Beantwoorden
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Vanaf 31 maart worden bepaalde types digibox / digicorder niet meer ondersteund.

Het zou gaan om digibox AD200 en digicorder AD2000

 

https://press.telenet.be/telenet-vervangt-oudste-generatie-decoders-door-nieuwere-toestellen 

 

Ze gaan een bepaalde groep klanten weeral op kosten jagen.  

0 Likes
35 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

@icymichel  Er zullen er maar heel weinig meer op de markt zijn denk ik van dit type. Ik denk dat het ondertussen een 7 tal jaar is dat de types AD210 en AD2100 op de markt zijn. De huurtoestellen zullen vermoedelijk allang omgeruild zijn en deze die er eentje gekocht hebben, dan zullen die toestellen ondertussen al een 10 jaar oud zijn en aan vernieuwing toe zijn. Oude technologie moet op tijd en stond opgekuist worden. Het wordt blijkbaar beter aanvaard dat Microsoft zegt dat ze WIN7 enzovoort niet meer ondersteunen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

In de persmededeling gaat het over 45 000 toestellen, waarbij 15 000 de enige decoder is en de anderen ls tweede of nde toestel.

 

Deze oude toestellen blijven na 31 maart werken voor een 20 tal zenders. Moet ik hieruit begrijpen dat ze in de toekomst het compact signaal zullen ontvangen?

Eens ze niet meer 'normaal' kunnen gebruikt worden, dus vanaf 1 april, is het dan nog mogelijk om vanaf deze afgeschreven toestellen nog onbeperkt naar de opnames kan kijken van een andere Digicorder? Hierover staat niets in de persmededeling.

 

Ik heb mijn berekening gemaakt:

De aankoopprijs van een nieuwe decoder is onder de voorwaarden die in die link staan 249 - 35 = 214 euro.
Twee jaar huur = 9,37 x 24 = 224,88 euro in dit geval is aankoop in elk geval interessanter dan huur.

Je kan echter minimaal 4 maanden gratis huren (van 1 april tot 31 juli)
Twee jaar huur met 4 maanden gratis = 9,37 x 20 = 187,4 euro
Dit is 214 - 187,4 = 26,6 euro duurder dan aankoop.
Als het toestel na twee jaar nog minstens 26,6 / 9,37= 2,83 afgerond op 3 maanden werkt ben je goedkoper met aankoop.
Het bedrag van 26,60 euro is minder dan de tarief restwaarde van 50 euro na twee jaar huur.

 

Voor de ex-Whop en (ex-)Whoppa klanten die nu geen toestel huren kan het interessanter zijn om toch direct voor de aankoop te gaan. Bij huur is er een risico naar de toekomst toe van onder de verplichte huur te komen. 

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Het zijn voornamelijk de oudere gebruikers, lees gepensioneerde, die dit toestel nog hebben. Overschakelen naar een nieuwe digibox krijg je aan deze groep nog uitgelegd, omdat qua bediening het ongeveer hetzelfde is.

Veel hebben dan ook nog een ouder tv toestel,  waar ze het compacte signaal niet mee kunnen ontvangen.

Een ander probleem is als ze de tv box nemen, krijgt dat maar eens uitgelegd aan deze groep gebruikers.

 

Mijn ouders zijn al blij genoeg dat ze vlaamse, nederlandse, franse en duitse zenders kunnen ontvangen, er zal niks anders opzitten dan een nieuwe digibox aan te kopen. 

 

Ik weet het, technologie staat niet stil, maar de verandering gaat voor sommige mensen te snel.  

   

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200


@janne_man  schreef:

...

Deze oude toestellen blijven na 31 maart werken voor een 20 tal zenders. Moet ik hieruit begrijpen dat ze in de toekomst het compact signaal zullen ontvangen?

Eens ze niet meer 'normaal' kunnen gebruikt worden, dus vanaf 1 april, is het dan nog mogelijk om vanaf deze afgeschreven toestellen nog onbeperkt naar de opnames kan kijken van een andere Digicorder? Hierover staat niets in de persmededeling.

...


@janne_man vanaf 1 april kan je als klant van een AD2000 digicorder of AD200 digibox geen live tv meer kijken. De decoder ontvangt vanaf die datum geen signaal meer. Je kan je oude AD2000 digicorder wel nog gebruiken om de opnames erop te bekijken.


Of de interactiviteit tussen een AD2000 en AD200 nog zal blijven werken om opnames te delen, daar heb ik geen zicht op. Heb dit eens nagevraagd voor je. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Dat is jammer. Mijn schoonouders hebben er eentje gekocht aan 50 euro met een actie toen. Het was een refurbished toestel.  Ik schrok er zelf van dat deze nu nog altijd perfect werkt 🐵 Deze mensen hebben het niet al te breed. @Suzy   Misschien een idee om nog eens zo'n actie te doen met de verkoop van 2de hands digicorders?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

@Wheng  Straks is het Valentijn. Toon dat je ze graag ziet en koop er hun eentje.🤔👍



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200


@igvfer  schreef:

@Wheng  Straks is het Valentijn. Toon dat je ze graag ziet en koop er hun eentje.🤔👍


Had er al aan gedacht.   Maar het is een digicorder dus eens overleggen met de schoonzus om samen te leggen 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

@Wheng Als je iemand kent die overschakelt naar een TV-Box en die heeft een Digicorder van minstens 2 jaar oud die geen enkel probleem heeft. Dan valt dat te regelen. Zij doen hun toestel niet binnen, ze verkopen het aan uw ouders voor 50 euro, zijzelf krijgen later een rekening van 50 euro wegens het niet binnenbrengen. Uw ouders laten het registreren als hun toestel. Als het iemand is die je goed kent, geef een volmacht mee (kopie ID-kaart en geschreven volmacht) dan kan dat allemaal in één keer gebeuren. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

het is de codering die aangepast word, er zijn momenteel 3 coderingen op de kabel nog, ene voor orange en 2 voor telenet, 

telenet gaat gewoon de oude codering uitzetten dat nog werkte op die oude toestellen en nog via andere opties dat deze basis zenders werkte, dus ze gaan nog enkel decoders ondersteunen met de smartcard chip in de box en niet meer via zo smartcards opties 😉 

zodat die dat zwart kijken naar digitale zenders geen beeld meer zullen hebben en verplicht worden om een digibox of corder te huren of kopen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200


@Master-Magic  schreef:

het is de codering die aangepast word, er zijn momenteel 3 coderingen op de kabel nog, ene voor orange en 2 voor telenet, 

telenet gaat gewoon de oude codering uitzetten dat nog werkte op die oude toestellen en nog via andere opties dat deze basis zenders werkte, dus ze gaan nog enkel decoders ondersteunen met de smartcard chip in de box en niet meer via zo smartcards opties 😉 

zodat die dat zwart kijken naar digitale zenders geen beeld meer zullen hebben en verplicht worden om een digibox of corder te huren of kopen.


Zwartkijkers digitale tv?  Het kaartje moet toch actief staan in de telenetsystemen om de basiszenders te kunnen weergeven?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

 


@Wheng  schreef:

@Master-Magic  schreef:

het is de codering die aangepast word, er zijn momenteel 3 coderingen op de kabel nog, ene voor orange en 2 voor telenet, 

telenet gaat gewoon de oude codering uitzetten dat nog werkte op die oude toestellen en nog via andere opties dat deze basis zenders werkte, dus ze gaan nog enkel decoders ondersteunen met de smartcard chip in de box en niet meer via zo smartcards opties 😉 

zodat die dat zwart kijken naar digitale zenders geen beeld meer zullen hebben en verplicht worden om een digibox of corder te huren of kopen.


Zwartkijkers digitale tv?  Het kaartje moet toch actief staan in de telenetsystemen om de basiszenders te kunnen weergeven?


@Wheng   Ja maar een kaartje kan ook op een ander klant staan, een digibox trouwens ook.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Sinds jaren heb ik „TV met een kaartje“ op een onafhankelijke kabel tv + sat ontvanger met caart adapter - ik ben dus helemaal niet betrokken van die problematiek van het mogelijke  verliezen van de opnames van films; ik bespaar het huuren van de digicoder en Telenet kan niet alles nachecken wat ik doe. Ok, ik heb niet alle opties ter beschikking als op de digicorder van Telenet, ik miss deze ook niet ! 👍🤓

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

@igvfer @Wheng ik heb het over een CI module die te koop is voor een 100 euro waarmee je jaren lang naar de telenet zenders kon kijken (mits analoge kabel) zonder dat je daar via een telenet center moest gaan om die aan te kopen, dus een zwart kijker CI module zonder kaart, 

je kon zelf jaren naar alle zenders gratis kijken ook play film en sport zenders tot ze deze naar de nieuwe codering hebben omgezet (en toen waren de oude ontvangers van telenet ook aan de beurt) toen werkte enkel nog de basis zenders via die ene codering, nu gaan ze die codering dus ook uitzetten en zal het definitief gedaan zijn om te kijken naar de basis zenders digitaal zonder een gekraakte CI module zonder kaart, en gaan enkele digiboxen en digicorders dus ook niet meer werken.

zo nu snappen jullie de reden meer denk ik met wat ik zei 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

@Master-Magic  Bedankt voor de info. Ik leer nog altijd bij. Ik had geen weet dat er dergelijke CI+ module op de markt was. Heb daar trouwens ook nooit naar gezocht. Dus slecht nieuws voor die zwartkijkers. Nu gaan ze echt "zwart" kijken. Geen kleur meer te bekennen.🤣



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.