Beantwoorden
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digitale Televisie werkt niet meer

Wegens regelmatig wegvallen wifi signaal van de 5Ghz modem Telenet, deze gisteren in de Telenet winkel gaan omruilen voor een nieuwe 5Ghz modem. Thuis gekomen, Telenet decoder digitale tv en Access point afgekoppeld, Nieuwe Modem geïnstalleerd, deze opgestart en gewacht totdat de initialisatie van de modem was voltooid, dan Access Point in de Living  terug aangesloten en opgestart, ook hier gewacht totdat initialisatie was voltooid, Internet zowel bekabeld als Wifi signaal zijn 100%, PC en smartphones alsook SmartTv hebben internetverbinding. Dan TV uitgezet, Decoder Digitale TV aangesloten en opgestart, krijg welkom scherm te zien op de Televisie, kan switchen tussen kanalen, doch geen tv kijken vermits op ieder kanaal een melding staat dat je moet abonneren. Telenet Decoder uitgezet, voeding uitgetrokken, 2 min gewacht, terug aangesloten en opgestart, resultaat; Welkom scherm en dan totaal geen signaal meer naar de TV, decoder sluit af, Case is aangemaakt bij de storingsdienst, 3 dagen wachten geen zin in, toen ik aangaf dat men de digitale decoder moet her-pairen  van de oude naar de nieuwe modem werd mij vlak af gezegd dat het probleem dieper lag en dat ze dat gingen uitzoeken, vreemd bij het vervangen van een defecte modem dat digitale tv hierdoor uitligt

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale Televisie werkt niet meer

@Mike1973 

Het is niet altijd even simpel of even zomaar een decoder te 'her-pairen' want waarschijnlijk ligt daar ook het probleem niet. Het zal idd ergens een ander probleem zijn waardoor jou decoder niet herkend wordt op jou profiel. Kan zijn dat je decoder gedeactiveerd is door een achterliggende fout met de installatie van je modem. Dit is dus dan achterliggend gebeurd en daar kan je zelf niet veel aan doen. Je hebt gewoon gedaan wat je moest doen en dan er vanuit gaande dat alles terug werkt zoals hoort. Maar wat er exact mis gelopen is kan ik ook niet zeggen dat is iets wat nu uitgezocht moet worden.

 

In dit geval zal je dus ook moeten wachten tot ze achterliggend jou case behandelen en het oplossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digitale Televisie werkt niet meer

Ik heb ondertussen ontdekt dat wanneer je op de "Home" - knop drukt, waar je naar het scherm, mijn opnames, tv theek, etc gaat er een met staat dat de decoder geen verbinding heeft met internet.

Toch heb ik via de Instellingen van de Decoder een perfecte verbinding via bekabeld netwerk van Telenet, als ik de verbinding omstel om via Wifi met internet te verbinden geeft hij aan dat de Wifi verbinding 100% is.

0 Likes
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digitale Televisie werkt niet meer

Als laatste poging heb ik via het menu Systeem de Decoder op fabrieks instellingen gereset, dan is de decoder opnieuw opgestart en tijdens het installeren heb ik de melding gekregen dat ik geen abonnement zou hebben, terwijl ik degelijk een WIGO ALL in abonnement heb bij Telenet

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale Televisie werkt niet meer

@Mike1973Je hebt dus een Telenet tv box als je spreekt van WiFi verbinding, die worden via internet geactiveerd, door een modem swap zal dit gedeactiveerd zijn waardoor er op het scherm komt dat je geen abbo hebt, de modem moet dus gelinkt worden aan de tv box om weer actief te worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digitale Televisie werkt niet meer

De Digibox is via het bekabeld netwerk aangesloten zoals aanbevolen. Ik heb geen Telenet TV box

0 Likes
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digitale Televisie werkt niet meer

Vanmorgen de decoder afgekoppeld van de voeding en netwerkkabel , dan opnieuw aangesloten, aangezet, foutmelding geen abonnement.

Terug voedingskabel en netwerkkabel verwijdert, terug aangesloten, terug opgestart, plots verloopt de initialisatie van Telenet tv, problem solved, op de derde dag storing kunnen we eindelijk terug TV kijken op Televisie