Beantwoorden
DriesA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Hoi, Wij hebben sinds kort een LG TV (lg-43uf680v) in combinatie met een Telenet Digicoder (AD-2200). Wij zijn niet van plan om gebruik te maken van al die "smart" features op de TV. Meer dan wat zappen en zaken opnemen/afspelen hebben wij niet nodig. Wij zitten nu jammer genoeg met twee afstandsbedieningen opgezadeld. Ik vroeg me af of we dat niet volledig kunnen reduceren tot één afstandsbediening. Concreet wil ik dat de Digibox aangaat als de TV aangaat (of omgekeerd) en dat de Digibox uit gaat als de TV uit gaat (of omgekeerd). Ik dacht dat daardoor "HDMI CEC" was uitgevonden. In mijn Telenet Digicorder heb ik dit reeds geactiveerd, en in mijn LG TV heb ik SimpLink geactiveerd (dat is LG taal voor HDMI-CEC). Tot hier ben ik geraakt: * Als ik de Telenet Digicorder aan zet via de afstandsbediening, gaat ook de TV vanzelf aan. Jammer genoeg springt hij niet naar het juiste HDMI input kanaal, maar naar het laatst gebruikte. Geen ramp, gezien dit in 99% van de gevallen toch het Telenet input kanaal zal zijn; * Als ik de Digicorder uit zet, blijft de TV helaas aan... Heeft iemand hier meer kennis van? Bedankt! P.S. Ik ken deze tip van Telenet, maar dan ben je via de Mode-knop nog steeds de apparaten apart aan het bedienen.
0 Likes
23 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder


@DanGer@  schreef:

Ik heb ook een LG Smart-TV 43UK6300 en daarbij een LG AN-MR18BA  afstandsbediening. Ik slaag er ook niet in om de digicorder te koppelen aan de tv. De digicorder wordt wel erkend, maar ik kan zelfs geen enkel kanaal verzetten.

 

Heeft er soms iemand een oplossing ?


Wanneer ik LG AN-MR18BA opzoek kan ik hierover eigenlijk niets terugvinden. Er is een knop STB maar ook in de handleiding staat niet wat je moet doen om te koppelen.
Nu, zo'n knop voorzien is leuk van LG maar verder wordt er weinig info gegeven. Ik zou daar dus eens te raden gaan.

Of heb jij wel meer gevonden misschien?

PS ik heb ondertussen ook een LG en ook zo'n afstandsbediening.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Beiden staan op HDMI-CEC.  Beiden zijn ook via RJ45 aangesloten op internet.  Wil ik naar TV kijken dan moet de digicorder op staan, want anders via LIVE-TV krijg ik de melding geen CI+-module. Dus selecteer ik HDMI 1 als invoer.  Met de afstandsbediening van de digicorder kan ik veranderen van kanaal. Met de afstandsbediening van LG kan ik niet veranderen van kanaal.  Volume wel.  Om de afstandsbediening van de TV te gebruiken zou ik die moeten kopellen met de digicorder. Maar dat lukt ook langs geen kanten. Via de Smart toets (huizeken) , kies ik voor 'apparaat aansluiten",, daarin selecteer ik HDMI 1. Ik zie dan dat er een digicorder aanhangt. Normaal gezien moet je de mogelijkheid hebben om die in te stellen als universele afstandsbediening, maar dat lukt mij niet. Om gek van te worden.

Ik gebruik ook een Logitech Harmony Ultimate  maar natuurlijk niet te samen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Vanwaar haal je dat je dat kan instellen als universele afstandsbediening?

In de handleiding van LG vind ik hier alvast niets van terug.

 

Maar je hebt een Logitech Harmony zeg je nu. Kan je die dan niet instellen om je tv en de digicorder te bedienen?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

In de gebruikershandleiding / TV bedienen / Universele afstandsbediening/punt 5

 

Ja met den Harmony kan ik mijn plan trekken,  maar de Magic doet niet wat hij belooft.  Welke LG heb jij ?

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

@DanGerIn het begin toen ik mijn LG TV had heb ik ook even gezocht. Maar als ik op de knop STB MENU druk toont mijn tv een melding dat dit niet ondersteunt is.

 

Ik heb dat toen ook proberen in te stellen maar omdat er bitter weinig over te vinden was en omdat ik die melding kreeg  heb ik het al snel opgegeven. Ook al omdat ik de afstandsbediening van de digicorder al lang gewoon was.

 

Het enige wat ik nog vind over de universele functie van de magic remote is deze link. Is dat hetgeen je aan het proberen was?

Maar als je toch een harmony hebt zou ik die gebruiken 🙂  Die kan je naar mijn weten toch op een goede manier instellen.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Gaat gewoon niet ...

 

------------------

 

Geachte heer Danny, Hartelijk dank voor het verzenden van uw bericht. In Nederland bijvoorbeeld is het wel degelijk mogelijk om bepaalde digitale ontvangers met de Magic Remote te bedienen. Lang niet alle externe toestellen kunnen met zo'n magic remote bestuurd worden. Er zijn immers honderden fabrikanten op de markt en het is dan ook heel lastig om de compatibiliteit met alle toestellen te garanderen. Wij willen u verder erop attenderen dat wij u wel degelijk de LG Q7 kunt koppelen aan uw tv-toestel. Immers kunnen wij de compatibiliteit van onze eigen producten wel garanderen. Wat uw vraag met betrekking tot de STB-knop betreft willen wij u verzoeken om deze vraag bij uw provider neer te leggen. Deze functie is immers gerelateerd aan het gebruik van de digicorder zelf. De LG tv fungeert louter als beeldscherm om het binnenkomende signaal te verwerken en vervolgens te tonen. Uw digicorder dient adequaat op de commando's te reageren, die met de bijbehorende afstandsbediening worden uitgevoerd. Ten slotte adviseren wij u vriendelijk om op de volgende link te klikken: http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w17_mr/dvb/Apps/w3.5_mr_e01/e_dut/index.html. Via de aangegeven link kunt u de interactieve handleding terugvinden. Hierin zijn alle functies opgenomen en is er een stappenplan dat gevolgd moet worden om een bepaalde handeling uit te voeren, zoals het koppelen van externe apparatuur etc. U krijgt tevens een tour langs alle beschikbare instellingen op uw tv-toestel. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Anas Adnani Customer Service Representative LG Electronics Benelux Let op! Heeft u nog vragen of wilt u reageren op deze e-mail, klik dan op onderstaande link.   

0 Likes
LT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Het antwoord van LG Consumer Electronics is dat de digibox van Telenet en de LG magic remote NIET gepaird kunnen worden. Misschien dat er ooit eens iets aan gedaan kan worden, maar dan moet er voldoende druk zijn vanwege ontevreden klanten om een software update uit te brengen. Andere oplossing is dat Telenet zelf voldoende druk legt bij LG BENELUX om dit gedaan te krijgen (bijv. een protocolakkoord om SAMEN te werken aan een sofware update). Bovendien weet ik niet of in de toekomst Telenet de intentie heeft om nieuwe en performantere digiboxen te lanceren die wel gepaird kunnen worden.

Je zou eens kunnen proberen met een settopbox van Proximus of Orange of het dan wel werkt ... dan heb je tenminste iets om Telenet onder druk te zetten.

0 Likes
Kristof27
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Ik ben hier ook al enige tijde mee aan het sukkelen.
Als ik locatie en land instel op verenigd koninkrijk dan werkt de device connector op mijn lg tv (49uh770v) wel zoals het zou moeten. Als ik de poort heb gekozen vraagt hij welk merk van provider of type box  ik wil koppelen aan de magic remote. Momenteel al vanalles geprobeerd maar zonder succes.

Ben momenteel nog steeds aan het mailen met lg om te kijken of hier toch nog een oplossing voor zou zijn.
Aangezien device connector bij mij niet werkt als het land en locatie ingesteld zijn op België.
Zelfs op mijn lg home cinema kan ik de magic remote niet gekoppeld krijgen.

Indien er toch nog een oplossing voor moest komen laat ik zeker iets weten.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

misschien dat het lukt met de nieuwe toekomstige box die getest word, wie weet, je zal van zodra die er is iemand moeten vinden die het dan kan testen met je afstandsbediening.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes