Beantwoorden
GilesTruth
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Beste mensen,

Ik heb een redelijk oude digicorder van telenet.
Als ik bij de opnames kijk is er nog maar 5% van de opslagruimte over.
Ik snap dit niet, ik heb amper opnames, hoe komt het dat de digicorder zo vol zit?

Wat kan ik hier aan doen?
Ik zou liever niet terugzetten naar fabrieksinstellingen want dan ben ik al mijn zender instellingen kwijt.

Kan iemand mij raad geven?
Alvast bedankt!

0 Likes
15 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Trek eens de stroom stekker eens uit 5 min en laat rustig opstarten

GilesTruth
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Beste,

Bedankt voor je snelle antwoord,
Helaas heb ik dit al geprobeerd, er kwam geen verschil bij de opslagruimte te staan.

Is er iets anders wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder vol nog maar 5% over.

@GilesTruth Kan zijn dat de harde schijf kapot is en daarom deze melding geeft, je kan uw digicorder omruilen voor een andere digicorder. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Ge kunt ook 'Terugzetten naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames' selecteren, dan blijven al uw zenderinstellingen behouden.  Opgelet: digicorder zal eerst vele malen heropstarten.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Digicorder vol nog maar 5% over.


@CDTI  schreef:

Ge kunt ook 'Terugzetten naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames' selecteren, dan blijven al uw zenderinstellingen behouden.  Opgelet: digicorder zal eerst vele malen heropstarten.


Dat denk ik niet.

Bij "Terugzetten naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames" worden alléén je opnames bewaard. 

Na opstarten krijg je terug het welkomstscherm, vraag naar postcode etc en worden de zenders opnieuw gezocht/ingelezen, toch? Dan ben je sowieso je opnames kwijt.

 


@Master-Magic  schreef:

Kan zijn dat de harde schijf kapot is en daarom deze melding geeft, je kan uw digicorder omruilen voor een andere digicorder. 


Dan is hij niet alleen zijn opnames kwijt, maar ook zijn zenderinstellingen (wat hij wilde vermijden 🤔)


@GilesTruth  schreef:

Wat kan ik hier aan doen?
Ik zou liever niet terugzetten naar fabrieksinstellingen want dan ben ik al mijn zender instellingen kwijt.


Ik denk dat dit de enige oplossing is om te zien wat er aan de hand is. Bij de andere voorgestelde oplossingen ben je ook alles zender instellingen kwijt.

  • "terugzetten naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames" heeft niet veel zin. Want je wilt toch de hele schijf wissen om te zien of er dan terug opname plaats bijkomt?
  • bij omwisselen voor een nieuwe ben je ook alles kwijt. Dus toch eerst eens proberen te resetten?

 

Wat betreft zenderinstellingen.

Ik ben daarvan teruggekomen, om iedere keer zenders in te stellen in een eigen andere volgorde (zender nummering). Als je de zendernummering van Telenet behoudt, dan moet je niet iedere keer de volgorde wijzigen, dan staan al je toestellen (digicorders, TV-box, TV toestellen met CI+) op dezelfde nummers. Het is even wennen, maar op de duur toch gemakkelijker.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Digicorder vol nog maar 5% over.

@GilesTruth kijk een bij 18+ opnames mss heb je indertijd stiekem te veel natuurdocumentaires opgenomen en weet je het niet meer. 😉

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Ik denk eerder teveel "oorlogfilms" 😂

0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Bij wijze van test mijn digicorder zojuist teruggezet naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames:

-Alle opgenomen programma's bleven behouden

-Alle geprogrammeerde opnames, ook serieopnames bleven behouden

-Favoriete zendervolgorde ongewijzigd (word pas als laatste teruggezet, na 10 tal minuten)

-Afsluitopties(energiebesparing) zelf moeten terugzetten, was uitgeschakeld

-Kijkbeperking tot 18 j was ingeschakeld, zelf moeten terugzetten

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digicorder vol nog maar 5% over.

@GilesTruth Waarschijnlijk is er een stukje van de harde schijf defect. Het systeem van de digicorder zal dan maar een deel van de harde schijf herkennen in het systeem zodat het lijkt dat je een kleinere harde schijf hebt in je digicorder en bijna heel de harde schijf vol staat.

je kan best een nieuwe digicorder halen of de tv box aanvragen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Digicorder vol nog maar 5% over.

@kristofDW of 18+ programma's die hij al dan niet toevallig heeft opgenomen die staan niet tussen u gewone opnames, waarom zoeken jullie dit hier altijd veel te ver. 🙄

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digicorder vol nog maar 5% over.

@TRL dan moet je al veel opnemen hoor🤣


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Digicorder vol nog maar 5% over.

@kristofDW helemaal niet er zijn bepaalde series of films op de reguliere kanalen die om één of andere reden 18+ zijn, neem je die film op of die serieopname en ze staan NIET tussen u gewone opnames... 

dus @GilesTruth kijk eens naar u 18+ opnames

0 Likes
GilesTruth
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder vol nog maar 5% over.

Beste,

Ik zal dit eens bekijken, waar kan ik de 18+ opnames bekijken?
Ik had hier nooit eerder over gehoord.

Alvast bedankt!

0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Digicorder vol nog maar 5% over.

@GilesTruth ik heb zelf al een tijdje geen digicorder meer maar een tv-box ik heb hier nog een afbeelding gevonden via google, je gaat naar je opnames en dan rechts bij opties en dan ga je alle leeftijden kunnen wijzigen naar 18+ zelfde bij geplande opnames

 REC_overview.png