24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Digicorder gaat niet automatisch aan
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Tsar dat de tv zegt dat de kanalen gecodeerd zijn is omdat je op de tuner ingeschakeld bent van je tv zelf waar de digitale zenders zijn ingescand, zonder een CI+ module kan je dus niet naar de tv kijken (die CI+ module is niet meer te koop bij telenet, wel misschien te vinden als 2dehands die je dan nog kan laten activeren, maar de zenders zitten nog maximaal 5 jaar op de kabel, daarna is het streamen van zenders), je moet dus altijd als je via de digicorder wilt kijken schakelen naar HDMI1.
@Tsar schreef:- wanneer ik de tv in stand-by zet, dan gaat de digicorder ook in stand-by...maar dus niet omgekeerd (digicorder sprint nietaan bij het inschakelen van de tv)...hoe kan ik dit oplossen?
Dat is redelijk normaal. De TV zal normaal wel aanspringen als je de Digicorder aanzet (met de afstandsbediening van de Digicorder dus)
In de meeste gevallen zal je TV dan ook automatisch naar HDMI 1 gaan
Ah zo, dus die witte coax kabel van de digicoder naar de tv is nutteloos en mag ik dus verwijderen?
Nu je het zegt, gewoon digicorder aanzetten zonder voordien de tv heb ik niet geprobeerd...morgen eens kijken of dat lukt.
Die kabel kan weg
En enkel de afstandsbediening telenet gebruiken de andere mag in de kast