Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Chromecast zonder TV abonnement Telenet

Momenteel heb ik bij telenet naast een abonnement one (voor wifi, smartphone) ook een abonnement voor mijn tv met een digicorder.

Met een chromecast kan je bvb vrtmax en vtmgo installeren op je tv.

Uiteraard is het interessanter om de "telenet tv" app op de televisie te gebruiken (daar zie je dan alle zenders)

Is het mogelijk om met een chromecast ook nog de "telenet tv" app te gebruiken als je het abonnement voor tv met digicorder opzegt ?

Of kan je dan enkel nog vrtmax, vtmgo gebruiken ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Chromecast zonder tv abonnement telenet

0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Framboos  Als je uw tv abbo opzegt kan je ook geen Telenet tv app gebruiken, wat logisch is want je betaald er niet meer voor, of je moet een digitaal abbo nemen met enkel de app waar je dan de meest bekeken Vlaamse zenders hebt op de app.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter

Wat bedoel je dan met een digitaal abonnement ?

Ik heb wel nog een wifi abonnement (via one), maar dat zal dan blijkbaar niet meer voldoende zijn ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Framboos 

Je kan eventueel kiezen voor Tv Flow dan kan je wel via je Chromecast kijken. Houd er rekening mee dat je niet het aantal zenders hebt wat je nu ontvangt. Tv Flow is maar een heel klein aanbod ten opzichte van Tv Iconic. 

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow

Je hebt daarin 14 zenders zoals ik zie + 7 dagen terug kijk tv. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter

Sorry, misschien stomme vraag, maar :

kan ik mijn digicorder opzeggen en met een tvbox of zo werken ? Dat is dan wellicht goedkoper ?

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

De Telenet TV-box is het alternatief voor de Digicorder, dus die wissel zal je abonnement niet goedkoper maken.

Je kan uiteraard je abonnement op TV Iconic (tv via een decoder en app) omzetten naar het goedkopere TV Flow (beperkt aantal zenders, enkel kijken via TV-app) of helemaal opzeggen.

Afhankelijk van welke zenders je wil bekijken kan bijvoorbeeld BASE TV (via app, of tegen meerprijs met een TV-box) ook een alternatief zijn.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Het blijft de zelfde prijs zeker als je een toestel huurt bij telenet ongeacht wat je gebruikt van hun

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Framboos 

Zoals @WG94 al aangeeft om van digicorder naar een tv box te gaan maakt het verschil niet.

Ik neem aan dat je wil switchen voor een voordeliger abonnement of althans je pakket wat goedkoper wil maken. Dan is een wissel van digicorder naar tv box niet wat je prijs omlaag helpt. In dat geval is het naar Tv Flow gaan maar wetende dat je inlevert kwa zenders.

Of een ander alternatief is om niks meer te nemen van tv bij geen enkele provider. Dan kan je via de Chromecast VTMGO , VRTNU , Netflix  en zo er op zetten en dan stream je echt alles. Maar dan is je keuze nog wat beperkter dan met Tv Flow. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes