Beantwoorden
Tonio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Digirecorder niet interactief te krijgen

Het lukt niet om de nieuw gekregen digicorder interactief te maken. Ik heb een play more code via Humo en wou graag Game of Thrones vanaf maandag bekijken. Vermoedelijk heeft mijn apple airport extreme een ip-adres doorgegeven aan de digirecorder. Bij het lezen van fora vond ik het volgende: Er zou een 10.x.x.x ipadres moeten staan die de telenet modem doorgeeft. Evenwel twee ipadressen in de 192.168.0.X range voor ip-adres en inhome ip adress. (te vinden onder instellingen van de digirecorder) Geen idee hoe ik dat terug goed krijg. De digicorder is rechtstreeks verbonden met de modem. Mijn airport en switch uitgezet. Allebei de toestellen opnieuw opgestart, maar lijkt geen oplossing te geven. de digirecorder blijft dezelfde ipadressen hebben. kan iemand eens nagaan of je inderdaad een 10.x.x.x hebt op jullie digicorder of box? 

0 Likes
8 reacties
Muzzle1989
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Digirecorder niet interactief te krijgen

Kan je in de menu van je digicorder eens kijken naar allerlei / instellingen / digibox - digicorder / technische informatie / IP en je huidige ip adres hier doorgeven en in home IP?

0 Likes
rdhoore108
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Digirecorder niet interactief te krijgen

Bij het opstarten vraagt uw digicorder een IP adres aan via DHCP. Elk toestel op uw netwerk dat als DHCP server werkt, zal daarop antwoorden met een IP adres uit zijn range, en uw digicorder houdt enkel rekening met het antwoordt dat hij eerst ontvangt (is een kwestie van microseconden). 

Enkel uw Telenet modem herkent het MAC (hardware) adres van uw digicorder en zal bijgevolg een IP adres uitreiken waarmee die de juiste server bij Telenet kan bereiken. Dus moet u de "DHCP server" in al uw andere netwerktoestellen uitschakelen.

Ik vermoed dus dat er nog iets anders op uw netwerk zit (behalve uw airport extreme) dat ook IP adressen uitgeeft (maw een DHCP server actief heeft). U zou van al die dingen hun DHCP server moeten uitzetten.   Dan de netwerkkabel een vijftal seconden uittrekken van uw digicorder en weer insteken zou moeten volstaan om een nieuw IP te krijgen. (Indien niet, digicorder even herstarten.)

0 Likes
Tonio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Digirecorder niet interactief te krijgen

IP adres  192.168.0.222

Inhome IP-adres 192.168.0.135

0 Likes
Tonio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Digirecorder niet interactief te krijgen

Werkelijk alle utp-kabels verwijderd en enkel de digicorder rechtstreeks (geen switch of andere zaken) aan de telenetmodem ... geen soelaas. De digicorder blijft dezelfde IP-adressen krijgen. Vreemd.IMG_3495.JPG

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digirecorder niet interactief te krijgen

is die bij telenet al interactief gemaakt ?????? kan enkele uren duren, hen anders eens bellen via het 0800 nr 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digirecorder niet interactief te krijgen

Trek de modem en de digicorder even uit voor 15 seconden.

 

Als het daarna nog niet lukt, reset je digicorder dan even (met behoud van de opnames) normaal zou het daarna zeker moeten lukken.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digirecorder niet interactief te krijgen

Was het een Selfstarter-installatie? Dan moet je de digicorder zelf nog interactief maken.

Je kan dat doen op 2 manieren

 

  • Via het menu van de digicorder: Huisjestoets - Allerlei - Instellingen - Selfstarter
    • Volg dan de instructies op het scherm: geef je klantnummer in, duid digitale tv aan en duw OK, ga akkoord met de voorwaarden, ....
  • Via Mijn Telenet
    • Login op Mijn Telenet. Onder Algemeen vind je  Selfstarter Activering.

Als je dat gedaan hebt en het werkt nog niet, haal je best de digicorder uit de stroom en steek je die weer in. Maar dat is normaal niet nodig....

 

 

Meer info:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-activeer-ik-de-nieuwe-diensten-met-self-starter/

 

Was het geen selfstarter dan zal bovenstaande niet lukken en bel je best even de klantendienst


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tonio
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Digirecorder niet interactief te krijgen

De digicorder was inderdaad nog niet interactief gemaakt! Via het menu van de digicorder (zelfstarter) verliep dit vlotjes. Even de digicorder heropstarten. Er verschijnt nu wel een IP-adres in de 10.x.x.x range. Bij deze is de queeste opgelost. Dank voor jullie antwoorden.