Beantwoorden
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

Hallo,

we zijn al 10 jaar telenet klant voor de digitale TV.

Sinds donderdag zijn we voor het internet + telefoon + GSM ook overgestapt naar Telenet. De technieker van Telenet heeft een nieuwe modem geplaatst, model CH8568LG. Vrijdag was er probleem om de telefoon te activeren, maar de technische dienst heeft dat uiteindelijk kunnen oplossen.
Maar op de digicorders verscheen er sindsdien al meerdere keren deze melding:
OPGELET
Herstel de verbinding met je Telenet-modem. Als je Digibox of Digicorder langer dan 4 dagen niet interactief is, zul je geen zenders meer kunnen bekijken uit je extra pakketten.
(zover ik weet hebben we geen extra pakketten, enkel basispakket digitale TV).

 

ik had gisteren deze melding al gegoogled en daar vond ik bericht uit 2018 waar ze vroegen eens te kijken of ik tv gids van binnen enkele dagen kan opvragen. Dit kan niet.

melding: Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat.
(de modem staat aan trouwens).

Wat zou ik best doen? Telenet opbellen?

verder even vermelden dat ik hier probeerde te registreren als telenet-klant, maar wanneer het vroeg achter het MAC-address deze geweigerd werd, nochtans had ik overgetypt wat er op de sticker stond. 

Als iemand mij kan helpen, dank u.

0 Likes
11 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

Je Digicorder is ook effectief via ethernet kabel verbonden met je modem?

Probeer de kabel eens uit en in te pluggen of zelfs te vervangen. Probeer ook eens zowel modem als Digicorder te herstarten.


@shockwave  schreef:

Maar op de digicorders verscheen er sindsdien al meerdere keren deze melding:

OPGELET
Herstel de verbinding met je Telenet-modem. Als je Digibox of Digicorder langer dan 4 dagen niet interactief is, zul je geen zenders meer kunnen bekijken uit je extra pakketten.
(zover ik weet hebben we geen extra pakketten, enkel basispakket digitale TV).

Die melding is trouwens hetzelfde, of je nu extra pakketten hebt of niet. 

Als dat allemaal niet helpt is er mogelijk iets fout met de activatiestatus van je producten, en neem je inderdaad best contact op met Telenet.


@shockwave  schreef:

verder even vermelden dat ik hier probeerde te registreren als telenet-klant, maar wanneer het vroeg achter het MAC-address deze geweigerd werd, nochtans had ik overgetypt wat er op de sticker stond. 

Als iemand mij kan helpen, dank u.




Wat betreft je account, maakte de technieker geen e-mailadres voor je aan? Dat account kan je ook gebruiken om toegang te krijgen tot Mijn Telenet en De Netweters.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

Trek de stroom stekker van de digibox en digicorder  5 min uit en laat daarna rustig opstarten

0 Likes
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

is via powerlines.

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

Kijk na of de powerline aan de kant van de modem ook juist geïnstaleerd is.

Je kan ook de connectie eens testen door de ethernetkabel van de Digicorder in een laptop te steken; dan weet je of die verbinding kan maken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

stekkers powerline & digicorder 5 minuten uittrekken en daarna er weer in steken heeft niet geholpen.

 

modem stekker eruit trekken?

0 Likes
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

domme vraag: hoe weet je of de powerline goed verbonden is met de modem?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

Kan je proberen

Ik denk dat ik gelezen heb powerline een probleem maken met de nieuwe modem  dat er later een update komt om op te lossen

om de verbinding met de tv decoder terug te maken

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

De meeste powerlines hebben een status led; maar dat verschilt per toestel dus moeilijk om aan de hand daarvan een antwoord te geven. (Deel misschien even het merk + model, dan zoeken we de handleiding van de Powerline op)

Kijk vooral na

  1. Aan de kant van de modem zit de powerline (rechtstreeks) in het stopcontact en is deze verbonden met ethernet kabel aan de modem
  2. Kijk na of er op z'n minst één led aan is, zo weet je of hij uberhaupt aan staat. Indien niet, is hij mogelijk kapot
  3. Aan de kant van de digicorder, kijk na of de powerline (rechtstreeks) in het stopcontact zit, en de ethernet kabel verbonden is met de Digicorder.

Ik zou als test de kabel uit de Digicorder eens in een laptop steken, dan is je laptop dus via Powerline verbonden met de Modem. Als dat niet werkt dan weet je dat het probleem bij de powerlines of kabels zit. Werkt dat wel, dan is het probleem de Digicorder


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

helaas hebben al de laptops hier geen ethernet-poort. Wifi only.

de 3 lichtjes op de powerlines branden groen.

wifi (ook via die modem) werkt wel. Internet werkt heel goed. Veel beter dan die stutterende ADSL lijn van Proximus (zaten te ver van centrale voor rappe snelheid).

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

Dan denk ik dat je enkel nog de klantendienst kan contacteren


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
shockwave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder : "Herstel de verbinding met telenet-modem"

had mail gestuurd naar de persoon waar ik telenet had gekocht. Hij heeft de technische dienst gebeld en die hebben de digicorders gelinkt aan de modem. Die meldingen zijn weg nu.

Een van die digicorders is ouder dan 10 jaar en doet nog wat lastig vandaag. Zal deze omwisselen dit weekend. zal dan ook vragen achter een telenet-login. Blijkbaar heeft de technieker dat langskwam veel vergeten. Hij was allessinds gehaast.