24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vanaf 31 maart worden bepaalde types digibox / digicorder niet meer ondersteund.
Het zou gaan om digibox AD200 en digicorder AD2000
https://press.telenet.be/telenet-vervangt-oudste-generatie-decoders-door-nieuwere-toestellen
Ze gaan een bepaalde groep klanten weeral op kosten jagen.
@janne_man Maar je kan ze wel (mits gedecodeerd) wel via ftp op je pc zetten in de kwaliteit dat Telenet het doorstuurt 😉
bestand zal dan wel een .ts bestand zijn bv
@Ex-Netweter ik heb ondertussen antwoord gekregen van de collega's:
Goede avond, wel i.v.m. de opnames op interne schijf en geexporteerd op externe schijf stel ik geen verschil vast van kwaliteit van het opgenomen signaal. Alles blijft zoals het originel signaal via digitale kabeltelevisie. Dus blijkbaar is daar geen limitering geactiveerd via de CI+ caart. Tot nu toe toch... ik weet dat in Duitsland andere regels vor CI+ gelden, zoals blokkeren van snel vooruit- en terugspoelen, en zelfs beperkt in hoe vaak je de opname mag herbekijken... Voor mij zou zo’n aanpassing voeren tot onmiddelijk opzeggen van het TV abonnement 😑
Ik ben nu al een dikke maand aan het wachten om een AD 2200 te kopen. Huurtoestellen genoeg in voorraad maar geen aankoop. En door het Coronavirus ook geen aanlevering vertellen ze mij vandaag.
We wouden voor mijn schoonouders een digicorder aankopen. Aangezien er geen voorraad is en het signaal stopt eind deze maand zullen we eentje moeten huren. Maar dan vervalt de korting om er eentje te kopen...Alternatief zou kunnen zijn dat we de huurdigicorder voorlopig bij iemand anders laten activeren en daarna een ad 2200 te kopen. @Suzy Weet jij hoe lang de korting geldig is?
@Wheng schreef:
...
@Suzy Weet jij hoe lang de korting geldig is?
@Wheng deze was me helemaal ontglipt! Ik ben eens gaan kijken en heb gevonden dat ook de promoties zullen worden aangepast in einddatum door de hele huidige Corona-situatie. Naar wat dit exact aangepast zal worden is nog niet geweten, vermoed dat men even zal afwachten met nieuwe einddatums te communiceren tot wanneer men zekerheid heeft. Hier moet je je dus geen zorgen over maken. 😉
@Suzy schreef:
@Wheng schreef:...
@Suzy Weet jij hoe lang de korting geldig is?
@Wheng deze was me helemaal ontglipt! Ik ben eens gaan kijken en heb gevonden dat ook de promoties zullen worden aangepast in einddatum door de hele huidige Corona-situatie. Naar wat dit exact aangepast zal worden is nog niet geweten, vermoed dat men even zal afwachten met nieuwe einddatums te communiceren tot wanneer men zekerheid heeft. Hier moet je je dus geen zorgen over maken. 😉
Vlak voor de winkels dichtgingen wegens Corona zijn ze een AD2200 gaan halen...een "verplichte" huur want aankooptoestellen niet voorradig. Nu hebben ze enkele maanden gratis huur maar ze wouden de aankoopkorting.
Hiervoor heb ik al een conversatie gestart op Facebook. Hopelijk komt er voor hen een oplossing uit de bus wanneer de winkels terug open zijn.
Bedankt om er nog eens aan te denken @Suzy 😊