24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb een tweede digicorder, boven op de slaapkamer.
Deze kan ik niet interactief krijgen, wat heb ik:
Twee powerlines, een aan de digicorder beneden, die werkt heel goed, tweede powerline op de slaapkamer, daar heb ik perfect internet als ik de laptop er op aansluit, dus deze werkt wel degelijk.
Ik heb perfect beeld en kan digitaal kijken maar de tv gids en tvtheek werken niet, tv gids enkel 2 dagen te bekijken en niet verder.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
1-Ik heb alle toestellen uit het stopcontact gehaald en dan vervolgens terug in het stopcontact gestoken, eerst de modem en heb deze volledig laten opstarten, dan ten tweede de powerlines ingestoken en deze hebben verbinding, ten derde heb ik de digicorders in gestoken eerst die van boven en laten opstarten en dan die benden en laten opstarten, deze beneden heeft meteen contact en interactief, deze boven heeft geen contact en kan ik niet interactief maken, terug test met laptop en volledig internet signaal.
2- ik heb de digicorder terug naar fabrieksinstellingen laten gaan maar hier ook geen resultaat.
3-Nadien terug stap 1 volledig gedaan en ook geen verhaal.
4-Selfstarter heb ik ook geprobeerd en krijg melding dat er geen toestellen zijn die selfstarter nodig hebben.
Het ip blijft steeds op 192.xxx staan en niet op 10.xxx
Ik kan wel in de tv gids zien wat de digicorder beneden aan het opnemen is, raar.
Hieronder zien jullie de instellingen van het ip op de digicorder.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Hartelijk dank
Dag @Oilsjtmp3
Alhoewel het lijkt van niet, toch de vraag:
Zit er toevallig nog een router tussen op plaats "XXX" bij: je digibox - powerline1 - powerline2 --- XXX --- Modem.
Het lijkt wel alsof de digicorder niet aan de bridge van de modem kan om een 10.X.X.X adres te verkrijgen.
Ander vraagje:
- Deze digicorder is officieel geregistreerd op jouw account? Ben je hem gaan halen in de winkel ofzo?
Ook hier weer de vraag: kun je eens een schema tekenen van hoe uw netwerk in elkaar zit? Niet te moeilijk maken, gewoon alle toestellen optekenen en dan alle verbindingen aan de tekening toevoegen.
Op die manier is het voor ons veel makkelijker om uit te vissen waar er iets fout kan gegaan zijn.
Meteen ook al een vraagje: je spreekt van twee powerlines, eentje beneden en eentje boven? Is er dan ook een derde, die beide anderen signaal stuurt? Ook hier is uw schema belangrijk om een juist antwoord te kunnen geven.
Hallo, bedankt voor je bericht.
Er zit geen router tussen, enkel modem van Telenet en dan twee powerlines met elk een digicorder aan verbonden.
Ik denk te weten wat het probleem is en dat zal niet op te lossen zijn.
Wij hebben een eigenzaak met daar ook een Telenet aansluiting, met digicorder, ik heb deze mee genomen om opnames te bekijken die hier opgenomen zijn omdat er thuis al te veel geprogrameerd was.
Dus dacht ik de snelle oplossing te kiezen en de digibox van thuis naar hier verhuizen en de digicorder van de eigen zaak naar huis te verhuizen.
Nu na veel lezen en zoeken ben ik tot de constatatie gekomen dat dit niet kan, en ik denk dat het daarmee is dat hij niet interactief wil gaan.
Of is er wel een eventuele oplossing
Groetjes
Ik blijf vrezen dat de crux in uw powerline zit. Je spreekt van twee powerlines, verbindingen of kastjes ?
Voor één verbinding heb je al twee kastjes nodig , één aan uw decoder één aan uw modem. Voor de tweede decoder heb je weer één of twee kastjes meegebracht ? Zitten die op dezelfde "golflengte" als uw eerste en gebruik je er maar één of weer twee ?
Los van de powerlines ligt het probleem er inderdaad in dat twee digicorders van locatie veranderd zijn zonder dat dit aangevraagd is aan Telenet.
Ik herinner me van jaren geleden dat het uitzonderlijk mogelijk was om bvb op vakantie uw digicorder mee te nemen naar een vakantie locatie (in België en met TN aansluiting uiteraard) zn daar dan gewoon te kunnen gebruiken.
De klantendienst kan dat dus in orde brengen als ze willen, maar of ze dat gaan doen? Ik weet dus niet of die service nu nog steeds aangeboden kan worden.En dan nog, dan moet je niet elke week gaan wisselen, want dat zullen ze niet leuk vinden.
Even navragen bij de klantendienst en dan weet je het zeker.
zijn het powerlines van Telenet? In dat geval kan de klantendienst al de toestellen van op afstand bekijken en moeten zij alles ook kunnen regelen en juist zetten. De oorzaak van het probleem is het lokale IP adres .
Heb je al eens geprobeerd om de digicorder van de slaapkamer in je woonkamer te zetten en te zien of die daar werkt? Eens hij een Telenet IP adres heeft, zou je hem dan terug op je slaapkamer kunnen zetten...
Digicorders zijn accountgebonden, deze gaan niet werken achter een andere modem!
Het heeft dus geen zin om ze van ergens anders mee te nemen, wellicht blijft tv werken maar interactiviteit zal niet opstarten.
Ook moet het inderdaad, zoals hierboven beschreven ook als volgt zijn:
Modem --> PWL1 --> Stroomnet --> PWL2 --> Digicorder
Indien je dus 2 digicorders hebt, zal je het volgende nodig hebben:
Modem --> PWL1 --> Stroomnet --> PWL2 --> Digicorder1
--> PWL3 --> Digicorder2
Dit hierboven vereist wel dat zowel PWL2 als PWL3 gepaard zijn met PWL1.
Dit werkt niet: Digicorder2 --> PWL1 --> Stroomnet --> PWL2 --> Digicorder1
Hopelijk helpt dit. 🙂
Aan de info hierboven te zien zijn er nog maar 2 mogelijkheden :
De digicorder is niet aan jouw account gekoppeld.
Of
Er is een fout in het systeem dat de digicorder aan jouw modem koppelt.
In beiden gevallen kan je beter even contact opnemen met de helpdesk zodat ze dit kunnen controleren.
Groeten,
Ik denk dat @Oilsjtmp3 zelf al het antwoord op zijn probleem gegeven heeft. Hij heeft twee accounts, eentje thuis privé en eentje op de zaak. Hij heeft beide digicorders omgewisseld van plaats. Het is bijgevolg logisch dat geen van beide nog aan zijn eigen account gekoppeld is en bijgevolg niet interactief zal zijn.
Mogelijke oplossing: a) zet beide digicorders terug op hun plaats OF b) vraag aan de klantendienst om beide digicorders van account te switchen, misschien willen ze dat wel doen omdat ze toch beide van u zijn.
Beste mededenkers,
Hartelijk dank voor het mee denken maar het probleem zal mss wel opgelost geraken.
Ik heb Telenet gecontacteerd om de digicorder en digibox te switchen.
Zij gingen nakijken of dit mogelijk was, hopelijk komt dan alles in orde.
Vriendelijke groeten