Edpnet + Telenet TV
Hallo
Al reeds gezocht op het forum maar toch nog niet helemaal duidelijk.
Op mijn toekomstig nieuwbouwappartement ligt een Proximus fiber lijn getrokken tot binnen het appartement. Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze lijn wil ik edpnet fiber abonnement afnemen (Gezien deze gebruik maken van de proximus lijnen). Aangezien proximus geen TV-only abonnement heeft en telenet wel, wil ik hier gebruik van maken.
Als ik het goed begrijp heeft de telenet digicorder volgende zaken nodig;
- Coax verbinding voor TV + 48u tvgids
- Ethernet verbinding voor interactiviteit (Terugkijken + 2 weken tvgids + playmore)
Mijn vragen:
- Fiberlijn komt op het appartement binnen en wordt door een NT omgezet naar ethernet voor de edpnet router. Hoe sluit men hier de digicorder op aan? Zal er hier door telenet een modem only worden voorzien waar de coax en ethernet van de digicorder op aangesloten worden? Brengt dit extra kosten met zich mee bovenop het tv only abonnement van +/- 27 euro? Moet ik hierdoor een soort splitter zetten op de fiberlijn/ethernet lijn na de NT?
- Ik heb een plex server voor mijn films en series en 48u in de tvgids lijkt me voldoende. Terugkijken mag, maar moet niet. Heb ik in deze situatie uberhaubt de ethernet verbinding nodig en is mogelijk de coax voldoende? Ik twijfel aangezien ik vermoed dat opnames tegenwoordig ook in de cloud worden opgeslagen en niet meer op de HDD van de digicorder?
Mijn bevindingen zijn voornamelijk gebaseerd op de oplossing in https://www.netweters.be/t5/WiFi/Playmore-zonder-internet/td-p/44147.
Alvast bedankt!