Beantwoorden
Mathdc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Dag iedereen,

 

iIk heb sinds deze week problemen met mijn digicorder. Zonder dat er iets verander of gewijzigd is aan mijn digicorder en tv krijg ik blokjes en sneeuw op men scherm. Ik heb de klantendienst van Telenet al gecontacteerd en daar zijden ze dat ik de digibox moest inruilen. Zo gezegd zo gedaan digibox omgeruild en nieuwe geïnstalleerd alles werkt perfect. Ik wil savonds terug tv kijken en het probleem herhaald zich. Ik contacteer terug Telenet en zij stellen voor om een technieker langs te sturen. Nu zet ik deze ochtend terug mijn digibox op en alles is terug in orde. Ik heb zelf wat opzoek werk gedaan en ik merk als het problee zich voordoet ik meer dan 10000 foute pakketten ontvang. Smorgens als het wel werkt staat dit op 0. Iemand een idee hoe je dit kan oplossen? Ik heb schrik dat als een technieker langskomt en het werkt zoals het moet hij niets gaat doen en mij de kosten gaat laten betalen voor de interventie. Ik heb ook al alle kabels vervangen zonder succes.   

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Als ge een reserve coax kabel hebt vervang dan de kabel tussen de digibox en de muurcontactdoos eens.

Anders de kabel enkele keren uittrekken en terug insteken aan beide kanten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathdc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Heb de coax al vervangen zonder succes. 

Het rare is ook dat het probleem zich enkel savonds voor doet. Tv werkt heel de dag perfect en rond 19.00 uur wordt het beeld ineens slecht. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Is het de ganse avond of een tijdje rond 19h.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

@Mathdc 

Men kan bij telenet toch nazien of er zich op het ogenblik dat jij de problemen voorhebt er zich problemen voorgedaan hebben op het net. Zij kunnen ook zien of de problemen zich alleen voordoen bij u of ook bij de buren. Ik denk dat je een beetje moet aandringen op het aan de lijn krijgen van een technieker.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Idd, ze kunnen de kwaliteit van uw lijn testen. Althans bij Proximus toch.  Ik heb bij Proximus net hetzelfde probleem als U. Gans de dag niets van storing, maar ‘s avonds, blokjes en stilstaand beeld... Maar als ik de storing heb, en naar de klantendienst bel van Proximus, dan zien ze wel een kwaliteits vermindering op mijn lijn. Maar er zijn al verschillende techniekers geweest zonder resultaat. Ik stap over op 22/03 naar Telenet en volgens mijn buurman (rijwoning) heeft hij nog geen noemenswaardige problemen gekend. Ik hoop deze ook niet te hebben want zowel de buiten als binnen bekabeling is volledig nieuw. Smiley Vrolijk

0 Likes
Mathdc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Heel de avond. Toch tot ik ga slapen ten minste. Als ik smorgens als ik wakker ben de tv opzet werkt alles terug zoals het moet. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

@Mathdc   Als ik jou was zou ik alle signaalwaarden van een paar zenders (vtm, één en vier bijvoorbeeld) noteren wanneer het beeld in orde is dan ook wanneer het niet in orde is. Vermeld zeker dat alles perfect is en altijd plots rond 19u slecht wordt.

 

Met deze gegevens bel je naar de klantendienst. Wanneer ze een technieker sturen zal deze gratis zijn wanneer de fout bij Telenet ligt (wat ik in dit geval vermoed). Je coax heb je al vervangen dus dat is al goed.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mathdc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Goede tip! Iedereen bedankt voor de vele reacties! 🙂