met chromecast 1, maar wil het gemakkelijker te bedienen, daarmee.

Mijn keuze voor de 2K boven  de 4K is omdat ik denk dat de 2K minder gegevens nodig heeft, is dit ook zo ??

0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Casten met Google Chromecast met Google TV

Minder gegevens nodig, bedoel ik minder data dus.

 

Mvg kede

0 Likes