24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20693
vragen
|
Beste,
Ik heb volgende WiFi repeater gekocht: klik hier.
Mijn Telenet modem en digicorder staan te ver uit elkaar om met netwerkkabel te verbinden. Mijn bedoeling was om mijn Telenet digicorder met het internet te verbinden door deze met netwerkkabel te verbinden met de LAN-poort van desbetreffende WiFi repeater. Echter, ondanks dat de WiFi repeater wel degelijk verbonden is met mijn Telenet router (dat heb ik al getest, want ik geraakt via smartphone op het netwerk van de repeater), blijft de Telenet digicorder volgende foutmelding geven: "Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox en op je modem.".
Volgens de helpdesk van de WiFi repeater neemt hun toestel nochtans gewoon het IP-adres van de modem over, dus zou het moeten werken om de Telenet digicorder op deze manier met het internet te verbinden.
De reden dat ik liever met WiFi repeater werk:
- slechts 1 bakje (via powerline altijd minstens 2 nodig)
- stuurt ook WiFi signaal, wat Telenet powerline niet doet (tenzij de heel dure)
Dus ik hoop dit toch nog via de WiFi repeater te kunnen oplossen...
Als je een aanpassing doet aan je netwerkbekabeling is het altijd aan te raden om naderhand je digicorder ook eens uit de stroom te trekken voor 15 seconden.
@Ex-Netweter
Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet werken omdat de digicorder een intern en een extern IP-adres nodig heeft en de repeater kan dat niet doorgeven, een powerline wel dus dat is je enige optie. (Of een kabel trekken)
@Ex-Netweter schreef:De reden dat ik liever met WiFi repeater werk:
- stuurt ook WiFi signaal, wat Telenet powerline niet doet (tenzij de heel dure)
Voor 99 eu heb je een set met 1 wifi-pwl en 1 gewone. Er is een 30 dagen probeergarantie dus Telenet neemt ze terug als je niet tevreden bent.
2 gewone pwl's kosten 70 euro.
Het is vrees ik ofwel met pwl's ofwel met kabel.
@Ex-Netweter schreef:De reden dat ik liever met WiFi repeater werk:
Dat is een nobele gedachte: 1 bakje. Maar een repeater is een van de slechtste dingen die je kan gebruiken. Goed en wel als het staat waar je nog een goede ontvangst hebt en zolang je maar met 1 max 2 toestellen erop aansluit.
Bovendien werkt een digicorder niet met het draadloos signaal. Ik heb dit jaren geleden al uitgebreid uitgeprobeerd.
In mijn ogen is een repeater zelfs al kost die maar 20 of 25€ weggegooid geld.
Bedankt, intussen de repeater geretourneerd.
Ga toch met powerline adapters werken.
Toch blijf ik het raar vinden dat de Telenet digicorder anno 2017 nog steeds enkel via kabel een internetverbinding kan maken. Als voortrekker van het internet- en kabelnetwerk in België hadden ze toch al lang digicorders met WiFi ontvangst moeten voorzien? Zeker als duurste telecom bedrijf van België ...
@Ex-Netweter schreef:Bedankt, intussen de repeater geretourneerd.
Ga toch met powerline adapters werken.
Toch blijf ik het raar vinden dat de Telenet digicorder anno 2017 nog steeds enkel via kabel een internetverbinding kan maken. Als voortrekker van het internet- en kabelnetwerk in België hadden ze toch al lang digicorders met WiFi ontvangst moeten voorzien? Zeker als duurste telecom bedrijf van België ...
WiFi wordt als zaligmakend voorgesteld maar dat is het niet. Al die WiFi signalen wurgen zichzelf en elkaar. Ik spreek uit ervaring. Ik werk in een zaak waar wel 50 TV's, muziekinstallaties enz. allemaal proberen via Wifi te communiceren. Een grote chaos waar zelfs een duurbetaalde firma geen oplossing kon bieden om het WiFi signaal dat wij voor onszelf en onze klanten nodig hebben te optimaliseren.