Beantwoorden
PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Ik heb enkel digitale tv maar ik heb toch ook een router motorola sb5101e, samen met twee Powerline's 6400 adapters die router en digicorder verbinden

Sinds enkele tijd krijg ik geen programma-informatie meer, verder dan twee dagen. Voor de rest werkt de tv wel gewoon.

Op dit ogenblik knipperen de lampjes pc/activity op de router en het netwerksymbool op de adapter. Wat kan er fout zijn?

 

Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: Geen aansluiting

0 Likes
25 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@rainbowniagara 

 

Om de powerlines te resetten en opnieuw te pairen doe je dat best op volgende manier:

  • Trek beide powerlines uit de stekker.
  • Neem een domino of multiblok en plaats daar beide powerlines (dus zowel slave als master) in.
  • Verbind de master met een UTP kabel met de HGW (uw modem/router combo)
  • Sluit het multiblok aan op het stroomnet
  • Voer de voorziene pairing procedure uit
  • Wanneer dat geslaagd is, haal beide powerlines weer uit het multiblok en plaats ze elk op hun eigen plaats terug.
  • Test de verbinding

Wanneer de pairing procedure goed verliep, maar na het verplaatsten gaat het weer de mist in, heb je een probleem met uw e-netwerk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

Bedankt voor de tips. Op de benedenverdieping lukte het. Op de bovenverdieping gaf de slave terug een rood lichtje. Voorlopig werkt het wel normaal. Hopelijk blijft het zo.

0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

helaas werkt het systeem weer niet meer. Ik krijg terug een rood lichtje. Ik heb de slave terug naar de benedenverdieping gebracht en geprobeerd te pairen, maar van zodra ik dit terug op de bovenverdieping insteek, krijg ik weer een rood lampje te zien. Kan dit opgelost worden met nieuwe powerlines en zo ja welke en waar kan ik deze best halen: in de winkel of bij Telenet zelf? Alvast bedankt

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@rainbowniagara  

Je zegt als je beneden gaat en terug pairen met elkaar dan blijven ze werken maar als je terug boven gaat is er weer een rood lampje. Het probleem zit hem dan naar mijn inziens niet bij de Powerline maar bij je eigen electriciteitsnet. Ja je kan nieuwe powerlines gaan halen maar ik denk niet dat het je probleem gaat oplossen. Powerlines zijn zowel bij Telenet als een andere winkel ( Coolbleu , Bol.com , Mediamrkt enz.....) te koop. Daar kan je zelf een keuze inmaken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

Het is een ander circuit, maar dat gaat ook niet anders. Het hoofdtoestel zit langs de voorkant van het huis in het stopcontact en de slave zit aan de achterkant van het huis en op de bovenverdieping in. Dus een ander toestel zou dit niet verhelpen. Het rare is dat dit jaren heeft gewerkt totdat ze het analoog signaal hebben verwijderd. Ik keek altijd digitaal en had nooit die melding, maar sindsdien krijg ik om de haverklap de melding dat ik de verbinding bij de modem moet nakijken. De digicorder op de benedenverdieping heeft deze melding niet. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@rainbowniagara  

Hier lijkt het mij niks te maken hebben met het analoog signaal dat is weg gevallen. Dat staat er helemaal los van. Er is gewoon ergens een probleem in je electriciteitsnet en dat kan veel zijn hoor , denk aan een bepaalde storing in je net , eventueel nieuwe bijgekomen apparaten in je net. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

Lijkt mij ook onafhankelijk van elkaar te zijn, maar het is sindsdien wel begonnen. Er is wel het apparaat (van Telenet zelf) bijgekomen voor de radiozenders. Die hebben we apart moeten aansluiten en met kabels. Dus misschien dat het daar aan ligt, maar daar hebben we ook geen alternatief voor. We hebben een versterker die was aangesloten met de kabel op het vroegere radiosignaal, maar vermits dit ook digitaal is geworden, hebben we dit apparaat moeten aanschaffen. Een DAB-radio was geen alternatief omdat we niet al de gewenste zenders konden nemen. Misschien zijn er teveel apparaten ingeschakeld? Ik zie wel dat de hoofdpowerline beneden ook een rood lampje geeft. De hoofdpowerline is verbonden met een ethernetkabel naar de modem. Wat eigenaardig is, is dat het een paar weken heeft gewerkt omdat ineens weer die melding te geven. Op die tussentijd is er niets veranderd. We kunnen de powerline ook niet in het stopcontact steken omdat we dan geen vrij stopcontact meer hebben. Die powerlines zijn al zeker 10 jaar oud. powerline.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@rainbowniagara 

Een Powerline aansluiten op een verdeeldoos is zeker vragen om problemen. Dit wordt ook afgeraden dit te doen omdat de werking hiervan niet goed gaat. Je steekt deze het beste in een vast stopcontact omdat de werking ervan beter is. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wat-is-een-powerline-adapt...

 

Er zijn eventueel nieuwe powerlines te koop die ook een stopcontact hebben. Je kan die insteken in je vast stopcontact en dan daar de verdeeldoos op aansluiten. Kijk of het dan wel werkt via die weg. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Decoder niet interactief via powerlines

Jouw modem is al méér dan 10 jaar oud (motorola sb5101e), en is volgens mij ook een modem-only en geen router (met 1 RJ45 poort)?

Je hebt hier dus waarschijnlijk ook nog een switch tussen?

typ1: ga naar een Telenet center, en laat je modem vervangen door een recenter model (ook al heb je alleen DTV).

 

Jouw powerlines (powerline 6400) zijn ook al meer dan 10 jaar oud, en beantwoorden niet meer aan de huidige Powerline standard

typ 2: vervang je powerlines door een moderne versie.

 

De huidige Powerlines gebruiken ook de aardegeleider, en vormen 2 data kanalen: een kanaal tussen fase en neutraal, en één kanaal tussen neutraal en aarde.

Indien je dus een goed elektriciteitsnet hebt, waar de aardegeleider vanuit de zekeringkast naar alle stopcontacten gaat en correct aangesloten is, dan zullen de powerlines nog altijd perfect werken, ook al zitten beide stopcontacen op een andere zekering (of fase).

 

typ3: bij Telenet kan je gratis één stel Powerlines "huren" (tenzij dit alleen voor internet klanten is?).

 

typ4: last but not least: sluit nooit  powerlines aan op een verlengkabel of verdeeldoos.

De Powerline dient direct in het stopcontact te zitten. 

Decoders, modem, verdeeldoos, etc. kan je dan aansluiten op de ingebouwde stekker (doorlus) van de (nieuwe) powerlines.

 

@rainbowniagara  schreef:

We kunnen de powerline ook niet in het stopcontact steken omdat we dan geen vrij stopcontact meer hebben. 


In dit geval gebruik je beter één dominostekker, zodat je de Powerline (bijna) direct in het stopcontact zit, en dan steek je de verlengkabel / verdeelstekker voor de andere toestellen (incl. modem) op het 2de stopcontact van de dominostekker.

 

dominostekker.jpg

 


@patrick37  schreef:Het probleem zit hem dan naar mijn inziens niet bij de Powerline maar bij je eigen electriciteitsnet. Ja je kan nieuwe powerlines gaan halen maar ik denk niet dat het je probleem gaat oplossen. 

Niet akkoord, dat zal het volgens mij het probleem perfect oplossen! Lost zelfs 2 problemen op:

  1. nieuwe betere powerlines met aardegeleider.
  2. kan direct in stopcontact (dankzij het ingebouwde doorlus stopcontact).
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

bedankt voor de tips. Gisteren nieuwe powerlines gaan halen en een langere aansluitkabel en alles werkt perfect

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

Hoi, nu heeft dit tot gisteren gewerkt. Niets veranderd, signaal op de powerlines zijn normaal en nu vandaag krijg ik weer die melding:" controleer of de netwerkkabel is aangesloten op je digibox en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat." De digibox op de benedenverdieping heeft deze melding nog nooit gehad. Aan wat kan dit nu nog liggen?

 

0 Likes