Beantwoorden
Tsar
Experienced Beetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Digicorder gaat niet automatisch aan bij aanzetten tv

Hallo,

Ik heb mijn oude tv (Samsung UE50KU6000) aan mijn ouders geschonken.  Zij werken nog met een digicorder.

Ik heb de tv verbonden met zowel een coax kabel (die witte kanel) als een hdmi kabel (hdmi1) aan de digicorder.

Nu heb ik 2 vragen :

- de tv speelt enkel wanneer ik hdmi1 kies als bron en dus niet wanneer ik gewoon tv kies (krijg foutmelding dat de posten gecodeerd zijn)...waarom ? Niet zo belangrijk, het werkt met de hdmi maar wou het graag eens weten...

- wanneer ik de tv in stand-by zet, dan gaat de digicorder ook in stand-by...maar dus niet omgekeerd (digicorder sprint niet
aan bij het inschakelen van de tv)...hoe kan ik dit oplossen?

Sorry, wellicht domme vragen maar ken daar niet zoveel van...

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Digicorder gaat niet automatisch aan

5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Tsar dat de tv zegt dat de kanalen gecodeerd zijn is omdat je op de tuner ingeschakeld bent van je tv zelf waar de digitale zenders zijn ingescand, zonder een CI+ module kan je dus niet naar de tv kijken (die CI+ module is niet meer te koop bij telenet, wel misschien te vinden als 2dehands die je dan nog kan laten activeren, maar de zenders zitten nog maximaal 5 jaar op de kabel, daarna is het streamen van zenders), je moet dus altijd als je via de digicorder wilt kijken schakelen naar HDMI1.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Tsar  schreef:
- wanneer ik de tv in stand-by zet, dan gaat de digicorder ook in stand-by...maar dus niet omgekeerd (digicorder sprint niet
aan bij het inschakelen van de tv)...hoe kan ik dit oplossen?

Dat is redelijk normaal. De TV zal normaal wel aanspringen als je de Digicorder aanzet (met de afstandsbediening van de Digicorder dus)

In de meeste gevallen zal je TV dan ook automatisch naar HDMI 1 gaan

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tsar
Experienced Beetjesweter

Ah zo, dus die witte coax kabel van de digicoder naar de tv is nutteloos en mag ik dus verwijderen?

Tsar
Experienced Beetjesweter

Nu je het zegt, gewoon digicorder aanzetten zonder voordien de tv heb ik niet geprobeerd...morgen eens kijken of dat lukt.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Die kabel kan weg

En enkel de afstandsbediening telenet gebruiken de andere mag in de kast