Beantwoorden
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Sedert gisteren vinden mijn digicorders elkaar niet meer!

Situatie:
Modem in de garage met volgende uitgangen:
1: slaapkamer ouders --> digibox
2; woonkamer --> AP --> digicorder 1 + BR speler
3: slaapkamer dochter --> AP --> digicorder 2
4: vaste pc bureau

In eerste instantie ziet digicorder 1 de 2e wel en ik kan de opnames zien maar als ik dan een opname wil bekijken komt er op dat 'opgelet, je kunt deze opname niet bekijken' en daarna is de digicorder ook niet meer zichtbaar (Digicorder niet beschikbaar. Deze digicorder kunnen we momenteel niet terugvinden. Mogelijke oorzaken: niet verbonden op het netwerk, in slimme energiestand,...)
Op de digibox in onze slaapkamer kan ik wel beide digicorders zien en kan ik ook de opnames van beide toestellen bekijken maar ik kan dan bv. geen opname wissen.

IP's staan goeden vanop de laptops kan ik naar beide digicorders pingen.

Reeds gedaan:
1. Herstarten modem in de garage (meerder keren)
2. Herstarten digicorders (meerdere keren)
3. Beide digicorders terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames
4. AP's van tusssen de digicorders gehaald zodat ze rechtstreeks op de modem hangen.

Niets lijkt te helpen!

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

0 Likes
42 reacties
Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Over de middag eens getest en we konden weer kijken en wissen bij de andere digicorder, zendergids ook weer normaal qua snelheid. Maar toch vaak nog geen afbeelding bij een gekozen programma.... Ik hou jullie op de hoogte.

0 Likes
Marc33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Gisteren om 14h10 gebeld naar helpdesk.  Na 15min verbonden.  Volgens helpdesk was er geen algemeen probleem (vermoedelijk te wijten aan verouderde digicorders, best te vervangen door digibox ?!?).  Ik heb verwezen naar Netweters (vraag van Andy666 dd 23/11/22 10h22 + de reacties daarop).  Helpdesk was hiervan niet geïnformeerd.  Het enige wat hij kon doen was herstart vanop afstand (maar dit loste niets op) en technieker sturen.  Afspraak vandaag tussen 12h30 en 18h.

Vandaag 13h30 : aankomst technieker.  Deze zei zelf onmiddellijk dat er een algemeen probleem was.  Hij had dit maandag 21/11 reeds vastgesteld en doorgegeven zodat er intern Telenet een melding werd gemaakt.  Het was een probleem nav een SW update.  Er zou nu deze nacht een nieuwe SW update gebeurd zijn waarmee het probleem zou opgelost moeten zijn.  Na enkele resets bleek dat het probleem inderdaad niet langer bestond.  Toch dit : via Menu/Opgenomen/Opties/Digicorders zie ik vanaf digicorder 1 niet enkel digicorder 2 maar ook iets nieuw nl "TLN-5744CX".  Wanneer ik dit selecteer en bevestig druk geeft hij "Digicorder onbeschikbaar".  Vanap digicorder 2 zie ik dit niet.  Technieker wist niet TLN-5744CX voor staat.  Hij heeft het genoteerd.  Technieker is vertrokken met als boodschap : hopelijk is alles nu opgelost.  Mocht het probleem zich opnieuw voordoen => opnieuw helpdesk bellen.

Weet iemand waarvoor TLN-5744CX staat ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

@Marc33 dat is het type digicorder met de grijze cirkel rechts op de digicorder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hoerah, driewerf hoerah!

Blijkbaar is het probleem opgelost, naar ik zie hier bij enkele anderen ook al.

Ik hoop dat Telenet niet te dikwijls zulke grappen uithaalt want ik heb daar wel uren tijd ingestoken.

Maar we zijn weeral content sé 😀

0 Likes
Tom_nr475
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Handje vol! Goed gevonden! Primeur!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Allee vooruit ... ik zal hier dan ook maar een melding maken dat mijn twee digicorders elkaar ook niet meer vonden sinds begin deze week. De update van deze nacht heeft het opgelost.

Telenet helpdesk is totaal niet op de hoogte dat het een algemeen probleem was. Daar zou Telenet toch wel iets aan moeten doen in de toekomst.

 

 

BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hé Marc, hier ook alles terug in orde. Ik zie wel geen TLN-5744CX staan, maar dat is niet erg neem ik aan.

Staat SW voor software of voor iets anders, ik heb namelijk problemen met al die afkortingen. WYSIWYG 😀

0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Goeiendag Guy. Bij ons ook alles terug bij het oude MET afbeeldingen 👍

0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Dag Andy, probeer het nog eens blijkbaar is het probleem binnen Telenet opgelost 😀

0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Net getest hier en alles werkt hier nu ook terug!
Straks de afspraak voor de technieker die dinsdag zou langskomen afzeggen en maandag mijn halve dag verlof intrekken zodat ik die voor iets leukers kan gebruiken 🙂

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hier ook weer alles in orde. Ik zal de afspraak met de technieker ook maar afzeggen. Toch triest dat de helpdesk dit niet wist. 

0 Likes
Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Dag collega's

 

Blijkbaar hebben wij het zelf opgelost door hier te reageren 🙂

Allez, hopelijk tot binnen een lange tijd 🙂

 

bedankt om mee te denken.

 

Guy

 

 

 

0 Likes
Marc33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Beste master-magic krak

Op mijn vraag "Weet iemand waarvoor TLN-5744CX staat ?" is uw antwoord "Dat is het type digicorder met de grijze cirkel rechts op de digicorder.".

Bedankt voor uw antwoord maar ik begrijp niet goed.  Immers : het type van mijn digicorder is "DC-AD2200". En wat bedoel je juist met "met de grijze cirkel rechts op de digicorder." ?

Nogmaals voor uw info : via Menu/Opnames/Opties/Digicorder op mijn digicorder 1 heb ik de keuze uit volgende 5 opties, nl : 1) alle digicorders 2) andere digicorders 3) DC + laatste 6 karakters vh mac address van mijn digicorder 2 4) TLN-5744CX en 5) deze digicorder.  Optie 4 "TLN-5744CX" is nieuw en wanneer ik dit selecteer en vervolgens bevestig krijg ik de boodschap "Digicorder onbeschikbaar".  Tevens, op mijn digicorder 2 heb ik deze optie niet.

Alvast bedankt voor uw respons.

Mvg,

Marc

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

B84982CD-CACB-4469-906D-D903450A2922.png

@Marc33 Dat is deze digicorder dat type dat je vernoemd 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes