Beantwoorden
Sarah_s
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Ci+ geeft een zwak signaal

In onze tv zit een Ci+ kaart. Echter krijg ik soms de melding dat het signaal zwak is en ik dus geen beeld krijg. Zal het helpen om de coax kabel in de rf-out te steken van de digibox ipv deze te verbinden met de wandcontactdoos? 

 

 

Titel gewijzigd door Snn_ (mod) | Vorige titel: Ci+

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ci+ geeft een zwak signaal

Het is het proberen waard. Een slechte coax verbinding kan er inderdaad de oorzaak van zijn dat sommige kanalen (frequenties) niet in goede kwaliteit ontvangen kunnen worden, en bijgevolg niet gedecodeerd kunnen worden.

 

Normaal heeft een wancontactdoos twee uitgangen; één voor TV, de ander voor radio (FM). Daar zitten filters tussen, dus de Radio/FM uitgang zal geen goed signaal geven aan de TV.

Het is inderdaad verstandiger, en zal waarschijnlijk een beter resultaat geven als je de digibox aan de TV aansluiting van de wandcontactdoos koppelt, en de TV verbind met de RF-out van de digibox.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ci+ geeft een zwak signaal

Wat er ook kan helpen:

Kontroleer op de NIU (dat is de coax versterker waarop de coaxen naar de decoders/modem aangesloten zijn) op welke uitgang de coax naar de TV aangesloten is:

  •  DS1 of DS2 (4 dB)
  • DS3 of DS4 (0 dB)

Indien op DS3 of DS4 kan je deze best verplaatsen naar DS1 of DS2: dit zijn versterkte uitgangen.

 

Je kan ook eens kijken op de Digicorder naar de technische info

Daar staan gegevens over de signaalsterkte- en kwaliteit

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ci+ geeft een zwak signaal

je kan de kabel in uitgang van de digibox stekken maar hij moet aan staan voor versterking of je moet de spaarstand in menu uitzetten dan versterkt hij altijd is de simpel manier geeft hij nog fout meldingen kijk kabels na en f con sterker na

Sarah_s
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Ci+ geeft een zwak signaal

Ik heb deze in de rf-out gestoken van de digibox. Tot hiertoe heb ik nog geen problemen gehad. Hopen dat het nu blijft.