Beantwoorden
INE
Professional Weetjesweter
It's your ninth party! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Geen aanrekeningen beschikbaar voor kabel TV.

Ik weet het niet meer.

Al meermaals gebeld met Telenet zonder resultaat. Men weet niets. Men kan niets !

Het gaat om het feit dat ik al sinds 7 maand wacht op de aanrekening voor mijn KABEL TV die meer dan 200 Euro bedraagt.

Vorig jaar betaald dit jaar komt er niets ???? Op mijn vraag of de Kabel Tv sinds dit jaar misschien gratis is, krijg ik géén antwoord.

En oké, je kan zeggen, wat maak je u druk, als je géén aanrekening krijgt moet je niet betalen, ja oké maar.... Wat als het méér dan 1 jaar duurt voor men bij Telenet door heeft dat ik nog niet heb betaald (al staat dat nergens aangegeven, mijn saldo is overal nul), en ik dan ineens aanrekeningen krijg van meerdere jaren? Dat is waar ik me zorgen over maak.

Niemand schijnt te weten waarom ik plots vanaf dit jaar géén aanrekening meer krijg voor mijn Kabel Tv  (heb geen digibox, geen digitale tv enz).

Ik hoop dat iemand een antwoord weet op de vraag: is mijn Kabel Tv vanaf dit jaar gratis  bij Telenet?

Groets en dank alvast voor antwoordjes

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: gratis televisie?

Tags (2)
38 reacties
K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

@INE Om te beginnen wil ik zeggen dat GRATIS TV niet bestaat, omdat Telenet kosten moet maken en ze door verrekend in een abonnement.

Normaal gezien, als je een abo hebt afgesloten voor kabel of digitale TV, dan wordt er een contract opgemaakt. Als je als klant dit wilt beëindigen, dan zal Telenet ook jouw contract voor TV beëindigen. En dat gaat heel snel!

Als je een digibox/corder of TV box in je abo hebt opgenomen en je wilt geen TV, nch hun toestel(len), dan zal je de digibox/corder of TV box binnen moeten brengen bij Telenet winkel of opsturen. Je krijgt ALTIJD een papier mee dat je het toestel hebt binnen gebracht. En dan kan je op je beiden oren slapen, geen contract, geen TV (en toestel) betalen en dan heb je geld uitgespaard! Daarna wordt je van de telenet kabel afgesloten!

Het kan wel eens gebeuren dat er bij Telenet niet correct is afgesloten, dan moet je bellen, facebooken en andere kanalen, om dit zo snel mogelijk in orde te brengen! Dat gebeurd altijd aan de hand van je klantennummer (iedereen heeft dit). 

Als je zegt dat je denkt dat je gratis TV hebt, dan gebeurd dit meestal door een PROMO en daarna gedaan (al dan niet nemen abo).

Als je denkt dat je nog geen factuur hebt gekregen voor je TV abo, dan raad ik je aan om geld opzij te zetten!

Conclusie: Bel en blijven bellen naar Telenet! Ook als je niks hebt besteld. Het is ook mogelijk dat men jouw heeft aangesloten voor TV, waar je geen recht op hebt. Nogmaals, bellen!

Je hebt ALLEEN gratis TV, maar dan is het ALLEEN de 3 VRT zenders en dat is wettelijk vastgelegd!

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Vermits je het bedrag kent, houd dat in reserve. Nutsvoorzieningen veerjaren pas na vijf jaar. Dus als je zware pech hebt krijg je juist voor de vijf jaar verlopen is de rekening gepresenteerd van vijf jaar. Ik begrijp dat je zo een situatie vervelend vindt. Je kan een formele klacht indienen bij Telenet. Krijg je daar geen antwoord dan dien je een een klacht in bij de ombudsdienst Telecom. Ik zou de klacht naar Telenet zo formuleren dat je antwoord krijgt op de vraag wanneer je de rekening gaat krijgen. Voor de ombudsdienst zal dat voor wat afleiding zorgen, want ze zijn gewoon klachten te behandelen waar de klanten geld vragen aan Telenet en niet andersom😀.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@INE  schreef:

Het gaat om het feit dat ik al sinds 7 maand wacht op de aanrekening voor mijn KABEL TV die meer dan 200 Euro bedraagt.

Een kabelabonnement kost inderdaad € 21,32 per maand of € 255,84 per jaar

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv.html

Ik denk dat het nieuwe systeem van Telenet jou niet meer ziet als klant, gezien je geen enkele "digitale" dienst afneemt...

Heb je een Telenet login? Indien niet kan je er een aanmaken (dat kan zonder een Telenet mail adres). Neem je factuur van vorig jaar erbij voor je klanten nummer.

Op Mijn Telenet zie je dan je (oude) rekeningen, en welke dienst(en) je nu nog afneemt 

INE

Bericht aan drie personen:

@K-330
Ik heb niets opgezegd. Ik heb al jaren Tv mét enkel Kabel, en heb nooit digitale tv gehad of een telenet box of wat dan ook.
Pas sinds dit jaar krijg ik plots géén aanrekening meer. Heb al tiental keer gebeld met telenet, antwoord is altijd het zelfde, men weet niet wat het probleem is.

@janne_man
Ik zal eens proberen via klachtenformulieren.

@flip1953
Ik heb telenet login. Daar staat saldo nul euro. En dat is nu net het probleem waardoor men bij Telenet niet weet wat het probleem is.
Als ik bel met Telenet is het enige wat ik soms te horen krijg dat ze de rekening opsturen, maar er komt dan niets.
Ondertussen zijn we zeven maand verder, en tientalle telefoontjes verder, en tal van mails via contact formulier, telkens zonder resultaat.

Tot slot:
DANK allemaal voor jullie antwoordjes en... Ja, ik hou geld aan de kant. Hoop alleen dat als ze dan ooit een aanrekening sturen ik geen extra kost krijg wegens te laat betaald! (aanrekening moest komen in Januari van dit jaar) want ik kan op geen enkele manier bewijzen dat ik al meermaals gebeld en gemaild heb. (op mails komt geen antwoord)
En
Ja, niets is gratis, weet ik wel. Maar... bij Telenet concludeer ik nu dat men niet uit is op geld ontvangen want ze doen géén moeite om te kijken naar mijn profiel. Ze kunnen perfect (zoals ik zelf) zien dat ik vorig jaar mijn Tv betaald heb. Toch is hun antwoord steeds dat ze niet weten wat het probleem is. Bij Telenet verdienen ze duidelijk genoeg geld en hebben ze het mijne niet nodig ha ha (grapje)

Groetjes.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@INE  schreef:

@flip1953
Ik heb telenet login. Daar staat saldo nul euro.

En kan je op mijn Telenet zien welke producten je hebt?

INE

Ja. Daar staat géén Tv want kabel TV zoals ik heb bestaat zogenaamd niet. 

Enfin heb klacht formulier ingevuld en ik wacht weer af.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter

@K-330  schreef:

Je hebt ALLEEN gratis TV, maar dan is het ALLEEN de 3 VRT zenders en dat is wettelijk vastgelegd!

Er is geen enkele wet, die Telenet (of andere providers) verplicht om de VRTs GRATIS aan te bieden.

Als je niet betaalt voor de kabel  en je wordt afgesloten (of er wordt een filter geplaatst) dan ontvang je GEEN TV zenders meer, ook niet de "GRATIS" VRT zenders.

Als je niet betaalt voor de kabel, en je wordt niet afgesloten, dan ontvang  je wel nog de niet-versleutelde zenders (22 TV & 61 Radio), maar dat is dan niet gratis  maar ZWART (je hebt geen legaal recht om TV te kijken).

Het wettelijk recht voor GRATIS VRT is een fabeltje

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@flip1953 het gratis is idd niet juist, dat was zo in de tijd van DVB-T, maar dat is alweer een verleden, zelf Tv Vlaanderen stopt in september ermee via DVB-T2, dan is er geen VRT meer via de ether voor tv, enkel nog via kabel en internet en de proximus optie.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@flip1953 Als je het bericht van @INE geoed leest, dan weet je dat @INE een digitale tv abonnement heeft. Vorig jaar nog betaalt, en dit jaar nog geen rekening gekregen. Dus vermits @INE abonnee is, is @INE geen zwartkijker. Het is niet de verantwoordelijkheid van klant om zichzelf een afrekening te sturen.  Zelfs als deze situatie tien jaar zou duren, dan heeft de abonnee daar niets met te maken. De abonnee zorgt er wel voor om bewijstukken te houden dat die te goeder trouw handelt (bijvoorbeeld de melding op de Netweters, de klacht die ingediend wordt bij Telenet, 

Het woord gratis heeft verschillende betekenissen al naargelang de context. Er is een verbod om extra aan te rekenen voor de vrt en vtm. Deze moeten in de basisbundel aangeboden worden. Je betaalt het basisaanbod en daarin is gegarandeerd VRT en VTM inbegrepen. De hele gratis discusie voor vrt is ontstaan met het DVB-T aanbod dat vrt gratis verdeelde. Als TV-Vlaanderen (of een verloper) reklame maakte voor hun aanbod via DVB-T(2), dan melden ze ook de vrt zenders die iedereen gratis kon kijken. De vrt vroeg een vergoeding hiervoor. Vermits de partijen niet tot een overeenkomst kwamen werden de enkelingen die enkel via dvb-t keken de pineut. VRT stopte met het uizenden via DVB-T en voortaan verzorgde TV-Vlaanderen hiervoor. De VRT-kreeg haar geld, TV-Vlaanderen kan voortaan gerust zeggen dat VRT in hun aanbod zit. De enkelingen, zijn de verschoppelingen en zij betalen het gelag om missen basisinformatie.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@janne_man en tv Vlaanderen stopt er in september ook mee dus geen VRT meer via de DVB-T2 😉 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Klopt antenne tv stopt

Zal niet lang duren of rtbf via DVB-T2  zal ook moeten stoppen er zal overal moeten bespaard worden

De Vrt wil zeggen dat je de Vrt zenders kan je gratis ontvangen via internet 

Dat wil zeggen met vrij aanbieden via hun eigen website van de vrt

Andere aanbieders  moeten betalen om er gebruik van te maken ook voor de radio streams van de vrt

Vroeger waren ze te ontvangen via DVB T maar daar zijn ze mee gestopt de kosten waren te hoog voor de Vrt en de website kwam in de plaats

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Kijk eens op de vorige aanrekening  tot wanneer je betaald hebt

Ik dacht dat ze die allemaal  in augustus stuurde allemaal gelijk ergens gelezen wand je krijg maar 2 weken om te betalen

en als je op verlof bent kan je niet betalen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter

In feite heb je nog altijd evenveel tijd als vroeger: drie weken.

Zowel nu als vroeger kreeg je bij gebrek aan betaling binnen de drie weken een herinneringskost aangerekend.

Het enige verschil tussen vroeger en nu is dat je na twee weken een gratis herinnering krijgt per mail en sms.

0 Likes
INE

@luc55
Mijn vorige aanrekening liep van 2022 tot December 2023 Met andere woorden, al zeven maand té laat, niet ik, maar Telenet.

@janne_man
Telenet heeft al zeven maand tijd om mij een rekening te sturen. Blijkbaar willen ze hun geld liever toch NIET hebben.

Tot slot
Klacht indienen bij Telenet heeft géén zin. Ze sturen mail dat ik moet bellen. Ik bel ze zeggen wij kunnen niets doen.
Dus
Ik geef het op, want echt ik ben het beu.

Bellen heeft écht geen nut, of ik nu 10 of 100 keer bel steeds hetzelfde liedje, uw open staande saldo is nul. Waarom is er geen nieuwe rekening? dat weet men niet.
Oké mij goed dan niet hou ik mijn geld lekker bij (ja het staat apart)

Ik concludeer dat Telenet genoeg geld verdiend en mijn geld niet nodig heeft. Mij is dat prima 

Groetjes en DANK aan iedereen die hier wilde helpen (al is het maat voor niets)

0 Likes