De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Digicorder beeld in blokjes / foutieve pakketten

Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Dag iedereen,

 

iIk heb sinds deze week problemen met mijn digicorder. Zonder dat er iets verander of gewijzigd is aan mijn digicorder en tv krijg ik blokjes en sneeuw op men scherm. Ik heb de klantendienst van Telenet al gecontacteerd en daar zijden ze dat ik de digibox moest inruilen. Zo gezegd zo gedaan digibox omgeruild en nieuwe geïnstalleerd alles werkt perfect. Ik wil savonds terug tv kijken en het probleem herhaald zich. Ik contacteer terug Telenet en zij stellen voor om een technieker langs te sturen. Nu zet ik deze ochtend terug mijn digibox op en alles is terug in orde. Ik heb zelf wat opzoek werk gedaan en ik merk als het problee zich voordoet ik meer dan 10000 foute pakketten ontvang. Smorgens als het wel werkt staat dit op 0. Iemand een idee hoe je dit kan oplossen? Ik heb schrik dat als een technieker langskomt en het werkt zoals het moet hij niets gaat doen en mij de kosten gaat laten betalen voor de interventie. Ik heb ook al alle kabels vervangen zonder succes.   

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 656
De magic number! π-DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

Als ge een reserve coax kabel hebt vervang dan de kabel tussen de digibox en de muurcontactdoos eens.

Anders de kabel enkele keren uittrekken en terug insteken aan beide kanten.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Heb de coax al vervangen zonder succes. 

Het rare is ook dat het probleem zich enkel savonds voor doet. Tv werkt heel de dag perfect en rond 19.00 uur wordt het beeld ineens slecht. 

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 656
De magic number! π-DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

Is het de ganse avond of een tijdje rond 19h.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 541
Jij bent af! Jij #DTV. Goed bezig! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@Mathdc 

Men kan bij telenet toch nazien of er zich op het ogenblik dat jij de problemen voorhebt er zich problemen voorgedaan hebben op het net. Zij kunnen ook zien of de problemen zich alleen voordoen bij u of ook bij de buren. Ik denk dat je een beetje moet aandringen op het aan de lijn krijgen van een technieker.

 

Groeten

  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
Niet van toepassing

Idd, ze kunnen de kwaliteit van uw lijn testen. Althans bij Proximus toch.  Ik heb bij Proximus net hetzelfde probleem als U. Gans de dag niets van storing, maar ‘s avonds, blokjes en stilstaand beeld... Maar als ik de storing heb, en naar de klantendienst bel van Proximus, dan zien ze wel een kwaliteits vermindering op mijn lijn. Maar er zijn al verschillende techniekers geweest zonder resultaat. Ik stap over op 22/03 naar Telenet en volgens mijn buurman (rijwoning) heeft hij nog geen noemenswaardige problemen gekend. Ik hoop deze ook niet te hebben want zowel de buiten als binnen bekabeling is volledig nieuw. :smileyhappy:

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Heel de avond. Toch tot ik ga slapen ten minste. Als ik smorgens als ik wakker ben de tv opzet werkt alles terug zoals het moet. 

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Allesweter
Berichten: 920
Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle! Champagne, lezer van het jaar!

@Mathdc   Als ik jou was zou ik alle signaalwaarden van een paar zenders (vtm, één en vier bijvoorbeeld) noteren wanneer het beeld in orde is dan ook wanneer het niet in orde is. Vermeld zeker dat alles perfect is en altijd plots rond 19u slecht wordt.

 

Met deze gegevens bel je naar de klantendienst. Wanneer ze een technieker sturen zal deze gratis zijn wanneer de fout bij Telenet ligt (wat ik in dit geval vermoed). Je coax heb je al vervangen dus dat is al goed.

 

 

    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Hi there! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Goede tip! Iedereen bedankt voor de vele reacties! 🙂 

Beantwoorden