Beantwoorden
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

Hoi netweters,

Ik heb een vraag....

In mijn huidige woning heb ik internet+digitale tv en een aangekochte digitale decoder.
In ons (nieuwe) tweede verblijf heb ik enkel SNEL internet genomen en een gloednieuwe samsung smart tv. Wij bekijken voorlopig tv via internet maar daar is dus de keuze behoorlijk beperkt tot VTMgo en Vrt Max . Jammer genoeg geen posten zoals Njam!, regionale tv, KanaalZ, enz......

Kan ik op een gemakkelijke manier toch alle digitale zenders bekijken via mijn abonnement digitale tv en yelo app maar dan op mijn tweede verblijf , zonder dat het al te omslachtig wordt? 

 

alvast bedankt voor jullie antwoordt 

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: digitale tv kijken op tweedeverblijf

0 Likes
27 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digitale tv op tweede verblijf

@Steve5 koop je een Google Tv chromecast (met afstandsbediening) en zet er de TV app op. Dit werk heel goed en is gemakkelijk in gebruik.

Je kan de afstandsbediening van deze chromecast ook vervangen door die van uw Samsung TV, zodat je in het menu alleen de chromecast moet selecteren om al je apps bij elkaar te hebben. Ik gebruik dit ook op de speelkamer van de kids ;-). Zo heb je dus ook Netflix,Disney+, Amazon prime, youtube ,.... op 1 overzichtelijke interface van Google. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale tv op tweede verblijf

Ik veronderstel dat uw nieuwe tv een dvb- c tuner heeft en dat die CI+ ondersteunt.

Koop bij Telenet tv met een kaartje voor 69 euro (eenmalig) en je kan hiermee naar het volledige basisaanbod kijken van de digitale tv van Telenet.

Dit gaat over enkel over lineair kijken.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digitale tv op tweede verblijf

Voor die CI kaart heb je wel een TV abonement nodig en niet enkel internet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digitale tv op tweede verblijf

Als ge een laptop hebt kan je daarop naar telenet.tv surfen en de laptop met een HDMI met de TV verbinden.

Zo kan je alle zenders van het basisaanbod zien, terugkijk TV gebruiken. Je kan zelfs de opnames op je digicorder (deze moet natuurlijk thuis in standby staan) bekijken. Je kan ook opnames programmeren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale tv op tweede verblijf

@Janneke_Dust wel 1 nadeel, geen regionale tv te bekijken via de laptop live of je moet het opnemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digitale tv op tweede verblijf

Klopt, maar als de regionale tv (bv Limburg) een website heeft dan kan je naar deze site surfen en live kijken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale tv op tweede verblijf

@Janneke_Dust idd tv Limburg en tv oost en ROB tv en nog ene heeft online een live player zodat je kan kijken, maar niet elke regionale tv heeft dat, 

AVS bv heeft dat niet, die waren bijna failliet ook, hebben nu 5 maanden tijd gehad om hun hoge schuld terug te betalen anders kan het definitief gedaan zijn met hen, dit terzijde. (is al de 2de verlenging die ze krijgen voor de betaal uitstel).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale tv op tweede verblijf

Kijk eens dat de app van telenet tv niet op de tv kan zetten

Als niet gaat de Google Tv chromecast kopen je hebt alles zoals thuis

yelo app is gestop is nu telenet tv app

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale tv op tweede verblijf

@luc55 

Yelo tv app is nog wat verlengt, werkt hier nog, is dus nog niet gestopt wegens de problemen met de tv app bij sommige klanten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

dit kan ik toch enkel doen als ik ook betaal voor digitale tv op het 2de verblijf zelf?

0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

dacht ik ook!

0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

te omslachtig om steeds een laptop te gaan aansluiten....

Ik heb ook al even mijn yelo app op mijn smartphone proberen te casten naar mijn tv, wat lukt voor de klank, alleen krijg ik een zwart beeld...
Als ik dan youtube cast van mijn smartphone naar tv heb ik wel beeld, dus het moet ergens aan de app van telenet liggen.....

0 Likes
Steve5
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digitale tv op tweede verblijf

ik heb telenet tv app al proberen te casten naar mijn tv en dat lukt, alleen het geluid hoor ik via de tv, het beeld blijft zwart. Zou dit een beveiliging zijn van telenet zelf?
het moet aan de app van telenet liggen, want ik kan bv youtube wel casten naar tv met beeld

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale tv op tweede verblijf

Je hebt nu een gloednieuwe samsung smart tv kijk eens dat je de app niet op de tv kan zetten

als het niet gaat koop een Chromecast met (Google TV) staat nu nog 29 euro

IMG_20230128_151556 (2).jpg