Beantwoorden
Shakespeare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Warming up? Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

Het benoemen van de Digicorders lukt in "Mijn Telenet". Maar deze namen blijken niet in het menu van de 3 digicorders te blijven. Eerst kreeg een toestel (slaapkamer) na een tijdje een code zoals DC E3:FA:55. Opnieuw een naam geven en bevestigen in Mijn Telenet lukt, maar als je opnameopties kiest zie je niet de nieuwe naam 'slaapkamer' maar de code.

Ik heb nu ook een ander toestel moeten vervangen wegens een defect. De nieuwe naam (bureau) lukt in "Mijn Telenet", maar niet in de opnameopties. Ik zie hier wel nog steeds het oude toestel 'bureau' staan, maar "met niet bereikbaar in het netwerk". Hoe kan ik dit verwijderen?

Ik heb reeds alle drie de digicorders opnieuw opgestart en ik ben ook niet vergeten op bewaar te klikken in het menu van Mijn Telenet. Ik kreeg daar ook het groene vinkje 'geslaagd'.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digibox naam geven lukt niet

0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

@Shakespeare 

Ik heb ook al meegemaakt dat de naam geven niet altijd soepel verloopt.

 

Wat ik wel doe: ik geef de naam in de settings van de digicorder zelf. "Mijn telenet" neemt dit dan vanzelf over. Het kan soms wel even duren, dat je denkt dat het niet lukt. Maar 's anderendaags blijkt het dan toch wel OK te zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Shakespeare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Warming up? Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

Stefan

Wil je even aangeven hoe je dat doet?

Bv. Waar vind ik « settings »? Enz.

 

dank bij voorbaat

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

@Shakespeare 

Daarvoor moet ik zelf ook eens terug in de digicorder gaan neuzen, is al te lang geleden. Ik kom erop terug.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

@Shakespeare 

 

Ik ben dus eens gaan kijken:

 

Instellingen (tandwieltje) => voorkeuren => Opnameopties => voorlaatste optie beneden: Naam digicorder


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Shakespeare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Warming up? Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

Hartelijk dank voor deze oplossing. Ik moest er wel opletten dat ik tweemaal moest bevestigen: bij de naam en dan nog eens bij het verlaten van de opname-opties.

 

heb je toevallig ook nog een oplossing om het toestel dat ik ingeleverd heb en vervangen door een nieuw toestel uit de overzichten te verwijderen?

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet


@Shakespeare  schreef:

Hartelijk dank voor deze oplossing. Ik moest er wel opletten dat ik tweemaal moest bevestigen: bij de naam en dan nog eens bij het verlaten van de opname-opties.

 

heb je toevallig ook nog een oplossing om het toestel dat ik ingeleverd heb en vervangen door een nieuw toestel uit de overzichten te verwijderen?


Ik zou proberen om  de modem eens te herstarten door de stroomkabel uit te trekken en terug in te steken


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Shakespeare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Warming up? Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

De oplossing met de modem te herstarten na de stroom uit te schakelen, werkte niet.

 

Wat wel het probleem opgelost heeft, is elk van de twee behouden digicorders terug te zetten naar "fabrieksinstellingen met behoud van opnames". Het nam wel wat tijd in beslag omdat er veel updates gebeurden, maar nu is alles correct: juiste namen en geen oude toestellen meer.

 

Dank aan iedereen!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders hernoemen via Mijn Telenet lukt niet

@Shakespeare 

 

Fijn dat het opgelost is. En ook tof dat je zelf één en ander zelf opgelost kreeg. Dat onthoud je ook beter dan iets dat aangereikt werd.😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.