Beantwoorden
kevindish
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

Bij het instellen van anoloog naar digitaal heb ik geen vlaamse zenders! het merendeel zijn franse.

 

instellingen :

 

  • Kies in je stappen voor termen zoals : digitaal
  • Frequentie: 290000 kHz
  • Netwerk-ID: 32 ( woon in regio waregem )
  • Modulatie: 256 QAM
  • Symboolfrequentie: 6.875

mijn tv is een sharp aquos model lc-32hi5012e

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: switch anoloog digitaal

 

0 Likes
32 reacties
Ex-Netweter
 

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch


@kevindish  schreef:

iemand nog een idee wat ik moet doen?


Ik zie dat je in het Waregemse woont, als je wilt kunnen we eens (Corona proof) afspreken. Stuur gerust een PB (kan niets beloven)..

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

Een volledige scan geeft zeer veel werk om alles op te kuisen met het risico om toch een compact signaal zender te wissen. Beperk je liever tot het scannen van 290 MHz tot 298 MHz. Je zal alle tv compact signaal kanalen hebben en ook nog een aantal versluierde.

0 Likes
Rubinh0
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

Ik heb identiek hetzelfde probleem met een JVC televisie van 2019.
Probleem is dat al de verkregen zenders op frequentie 290000 zitten.
Op 298000 zitten de zenders Eén, Canvas en VTM blijkbaar, maar op die frequentie vindt mijn televisie geen zenders. Hij zoekt hier dus effectief, maar geeft geen resultaten.
Idem voor andere frequenties, waar de radiozenders op zouden zitten.

Ben dus ook nog op zoek naar een oplossing hiervoor.

Instellingen:

- Frequentie 290000 / 298000

- Netwerk ID: 32

- Modulatie: 257 QAM (256 bestaat niet op mijn toestel)

- Symboolfrequentie: 6875

 

Als ik met Telenet bel, horen ze het in Keulen donderen en hebben ze hier nog nooit van gehoord.
Vreemd, want er bestaan toch al wel wat posts hieromtrent op netweters.
Ze willen gerust een technieker sturen, maar dat zal dan tegen betaling zijn (ook al krijgt die het ook niet opgelost)...

 

Nog iemand tips?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Rubinh0 

 

Het probleem zie hem in de scanmethode. Op 290000  kHz zendt Telenet een signaal voor alle zenders van het compact signaal.  Op sommige toestellen noemen ze dit een snelle scan. Dat is inderdaad heel snel op een minuutje heb je alles. 

Als het niet lukt om een 'snelle' scan te doen, hetgeen blijkbaar zo is bij jou, dan doe je best een scan op een frequentie om bijkomende kanalen te zoeken. Ik heb er geen idee van welke terminologie jouw toestel hiervoor gebruikt.  Je doet dan best eerst een scan op 298000, daarna op 290000. Wens je ook de radiozenders, scan dan 314000 (onder andere alle vrt radiozender), 120000 (hoofdzakelijk de buitenlandse radiozenders) en tenslotte 306000 (QMusic en Joe FM). (volgorde uiteraard naar jouw keuze).

Let wel mij zo een manuele scan kan je ook versluierde zenders hebben. Sommige toestellen hebben een optie om enkel de vrij te ontvangen zenders op te slaan (soms aangeduid met FTA).

 

Als je enkel analoge klant van Telenet bent, dan komt op vraag een technieker uw toestel gratis instellen.

Rubinh0
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@janne_man Ik heb gescand op 290000, 298000, 314000 en zelfs een volledige scan.

Enkel op 290000 vind ik kanalen, op al de rest vind ik helemaal niets.
Ik ben ook digitale klant (hebben 2 decoders in huis), en dan zou een interventie van een technieker dus betalend zijn volgens de callcentermedewerker.

Begrijpen wie begrijpen kan: een klant die meer betaalt, krijgt minder service?

 

Heb geen idee hoe ik op de andere kanelen ook signaal kan krijgen.

Heb al geprobeerd om de landinstellingen te veranderen naar Nederland of 'Andere', maar ook dat helpt niet.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Rubinh0 ik denk dat je met signaal verlies zit zodat de 3de tv bepaalde frequenties niet kan scannen.

probeer eens met die tv beneden op de kabel aan te sluiten en daar te scannen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rubinh0
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Master-Magic Ik heb net een andere (Samsung) tv geprobeerd, en die krijgt wel alle zenders en radiostations.

Als ik dan de tv waar het niet op lukte verplaats naar diezelfde wandaansluiting, lukt het nog steeds niet. Probleem ligt dus aan de tv denk ik?

 

In de handleiding van de tv zie ik:

Ontvangstbereik digitaal: VHF (50MHz~230MHz) - UHF (474MHz~862MHz).

Betekent dit dat hij geen ontvangst heeft van de kanalen daartussen, en dat 298Mhz dus daarom niet gevonden wordt?

290Mhz is in principe ook wel te hoog, maar dat signaal is misschien sterker?

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

probeer de tv aan de kabel aan te sluiten waar eerste punt binnen komt

om te testen dat je de zenders wel kan inladen er kan verlies zijn op kabel en de tv zal daar moeilijk mee hebben de ander fec zal een beetje sterker zijn  kan dit zijn

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Rubinh0 

Het is mogelijk iets gemakkelijker indien je het model van je JVC tv geeft. Hetgeen je opgeeft zijn mogelijk de kenmerken van de DVB-T tuner.

0 Likes
Rubinh0
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@janne_man tv is model LT-32HG82U 🙂

 

Grts

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Rubinh0Deze heeft een DVB-T tuner dus zal niet lukken 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rubinh0
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

Zou zowel dvb-c als DVB-T hebben, zie foto uit de handleiding 🙂 

IMG_20210519_150952.jpg

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

daarmee dat je best altijd een test doet  het kost niets

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Rubinh0 nochtans vind ik online voor dit type toestel de info dat die enkel DVB-T heeft

 

Tunertype

Tunertype

Een tuner zorgt voor de ontvangst van digitale televisie via de kabel of ether. Bij een toestel met een ingebouwde tuner is dus geen aparte digitale ontvanger meer nodig.

Analoog, DVB-T

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Vlaamse zenders na Signaal Switch

@Rubinh0 

Er is op zijn minst tegenspraak tussen hetgeen in de handleiding staat en uw werkelijkheid. Vermits je de zenders op 290 MHz kan instellen, is er tegenspraak met hetgeen op pagina 32 van de handleiding staat (50 tot 230 MHz en 474 tot 862 MHz). Anderzijnd geloof ik geen fluit van hetgeen vermeld staat als frequentie voor de analoge TV (48.25MHz ~ 863.25MHz). Ik heb zo het vage vermoeden dat ze beiden omgewisseld hebben.

 

Ik weet niet welk land je gekozen hebt, maar ik raad je aan om Nederland te kiezen in dit menu:

janne_man_0-1621544954365.png

Tuner Type op kabel, Auto scan enkel op DTV.

Ik zou ook Auto Channel Update op On zetten.

In de handleiding vind ik niets terug van een eventueel vervolg menu. Je mag dus hierna Start selecteren. Ik hoop en veronderstel dat je daarna een menu krijgt waarop je frequentie, netwerk-id , 256QAM en symbol rate. Begint het toestel echter alle kanalen te scannnen, druk dan op de Menu toets om de scan af te breken.

 

Als het gelukt is dan moet je uiteraard hier niet verder gaan.

 

Poging bij niet gelukt:

Kies nu dit menu:

janne_man_1-1621546013915.png

Kies Tuner type kabel en Auto Scan.

Je krijgt nu volgend submenu:

janne_man_2-1621546132994.png

Land: Nederland, Mode enkel DTV,  Scan Type niet Full maar een andere keuze Snel? Fast?, Netwerk ID 32 (mogelijk moet je 0032 ingeven), Frequentie 290 MHz of 290000 kHz, Symbol rate 6875 en start. Dat zou maar een minuutje mogen duren.

 

Als het gelukt is dan moet je uiteraard hier niet verder gaan.

Poging bij niet gelukt.

janne_man_3-1621546640822.png

Kies kabel, Manuele scan.

Je krijgt het volgend submenu:

janne_man_4-1621546877802.png

Netwerk-id 32, Frequentie 298000, symbol rate 6845, Modulatie 256 QAM en start.

Vervolgens nog eens met frequentie 290000 en als je radio ook wenst (ik beveel dat aan), ook nog met 314000, 306000 en 120000 kHz.

 

Als geen enkel van de drie methoden lukt, dan geef ik het op. Ik vermoed dat dit toestel gekocht is in een electro-keten waarvan het telefoonnummer op de laatste pagina van de Franse en van de Nederlandse handleiding staat.  Bel die dan maar eens op.

janne_man_5-1621547468969.png

Extra toelichting off-topic:

Sinds 2010 maakt en verkoopt JVC geen tv-toestellen meer. Sindsdien geeft het zijn naam in licentie waarbij JVC geen enkele verantwoordelijk heeft. Ik vind het betreurenswaardig en bedrieglijk dat op deze manier klanten misleid worden en denken een goed toestel te kunnen kopen aan een lage prijs.