Beantwoorden
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

Hoi netweters,

Ik heb een vraag....

In mijn huidige woning heb ik internet+digitale tv en een aangekochte digitale decoder.
In ons (nieuwe) tweede verblijf heb ik enkel SNEL internet genomen en een gloednieuwe samsung smart tv. Wij bekijken voorlopig tv via internet maar daar is dus de keuze behoorlijk beperkt tot VTMgo en Vrt Max . Jammer genoeg geen posten zoals Njam!, regionale tv, KanaalZ, enz......

Kan ik op een gemakkelijke manier toch alle digitale zenders bekijken via mijn abonnement digitale tv en yelo app maar dan op mijn tweede verblijf , zonder dat het al te omslachtig wordt? 

 

alvast bedankt voor jullie antwoordt 

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: digitale tv kijken op tweedeverblijf

0 Likes
27 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digitale tv op tweede verblijf

Op een Samsung TV is voorlopig enkel TV flow (enkel voor TV-box bezitters) beschikbaar. Telenet-TV zal ook wel op op de Samsung TV komen als de problemen met deze APP opgelost zijn.

Normaal moet je Telenet-TV ook kunnen casten naar je Samsung TV  met een recente laptop of smartphone.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale tv op tweede verblijf


@Steve5  schreef:

dit kan ik toch enkel doen als ik ook betaal voor digitale tv op het 2de verblijf zelf?


Dat hangt ervan af of Telenet al dan niet een filter gezet heeft op de aansluiting. Stel je TV af op netwerk-id 22 frequentie 322 MHz (allicht kan je Telenet kiezen). Dat duurt minder dan één minuut. Heb je daarna op 2 één, op 4 Canvas en verder ook Ketnet en Vlaamsparlement dan is er geen filter.

Het is van Telenet toegelaten om je decoder (CI+, Digibox, Digicorder) mee te namen naar uw vakantieverblijf. De TV-Box zal allicht niet werken, je kan het altijd proberen.

Als je een te lange tijd (kan niet zeggen wat te lang is) uw tv, met CI+ ingestoken, zonder stroom laat dan zal de CI+ opnieuw moeten geactiveerd worden of je moet voldoende(dagen?) geduld hebben voor het zich terug activeert.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale tv op tweede verblijf

In  de Samsung TV zit cast softweir en nog samsung telefoon nog gemakkelijk  te verbinden moet je bijna niets doen

Maar zoals hij zegt krijgt hij geluid maar geen beeld dus iemand blokkeert het

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale tv op tweede verblijf

Kan zijn dat er een filter is maar 9/10 zit hij er wel

En met die digicorder of tv kaartje heen en weer lopen elke keer dat kan je doen als er geen filter zit

Hij wil iets simpel die chromecast met (google tv) is gemakkelijk te gebruiken en meen je simpel weer mee naar huis als je wil

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale tv op tweede verblijf

@luc55 

Ik ben geen helderziende. Ik weet niet of de vraagsteller elke week op zijn vakantieverblijf is of slechts sporadisch. Het is aan de vraagstellen om te kiezen wat die wil, niet aan mij om te zeggen wat die moet doen.

Ik weet niet in wat soort verblijf het vakantieverblijf is. Een appartement waar de kabel betaald wordt door de VME, is uiteraard een andere situatie dan een eigen huis.

Ik weet niet of de vraagstellen bij vertrek al dan niet de elektrische stroom afzet.

Er is zoveel dat ik niet weet en dat een invloed kan hebben op een goede beslissing.

 

 

Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

oei....netwerk-id 22....hoe kan ik dat zien of aanpassen? is dat iets dat ik doe via de tv of modem?

Toen ik belde naar telenet vroeg ik ook wanneer ik de digirecorder mee zou nemen naar mijn 2de verblijf het zou werken....Aan de telefoon zei men dat dit niet ging lukken.... 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digitale tv op tweede verblijf

Met onderstaande link  kan je lezen hoe ge ge uw TV afstemt. Als er geen filter op zit kan Eén, canvas en KETNET ontvangen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-samsung-tv/

 

Als er geen filter op zit kan je ook afstemmen op het compacte signaal. 22 zenders de meeste in SD en enkele (Eén, canvas en ketnet) in HD.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale tv op tweede verblijf

Als je uw Digicorder meeneemt naar zee, dan zal die niet interactief zijn. Het zal geen zin hebben om die te verbinden met de netwerkkabel. Wel met de coax. Let wel dat het een Digicorder is en niet de TV-Box.

Je zal rechtstreeks kunnen kijken naar het basisaanbod en alle radio zenders (niet de betalende op kanaalnummers van co 922 tot 989). Je zal ook je opnames kunnen bekijken.

Het rechtstreeks kijken van tv en luisteren naar de radio is uiteraard afhankelijk van het afwezig zijn van een filter.

 

Netwerk-id is een instelling op je tv. Je zal ergens iets hebben van kanalen zoeken, digitale, kabel, en met een nieuwe is de kans groot dat Telenet voorgesteld wordt. Indien niet kan je netwerk-id instellen en de andere parameters.

Flip19
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digitale tv op tweede verblijf


@janne_man  schreef:

@Steve5  schreef:

dit kan ik toch enkel doen als ik ook betaal voor digitale tv op het 2de verblijf zelf?


Het is van Telenet toegelaten om je decoder (CI+, Digibox, Digicorder) mee te namen naar uw vakantieverblijf.


Ja ... op voorwaarde dat je op het vakantieverblijf een actieve kabel hebt, met andere woorden: als je op het vakantieverblijf ook betaalt voor TV.

Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

nee de app 'telenet tv' is niet te vinden op de gloednieuwe tv zelf....dus dan maar een chromecast zeker.

Ik heb even hetzelfde thuis geprobeerd , dus mijn telenet tv app casten naar mijn tv. Daar is het net hetzelfde, wel geluid geen beeld...Het kan dus niet aan mijn gloednieuwe tv liggen. Het probleem ligt ofwel bij de telenet tv app, ofwel bij mijn smartphone....

 

ik haal in ieder geval die chromecast, voor 29 euro kan ik niet sukkelen.....hoop ik

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale tv op tweede verblijf

@Steve5 

Hier staat beneden een smart TV en boven een klassieke, al wat oudere TV.

Boven een chromecast geplaatst en dat werkt perfect vanaf mijn foon. Dat zou bij u dus ook gewoon goed moeten gaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale tv op tweede verblijf

Was 29 euro nu staat hij terug 39 euro de  chromecast, en heb je geen telefoon meer nodig

0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

beste mensen,

 

ondertussen heb ik chroomcast aangeschaft, hiermee kan ik wel telenet tv op mijn 2de verblijf bekijken.

Het is bovendien gemakkelijker dan steeds je telefoon te moeten casten, wat nog steeds niet lukt.

Het belangrijkste is dat ik nu wel al mijn zenders heb met die chromecast.

 

bedankt voor jullie input!

groeten,

Steve