Beantwoorden
Kopernikus1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Beste,

Momenteel heb ik Iconic TV (3 boxen) en daarnaast heb ik nog 2 TV's met "Tv met een kaartje" maar gezien wij de TV boxen niet veel meer gebruiken hadden wij graag overgeschakeld naar Flow TV, echter hadden wij wek graag dat de 2 TV's met "Tv met een kaartje" blijven werken.

Het probleem nu is dat er hier grootte onduidelijkheid over is, er zijn al 2 Telenet medewerkers die mij hebben gezegd dat het zeker kan, maar als ik dan lees op dit netweters forum dat de TV met kaartjes zullen gedeactiveerd worden, zie: "Als je overstapt op Flow TV heb je geen recht meer op te kijken via DVB-C (ook niet via het Compact Signaal), want je betaalt geen kabelabonnement meer. Het signaal zelf blijft op de kabel (zolang er geen filter geplaatst wordt), maar het is gecodeerd. De toestellen die op jouw naam (op jouw DTV abonnement) ingeschreven staan zullen gedeactiveerd worden (TV-box, CI+ kaartjes)."

Kan er iemand bevestigen wat nu waar is voor ik overstap op Flow TV?

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

@Kopernikus1979 flow tv is zonder coax kabel digitaal abbo, je krijgt enkel een internet stream app optie, dus digitale tv via coax wordt afgeschakeld en de ci module's worden ook uitgezet,

Flow en iconic tv kunnen niet samen werken.

het is het ene of het andere normaal gezien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

In principe kan alles, maar dan verlies je je bundelvoordeel.

Voor je tv's met "Tv met een kaartje" zal er (buiten je bundel) alleszins 19,45 euro/maand kabelabonnement moeten aangerekend worden.

Maar wat je eigenlijk wil, is je Telenet-decoders terug inleveren en via de Telenet TV-app kijken op een aantal tv-schermen.

0 Likes
Kopernikus1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Ik heb daarnet nog eens naar Telenet klantendienst en ook een center gebeld.

En toch beweren die dat de CI kaartjes blijven werken... echter vergeten ze er misschien bij te vertellen dat 19,45 euro/maand kabelabonnement zal moeten blijven betalen?

Als ik dit aanhaalde was de uitleg: nee dat zit inbegrepen in je Flow TV

Ook via Messenger en Whatssapp zelfde antwoord... of zijn die medewerkers niet op de hoogte van hun eigen producten?

0 Likes

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Ik lees dan toch iets anders dan de klantendienst.

In de Telenet-prijslijst lees ik dat kabelabonnement en huur van de decoder inbegrepen zijn in TV Iconic. Bij TV Flow staat dat er niet bij.

Bij TV met een kaartje staat er bij dat je een kabelabonnement nodig hebt: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje

0 Likes
Kopernikus1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Ja idd, op die prijslijst staat dat het kabelabonnement enkel bij Iconic is inbegrepen.

Ga het even navragen bij andere gebruiker hier op netweters zijn CI modules nog werken...

Je weet nooit dat we de loop-hole hebben gevonden....

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Als je wilt dat je CI+ kaartjes blijven werken zal

je hier abonnementsgeld moeten voor betalen bovenop TV flow.

Het kan zijn dat de CI+ kaarten blijven werken tot zolang de filter niet geplaatst is op je coax lijn/tap.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Die filter is zelfs niet nodig. (Alleen nuttig om vrij te ontvangen kanalen zoals VRT en Compact signaal te blokkeren)

CI+ modules stoppen met werken als Telenet een deactivatiesignaal over het coaxnetwerk stuurt.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

@Kopernikus1979 

Welk abonnement heb je nu (welke bundel of welke diensten)? 

Wat wil je echt hebben (wat is de behoefte)?

Je kan allicht nu al twee TV-Boxen opzeggen en op die twee plaatsen op de manier werken zoals je denkt te doen met Flow.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Je kan alleen tv zien via internet niet via kabel meer

de rest wordt geblokkeerd

0 Likes
Kopernikus1979
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Pageturner!

Flow TV in combinatie met "TV met een kaartje"

Ondertussen heb ik duidelijk antwoord, het is inderdaad NIET mogelijk om je kaartjes te houden in combinatie met Flow TV.

Maar blijkbaar was de klantendienst hier niet goed over geïnformeerd wat nu aan alle medewerkers gebriefd is.

De kaartjes blijven inderdaad nog een hele poos werken, en er bestaat een kans dat er nooit een filter geplaatst wordt.

 
 
 
 
0 Likes