42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
Allen,
Wij hebben sindskort een Nintendo-Switch maar nog niet kunnen gamen via TV. ☹️
Wat voor de kinderen natuurlijk niet leuk is.
Wij hebben een Toshiba-Smart Tv waar onze switch aan gekoppeld is.
Het feit is dat de tv hem wel herkend maar krijgen geen beeld.
Hebben al een nieuwe hdmi-kabel geprobeerd, alsook in andere hdmi-poorten van de tv.
Hopelijk is er hier iemand die een oplossing kan bieden.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@patrick37 Het kanaal staat goed, schakelt zelfs automatisch over als je de Switch aanzet. Links boven duid hij aan "Nintendo-Switch" in de kanaalwijzer en op het scherm staat er "Geen signaal".
@Zeddron heb een stappen plan gevonden bij Nintendo zelf misschien kan je die stappen eens overlopen:
@patrick37 Heb deze ook al doorlopen, daarom dat ik het eens via dit forum probeer om mss een andere oplossing te vinden.
Ik heb ook eens een probleem met HDMI gehad, de oplossing was eenvoudig de TV eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen en de problemen waren opgelost. Misschien eens proberen op jou TV
@patrick37 We kunnen de hdmi-bronnen aanpassen naar "normaal" en "verbeterd". Spijtig genoeg alletwee de opties al geprobeerd. Voor de telenet-decoder staat deze op "normaal". Op de bijgevoegde foto kan je zien dat hij de Switch herkend.
Hij staat er inderdaad tussen @Zeddron . Heb je al eens geprobeerd te doen wat @stefangroenen heeft voorgesteld ? Want die heeft blijkbaar al iets gelijkaardigs aan de hand gehad.
@patrick37 @stefangroenen Deze tv is al een paar keer naar fabrieksinstellingen gezet geweest in begin we die hadden als we de instellingen aan het zoeken waren voor de decoder. Je zou beginnen denken dat we deze tv beter niet gekocht hadden. Pfff
Kan je ook eens kijken of de TV geen update heeft. Als dit ook niet het geval is en de recenste software heeft dan denk ik inderdaad dat er iets mis is met de HDMI van je TV. Als hij nog geen 2 jaar oud is dan kan je dit nog onder garantie melden.
@Zeddron ik veronderstel dat uw tv minstens een 1080p is ? want met oude tv's lukt dit soms niet omdat de settings voor de Nintendo op 1080p staat en de tv zelf maar 720p is. Dus best even op een lagere resolutie zetten en nog eens proberen.
je kan dit terugvinden in de settings van je Nintendo Switch
@kristofDW TV is idd 1080p. Toch maar eens de resoluties op de Switch aangepast op alle mogelijke keuzes maar niks veranderd.
@stefangroenen Geen update mogelijk momenteel op tv.
Indien mogelijk laat je nintendo switch eens aansluiten op een ander toestel met HDMI, dan kunnen we uitsluiten waar het probleem zit. Als het op een ander scherm of TV wel werkt dan is het probleem jou tv. Indien die nog in garantie is dan kan je die laten herstellen. Indien de nintendo ook op een ander geen beeld geeft dan is het de nintendo. Misschien die eens terug zetten naar fabrieksinstellingen en ook kijken of die geen updates heeft. Maar eerst kijken of je de nintendo op een ander scherm kan verbinden