Beantwoorden
Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

Coaxkabel over lange afstand

Binnenkort beginnen eindelijk de verbouwingen aan ons huis. We gaan tijdelijk in een woonunit aan de overkant van de straat hokken, en daar moet dus ook telefoon + tv + internet beschikbaar zijn. De dropkabel blijft nog altijd in onze bestaande woning aankomen en de modem blijft daar ook staan, omdat een gedeelte van het huis nog wordt gebruikt.

De te overbruggen afstand naar de overkant bedraagt ca. 60m. Internet zal niet zo'n probleem zijn met kwalitatief goede kabel maar voor de coax en vaste lijn ben ik er nog niet uit. De kabels zullen een stuk in openlucht liggen.

 

Alvast (en alweer) bedankt voor jullie advies!

Edit: misschien is een MOCA-oplossing iets eenvoudiger zodat ik maar één kabel hoef te trekken?

0 Likes
5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Coaxkabel over lange afstand

@Elpenoor als je ongeveer 60 m moet overbruggen is het perfect te doen met de coax kabel dat je voorsteld. Je mag max 100m met een coax overbruggen, anders heb je kwaliteitsverlies en moet je een versterker aansluiten.

De voorgestelde kabel is ideaal voor buiten vermits deze versterkt is.

Hetgeen je wel kan doen is de kabel aansluiten aan de NIU en doortrekken naar je andere woonunit en daar de modem zetten van Telenet(tijdelijk) Dan kan je van daaruit uw telefoon en internet halen. Zo moet je gewoon de coax trekken en moet je geen andere kabels meer naar de andere unit brengen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

Coaxkabel over lange afstand

Bedankt voor je snelle reactie!

Mijn bureau blijft in onze woning, en daar heb ik ook internet nodig, vandaar dat ik de modem liever in huis laat staan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Coaxkabel over lange afstand

@Elpenoor 

Om een kabel over de openbare weg te hangen moet je wel een vergunning van de gemeente hebben.

0 Likes
Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

Coaxkabel over lange afstand

Ja, daarvan ben ik me bewust, maar we hebben destijds al een buis onder weg laten steken om stroom aan de overkant te voorzien voor de stallen. (Helemaal legaal zal het niet geweest zijn, maar ze ligt er al 16 jaar ;..)

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Coaxkabel over lange afstand

Dan moet je dat niet vertellen 😉