Beantwoorden
ellentrik
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Digicorder is niet met internet verbonden

Hallo,

 

Ik heb twee digicorders, waarvan 1 met een UTP-kabel rechtstreeks verbonden is met de modem, de andere via powerline.

Opnames van de 2 digicorders interactief bekijken is geen enkel probleem, die zijn dus perfect met elkaar verbonden.

 

Het vreemde is, dat de digicorder, die met kabel aan de modem verbonden is, geen internetverbinding heeft. Daardoor kan ik hierop dus de TV gids niet raadplegen of opnames programmeren.

 

Ik heb mijn laptop aan de modem verbonden met de UTP kabel van de digicorder, en internet ontvangen was geen enkel probleem.

Ik heb de digicorder weer naar fabrieksinstellingen gezet, modem opnieuw opgestart, digicorder nog een keer opnieuw opgestart, niets helpt.

 

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

 

Alvast bedankt voor reacties!

0 Likes
5 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Digicorder is niet met internet verbonden

Kijk eens in het menu van de digicorder welke IP adressen die gekregen heeft.

Normaal gezien heeft deze 2 IP adressen:

  • Op het MAC adres MAC adres 68:63:59:xx:xx:xx krijgt de digicorder een IP van Telenet (voorbeeld 10.194.x.x).
  • Op het MAC adres 6a:63:59:xx:xx:xx krijgt de digicorder een "IN-HOME" IP van Telenet router (voorbeeld 192.168.0.x). 

Waarschijnlijk krijg jij alléén het "IN-HOME" adres (waardoor de digicorders elkaar zien, en dus opnames kunnen delen), maar geen 10.x.x.x adres (waardoor je geen inter-activiteit hebt).

In dat geval: Helpdesk bellen, ze moeten jouw digicorder terug activeren (de modem moet het 68:63:59 MAC adres kennen voor de pass-trough) .

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder is niet met internet verbonden

trek stroom kabel 5 min uit van toestel

steek terug in laat rustig opstarten

zet eens op vtm er is beeld of niet

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder is niet met internet verbonden

@flip1953 

 

Dat "IN-HOME" adres heeft de digicorder niet nodig om een tweede digicorder te kunnen zien. Ik heb nog een echte eMTA modem met eigen router en mijn twee digicorders (uiteraard rechtstreeks op de modem aangesloten) krijgen maar één IP adres, het 10.x.x.x adres.

Zij kunnen elkaar zien en opnames delen gaat perfect.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Digicorder is niet met internet verbonden


@StefaanH  schreef:

Dat "IN-HOME" adres heeft de digicorder niet nodig om een tweede digicorder te kunnen zien. Ik heb nog een echte eMTA modem met eigen router en mijn twee digicorders (uiteraard rechtstreeks op de modem aangesloten) krijgen maar één IP adres, het 10.x.x.x adres.

Zij kunnen elkaar zien en opnames delen gaat perfect.


Ik heb toch nergens beweerd dat het "IN-HOME" adres nodig is om een tweede digicorder te kunnen zien?

Jouw situatie is niet vergelijkbaar: Bij een echte eMTA modem gebeurt het "switchen" tussen beide digicorders via de modem (de interne traffiek tussen beide 10.x.x.x adressen loopt niet over het Telenet netwerk).

 

Bij een HGW krijgt de digicorder altijd - zoals ik in mijn vorige post schreef - 2 IP adressen:

  • een 10.x.x.x adres voor de interactiviteit
  • een 192.168.0.x adres voor de interne communicatie tussen de digicorders (via het lokaal netwerk)

Ik probeer gewoon de TS te helpen. Zijn probleem was:

  • beide digicorders zien elkaar wel, en kunnen opnames delen.
  • op één digicorder krijgt hij geen interactiviteit (zelfs met UTP kabel verbonden).

Mijn vermoeden is dus:

  • zijn digicorder krijgt wel degelijk een IN-HOME adres (192.168.0.x), waardoor de digicorders elkaar zien en opnames kunnen delen.
  • zijn digicorder krijgt waarschijnlijk géén 10.x.x.x adres (waardoor interactiviteit uitvalt).

Mijn advies aan de TS is dus:

  • Kijk eens op "Mijn Telenet" > modem instellingen > verbonden gebruikers: zie je daar beide digicorders met een 192.168.0.x adres?
  • Kijk eens in de technische details van de digicorder welke IP adressen deze gekregen heeft.
  • Indien geen 10.x.x.x. adres: bellen naar Telenet om de digicorder opnieuw te provisioneren (hierdoor wordt het 68:63:59:xx:xx:xx  MAC adres van de digicorder gepusht naar de modeminstellingen (MAC passtrough lijst), zodat de digicorder zichtbaar wordt op de WAN van de HGW (en op die manier een 10.x.x.x adres krijgt van de Telenet DHCP server).

Dat jouw digicorders elkaar kunnen zien via het ene 10.x.x.x adres (achter een e-MTA modem) helpt  in deze discussie het probleem van de TS niet echt volgens mij 🤔

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder is niet met internet verbonden

@flip1953 

 

Je hebt gelijk, sorry voor de verwarring. 😳


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes