Beantwoorden
tomswaelen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Deco M9 Plus mesh wifi -Digicorder niet interactief mee

Om de wifi in mijn huis te verbeteren heb ik me een mesh Wifi systeem aangeschaft, de TP-Link Deco M9. Het elektriciteitsnet in mijn huis is tamelijk oud, dus Powerline werkt niet naar behoren.

 

Ik heb de Access Point van Telenet dus afgekoppeld, en daar dan de Deco aangehangen. Met de app van Deco was ik binnen de minuut alweer online. Ik heb voor de rest geen instellingen veranderd aan de modem van Telenet. Die modem is recent geïnstalleerd, dus is het nieuwste model vermoed ik.

 

Nu merk ik dat mijn Digicorder niet meer interactief was. Ik kon achterhalen hoe het komt, maar niet hoe het deftig op te lossen. De Digicorder heeft nu een 192-IP-adres, dat heeft hij wellicht gekregen van de Deco. Hij moet dit adres echter krijgen van de Telenet modem, en dus met 10 beginnen. Hoe los ik dit grondig op?

 

Voorlopig heb ik dit opgelost door in de kelder, waar de modem hangt, een Powerline aan te sluiten op een Ethernet-poort van de modem, en de Digicorder ook aan te sluiten via Powerline. Werkt dus ook, maar ik vermoed dat er een betere oplossing is 🙂

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deco M9 Plus mesh wifi -Digicorder niet interactief mee

@tomswaelen er is geen beter oplossing dan dat je gedaan hebt. Het is namelijk zo dat 1 module dienst doet als router gedeelte die de andere modules ook weer aanstuurt. Je weet een digicorder kan niet aangesloten worden op een router daar komt het 192 xxx. vandaan. Moest je kunnen kan je wel eventueel een switch zetten en daar decoder op verbinden. Maar de switch dan wel op de modem verbinden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Deco M9 Plus mesh wifi -Digicorder niet interactief mee

@tomswaelen   Inderdaad. Een digicorder of digibox moet rechtstreeks op de modem/router van Telenet aangesloten worden om een 10.x.x.x adres te krijgen. Is sinds jaar en dag zo.

Achter een eigen router is dit slechts mogelijk na een ingewikkelde constructie met VLAN of het instellen van een bridgepoort. Sommige routers hebben een DTV optie.

Ik weet niet hoe je opstelling is maar je kan eventueel achter uw TV als er daar een UTP kabel toekomt een switchke plaatsen (gratis af te halen in een Center). Daarop uw router aansluiten en ook uw digicorder. Uw router staat dan al centraler in huis vermoed ik en kan je beter je mesh netwerk uitbouwen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ALDEG
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Deco M9 Plus mesh wifi -Digicorder niet interactief mee

Overschakelen naar een TV box is natuurlijk ook een oplossing, deze kan wel achter je eigen router staan en werken met een 192.XXX adres.

ALDEG | Did you try to turn it off and on again    ALDEG | at your service
   Did you try to turn it off and on again ?

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deco M9 Plus mesh wifi -Digicorder niet interactief mee


@ALDEG  schreef:

Overschakelen naar een TV box is natuurlijk ook een oplossing, deze kan wel achter je eigen router staan en werken met een 192.XXX adres.


Hoe lang zal dat nog lukken?

Officieel werkt dat niet, in de praktijk dus wel. Telenet is daar niet blij mee en zou dat wel eens binnen afzienbare tijd softwarematig kunnen gaan blokkeren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tomswaelen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Deco M9 Plus mesh wifi -Digicorder niet interactief mee

OK, blijj te horen dat ik het correct had dan 🙂 De Digicorder hoeft de rest van het netwerk ook niet te zien, of vice versa. Dus dan heb ik het met die Powerlines toch nog vrij proper opgelost 😉

0 Likes