De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen geluid bij live tv-kijken via digibox

Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your first party! Handje vol!

Sinds kort heb ik geen geluid wanneer ik mijn digibox opstart bij live tv kijken. Na een halfuur ofzo schiet het geluid plots aan. Bij opgenomen programma's is er wel geluid, wanneer ik digibox opstart. Iemand raad hieromtrent? Bedankt!

Tags (3)
0 Likes
Beantwoorden
10 reacties
Professional Meerweter
Berichten: 145
Hoort wie klopt daar? Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! O dierbaar België..

Heb je dit al eens nagekeken? Of is het op alle zenders?

 https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-beeld-maar-geen-geluid-op-mijn-tv/

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your first party! Handje vol!

Dat is het probleem. De oplossingen die telenet mij aanreikt werken voor geen meter. En het probleem stelt zich enkel voor bij live tv kijken. Bij opnames bekijken heb ik wel geluid.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 912
It's your third party! O dierbaar België.. Smile! Jij #DTV. Goed bezig!

Bellen naar de helpdesk 015/666666 (of FB of Twitter), die kunnen de verbinding met de digicorder nakijken.  En als die geen oplossing weten, de digicorder gaan inruilen.  Je bent natuurlijk je opnames dan wel kwijt...

BertXL | Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 564
Hoort wie klopt daar? It's your third party! YEAH! CAPSLOCK DAY! En wanneer slaap jij?

Heb je de box al eens 10 sec zonder stroom gezet en daarna terug stroom gegeven?

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! Topicwurm! O dierbaar België..

Als je een recente 4K-TV hebt, controleer dan eens in de hdmi-instellingen van jouw tv dat UHD geluid uitstaat voor de HDMI-aansluiting waar jouw Telenet decoder op aangesloten is.

Als je het niet vindt, kan je dan zeggen welk merk van TV je hebt ?

0 Likes
Beantwoorden
Professional Meerweter
Berichten: 128
Nog geen reader's digest? :-) It's your first party! O dierbaar België.. A born reader!
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your first party! Handje vol!

Ik heb alle standaard-oplossingen die Telenet al aanreikte gedaan.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your first party! Handje vol!

Als het aan de HDMI-kabel lag, had ik ook geen geluid bij opgenomen programma's of andere multimedia-toestellen waarvoor ik die kabel gebruik. Vermoedelijk zal ik een nieuwe Digibox moeten aanschaffen.

 

Allemaal bedankt voor jullie inbreng en medewerking!

0 Likes
Beantwoorden
ICE
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Hallo! Welkom! De kop is eraf!

Is hier al een oplossing voor gevonden?  Ik heb hetzelfde probleem voor (heel plots).  Heb al alle opties die het internet suggereert uitgeprobeerd, maar zonder succes... 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Hoort wie klopt daar? YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your first party! Handje vol!

De enige oplossing hiervoor is de digibox vervangen door een nieuw toestel.

Het probleem is van blijvende aard, ook als je de standaard-oplossingen van Telenet hanteert. Nieuwe kabels, etc... brachten ook geen soelaas.

Even naar Telenet-winkel gaan en je kan daar kosteloos je Digibox inruilen voor een nieuw exemplaar.

0 Likes
Beantwoorden