Beantwoorden
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Heb vandaag een CI+ kaart gekocht en geïnstalleerd op Samsung TV. Alleen de regionale zender ATV(Antwerpen) krijg ik niet op kanaal 8 maar krijg FOCUS tv maar zonder beeld omdat het een West-Vlaamse zender is.Na contact met een Telenet medewerker nog herhaalde keren de opstart procedure herhaald maar blijft steeds FOCUS geven op kanaal 8 geven. Weet iemand hier meer van?

Tags (3)
0 Likes
12 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ kaart

Ik heb een CI+ kaartje met een Philips tv en ik krijg TV Limburg ook niet op 8. Maar de regionale zenders staan er wel tussen hoor! TVL staat bijvoorbeeld op 820. ATV staat op 817. Gewoon zenders herordenen, zodat ie op 8 staat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7791
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ kaart

Probeer eens vanaf kanaal 850 en oplopend daar zou die moeten tussenstaan. Een folieke van Telenet of van samsung? Ik weet het niet. Loop eens alle zenders af tussen 850 en 870. Dat is althans zo voor AVS de regionale zender bij ons.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Ok, ik ga dit seffens uitproberen, maar eerst moet "Thuis" gedaan zijn, regels van het huis!!

Ik laat nog weten of het gelukt is.

Alvast bedankt.

0 Likes
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Heb ATV gevonden op kanaal 850 maar hoe zet ik die nu op kanaal 8 ?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ kaart


@Staffie schreef:

Heb ATV gevonden op kanaal 850 maar hoe zet ik die nu op kanaal 8 ?


Dat is iets wat je in de handleiding van je Samsung zou moeten opzoeken. Bij Philips noemen ze het 'herordenen'.


Welk type/model van Samsung heb je juist?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Het model is UE22H5000, ik heb dit opgezocht en kan analoog de zenders wel herschikken maar wanneer ik met de CI kaart kijk kan ik de Telenet zenders niet sorteren, raar hé.Normaal kan ik via "kanaal bewerken" het nr. wijzigen maar met de CI kaart staat "nummer wijzigen" niet vet gedrukt op het scherm en kan ik dus niet wijzigen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ kaart

Kan je nergens kiezen voor Analoog én Digitaal ?

 

Heb je hier iets aan?

 

UE22H5000.png


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Ik kan analoog wel de zendernummering aanpassen maar dit helpt niet  eens ik met de CI kaart tv kijk.

Ik ben vandaag het kaartje gaan omruilen in het Telenet center maar ik heb hetzelfde probleem, op nummer 8 FOCUS tv en 850 ATV. Heb met technische medewerkers van Telenet gebeld maar die wisten hier ook geen raad mee evenmin in de Telenet winkel, raar hé.

Ik denk dat er maar in ga berusten, zal waarschijnlijk niet anders kunnen en kanaal 850 voor ATV gebruiken, het zal wel wennen. 

Bedankt toch voor de reactie's.

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7791
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ kaart

Raar dat ze dat niet defecte kaartje omruilen. Voor Telenetcenters moet het toch duidelijk zijn dat dit niet aan het kaartje ligt. Dat is een probleempje dat ik ken al sinds dat de CI+ modules uit zijn.

Tenslotte doet het kaartje niets anders dan decoderen van het signaal. Het is de TV die de zenders zoekt en ze in zijn lijst zet en dat doet deze zonder kaartje. Bekijk het maar alle zenders zitten erin maar gecodeerd enkel een 8-tal zenders zijn vrij te ontvangen (Een, Canvas, Arte, BBC....)

Een digicorder of digibox is zo slim om de lokale zender op nr 8 te zetten. Dat is een van de redenen waarom de postcode moet ingegeven worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Ja, nu ik alles nog eens overlopen heb is het inderdaad merkwaardig dat ze in het Telenet center van dit probleem niet op de hoogte zijn, ik heb ook tel.contact met een "technicus" van Telenet en die was daar blijkbaar ook niet van op de hoogte.Volgens mij moet u dringend voor een job bij Telenet gaan, u bent goed op de hoogte van problemen allerhande en u kan teminste iemand  verder helpen,waarvoor dank.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7791
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ kaart

Door de aard van mijn job ben ik zowat het verzamelvat van hetgeen onze 2 bruingoedtechniekers dagelijks tegenkomen bij het installeren van Televisie's, home cinema's, Sonos, Bose al of niet in thuisnetwerken. Het is nog altijd zo dat 90% van onze klanten kabelaansluiting hebben en bijgevolg Telenetklant zijn. Doordat Proximus maar 10% uitmaakt ken ik daar wel iets van de problemen maar veel te weinig.

Het is soms grappig dat we aan de telefoon mensen proberen te helpen en er zodanig vanuit gaan dat ze op de kabel zitten dat er soms absurde situaties ontstaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Staffie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Ci+ kaart

Sorry voor de late reactie, ik had je antwoord gemist.

Ik heb uw aanbeveling uitgeprobeerd, doch zonder resultaat.Ik kan de kanalenlijst oproepen van TV maar als ik dan naar "sorteren" ga en op nummer druk is dit wel vet gedrukt maar kan er verder niets mee aanvangen. Wanneer ik op "analoog" ga kan ik wel wijzigingen aanbrengen in de kanalen maar daar ben ik dan niets mee verder want het is digitaal niet te wijzigen,heel raar hé.

Toch bedankt hoor voor de ondersteuning !

0 Likes