Beantwoorden
SamDecrock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Digicorder achter EdgeRouter X achter Modem-only

Dit is geen vraag, maar een antwoord. Ik was zelf op zoek naar een router waarmee ik de extra switch overbodig kan maken als je een Digicorder aan een Modem-only wil hangen.

 

Ik vond weinig info, dus heb ik het maar zelf uitgezocht. Na navragen op het Ubiquitiforum, bleek de EdgeRouter X dit aan te kunnen.

 

Na wat uitzoekwerk over hoe VLAN's geconfigureerd worden, ben ik erin geslaagd de EdgeRouter X succesvol te configureren zodat de Digicorder gewoon in één van de poorten van de router kan. Hierbij een screencast van hoe ik te werk ben gegaan:

 

https://youtu.be/yrGW_nF45oE

 

Sam

 

3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder achter EdgeRouter X achter Modem-only

@SamDecrock 

 

Da's heel fijn dat je die info hier post ten behoeve van iedereen die er bij bij heeft of kan hebben. 👍

 

Dat een switch niet noodzakelijk is, een VLAN doet het ook, dat was wel reeds algemeen bekend, maar is weggelegd voor de meer gevorderde gebruiker. Wie niet heel ervaren is of een eenvoudige router heeft, die plaatst een switch en de klus is geklaard.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder achter EdgeRouter X achter Modem-only

Bedankt om te delen op De Netweters, @SamDecrock ! 

Hopelijk kan je topic iemand helpen. 👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Extreme8eight
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Say what?! Wereld gedichtendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Digicorder achter EdgeRouter X achter Modem-only

Helemaal bedankt om hiervan een filmpje te maken. Heb het toch een paar keer moeten bekijken vooraleer ik het snapte want die Edgerouter is niet zo simpel als het lijkt.
Eenmaal je het snapt -> in 5 minuten ingesteld

 

Hartelijk dank!!