Beantwoorden
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Beste,

 

Ik probeerde de signaalswitch bij een recent LG toestel (geen smartTV). Alle stappen worden correct doorlopen en alles verloopt zoals aangegeven op de website. Tot wanneer hij effectief op zoek gaat naar de zenders, bij het aanvinken van "enkel digitale zenders" wordt er geen enkele zender gevonden. Hij zoekt tot de volledige 100% maar vindt 0 zenders. 

 

Iemand een idee hoe ik dit toch kan oplossen of wat het probleem kan zijn? 

 

Alvast bedankt! 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Signaalswitch geen digitale zenders gevonden

 

0 Likes
19 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN kan je eens meegeven welk type, ben je zeker dat er een DVB-C tuner inzit,

we kunnen het eens nakijken als je het type ook meedeelt want LG heeft zoveel tv's 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Alvast bedankt voor het snelle antwoord @Master-Magic !

 

Het typenummer is 29MT49VF, voor zover ik kan vinden heeft dit toestel een DVB-C tuner. 

(https://www.lg.com/nl/televisies/lg-29MT49VF-PZ) 

 

Groetjes! 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN het zou kunnen dat je aan het scannen was op de DVB-T tuner, heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen, maar misschien moet je kiezen tussen DVB-C en DVB-T.

dit vond ik:

 

Kabel DTV-instelling
Wanneer u programma's zoekt met de instelling VOLLEDIG, kan dit lang duren. De volgende waarden zijn vereist om alle beschikbare programma's snel en correct te zoeken. De meest gebruikte waarden zijn ingesteld als "standaard".
Frequentie(kHz)voer een door uzelf gekozen frequentie in.
Symbol rate(kS/s)snelheid waarbij een apparaat, zoals een modem, symbolen naar een kanaal verstuurt.
Modulatiehet laden van audio- of videosignalen op een drager.
Netwerk-idunieke identificatiecode toegewezen aan elke gebruiker.
Beginfrequentie (kHz)voer een door de gebruiker bepaald beginfrequentiebereik in.
Eindfrequentie (kHz)voer een door de gebruiker bepaald eindfrequentiebereik in.

 

of 

 

Kabel DTV-instelling
HOMEInstellingenKanalenKabel DTV-instelling
ServiceproviderStel de Serviceprovider in.
Wanneer de serviceprovider wordt gewijzigd, worden de opgeslagen programma's verwijderd en wordt Automatisch afstemmen uitgevoerd.
Automatische kanaalupdate
  • Aan
    u kunt informatie bijwerken voor alle programma's die kunnen worden bijgewerkt, inclusief het programma dat op dat moment wordt bekeken.
  • Uit
    u kunt alleen informatie bijwerken voor het programma dat op dat moment wordt bekeken.
De reeks waaruit een gebruiker kan kiezen in het menu Serviceprovider verschilt al naar gelang het aantal serviceproviders dat in het betreffende land wordt ondersteund.
Als het aantal ondersteunde serviceproviders voor een land 1 is, wordt de corresponderende functie gedeactiveerd.
Het is niet mogelijk de Kabel DTV-instelling te kiezen wanneer de serviceprovider is ingesteld op Ziggo/Telenet.

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Moet ik dan niet kiezen voor "Telenet" als provider? Of de frequentie aanpassen? 

 

Zó technisch ben ik ook niet aangelegd dus ik begrijp niet heel goed wat de oplossing kan zijn 😊

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN heb 1 van de 2 opties hierboven gepost, 

je kan ook kiezen voor de frequentie in te geven en de id enz.

met volgende info kan je al heel veel voor het compacte signaal.

 

290 MHz Netwerk-ID 32= Vlaanderen, 42= Brussel.

Modulatie 256 QAM

Symboolfrequentie 6875


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Al deze instellingen heb ik inderdaad op deze manier ingegeven, stond in de stappen vermeld van de signaalswitch van Telenet. Dus frequentie, ID, Modulatie en symboolfrequentie staat juist. 

En toch vind ik geen enkele zender...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN 

Ik heb de handleiding niet gelezen, maar wel de antwoorden van @Master-Magic .

Ik lees dat je de instellingen niet kan veranderen als je Telenet kiest.

Kan je voor België een andere leverancier kiezen dan Telenet?

Kies dan een andere en probeer opnieuw.

Als het niet lukt zal je een ander land dan België moeten kiezen.

CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Ik heb zowel geprobeerd om voor andere operatoren te kiezen als voor een ander land (Ik heb Nederland ook eens geprobeerd) maar bij beide oplossingen nog steeds hetzelfde probleem...

 

Kan dit aan ontvangst liggen of zijn er nog andere mogelijkheden? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN 

Als je in deze instelling bent als je België kiest:

Kabel DTV-instelling
HOMEInstellingenKanalenKabel DTV-instelling

Kan je dan een andere service provider kiezen dan Telenet?  (bijvoorbeeld andere).

Kan je Netwerk-id veranderen in 32

Kan je frequentie veranderen in 290 MHz of 290000kHz?

Eventueel kan je symbol rate of symbool frequentie veranderen in 6875 en QAM in 256?

 

 

 

kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Ik heb juist voor mijn schoonmoeder dewelke analoog kijkt een nieuwe panasonic ingesteld maar heb wel gekozen bij de instellen voor analoog en digitaal. Er is geen digicorder of ci kaart. 

0 Likes
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Deze keer wel gelukt, hij vindt maar liefst 129 DTV-zenders MAAR geen enkele zender heeft audio of beeld...

Ik zag van iemand anders ongeveer dezelfde vraag met antwoord van jou @janne_man en heb dus de tv ook teruggezet naar fabrieksinstellingen en jouw andere stappen geprobeerd. Momenteel is hij dus terug aan het zoeken. (Al duurt dit wel steeds héél erg lang, +/- 40 minuten) 

0 Likes
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@janne_man Helaas...nog steeds zenders gevonden maar geen enkele zender toont beeld of heeft audio. Ook niet na fabrieksinstellingen terug te zetten en geen land in te vullen. 

Enig idee wat ik kan doen? Ik vraag mij echt af wat er fout gaat! 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Met de correcte instellingen duurt het zoeken naar de zenders op netwerk-id hooguit enkele minuten.

 

In feite wordt er niet naar zenders "gescand". Er wordt gezocht naar de "NIT" (zendertabel) voor netwerk-id 32, die op de mux 290 MHz uitgezonden wordt.

Eens die tabel gevonden, worden alle zenders uit de tabel ingesteld...

Dat gaat veel sneller dan een echte scan ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN 

Je doet een volledige scan en dat is niet de bedoeling. zoals @Ex-Netweter schrijft, mag dat maar een paar minuten duren. Volg zeker niet de aanbeveling om ook analoog te scannen, dit is een nutteloos traag proces en tegen het jaar om is, krijgt niemand meer een analoog signaal van Telenet.

 

Mag ik veronderstellen dat je mijn vorige aanbeveling van niet Telenet te kiezen gevolgd hebt?.

 

In de veronderstelling dat je menu's lijken op dit hier, dan kies je andere operators. In het volgende scherm, moet je Snel kiezen. Ik denk dat het op die plaats fout gelopen is.

In de plaats van mijn uitleg te volgen kan je ook het stappenplan volgen. Je mag echter niet Telenet kiezen als operator.

0 Likes