24748
netweters
|
152290
antwoorden
|
20688
vragen
|
Is dit de verantwoordelijkheid van Telenet of is er een beheerder van het kabelnetwerk die ik dien te contacteren?
Gewoon Telenet contacteren op het nummer 015.66.66.66
Al is Telenet lang niet overal eigenaar van het coax netwerk.
In Limburg helemaal niet en is het interkabel (Fluvius).
Zoals @loti zegt, bellen naar Telenet. (Dit trouwens ook in Fluvius gebieden; ze verwijzen zelf door naar Telenet).
Je kan het noodnummer 015 66 65 55 bellen; bereikbaar 7 op 7, van 8 - 22 uur (schade aan buis, kabel, kast, ...)
Let wel op, schade aan een kabel binnenshuis valt niet onder de verantwoordelijkheid van Telenet/Fluvius.
Telenet bellen, ze zullen de gepaste oplossing voorstellen.
Heb een paar jaar geleden ook kabelfout (slecht signaal) gehad van grijs kastje tot binnen.
Er zat een fout ongeveer halverwege naar huis (ooit bovengrondse leiding vervangen door ondergrondse en aansluiting was nu slecht)
Man Telenet kon herstelling uitvoeren maar zou steeds zwakke plek blijven (oude kabel)
Dan maar besloten op eigen kost zelf nieuwe kabel (dikkere, weet maat niet meer van buiten) te leggen van grijs kastje (straatkant) tot binnen.
Man heeft tussentijds ook gratis noodkabel getrokken maar die was eigenlijk te dun voor de afstand (werkte eigelijk wel perfect ;-))
Aansluiting aan grijs kastje moet wel door Telenet gebeuren (gratis)
In sommige gebieden beheert Telenet het kabelnetwerk zelf, in andere gebieden is dit Fluvius.
Bij schade aan coaxkabels in de straat, bel je steeds het noodnummer:
In welk gebied je woont, kan je nakijken op pagina 3 van de werfbrochure: https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-touch/nl/landingspaginas/verhuizen/pdf/werfbrochure....
De procedure om schade efficiënt en correct te melden staat uitgelegd op pagina 28.
Indien
Fluvius 0800 65 0 65 Gratis en krijg voorangs behandeling.