24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Sinds kort heb ik geen geluid wanneer ik mijn digibox opstart bij live tv kijken. Na een halfuur ofzo schiet het geluid plots aan. Bij opgenomen programma's is er wel geluid, wanneer ik digibox opstart. Iemand raad hieromtrent? Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je dit al eens nagekeken? Of is het op alle zenders?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-beeld-maar-geen-geluid-op-mijn-tv/
Dat is het probleem. De oplossingen die telenet mij aanreikt werken voor geen meter. En het probleem stelt zich enkel voor bij live tv kijken. Bij opnames bekijken heb ik wel geluid.
Bellen naar de helpdesk 015/666666 (of FB of Twitter), die kunnen de verbinding met de digicorder nakijken. En als die geen oplossing weten, de digicorder gaan inruilen. Je bent natuurlijk je opnames dan wel kwijt...
Als je een recente 4K-TV hebt, controleer dan eens in de hdmi-instellingen van jouw tv dat UHD geluid uitstaat voor de HDMI-aansluiting waar jouw Telenet decoder op aangesloten is.
Als je het niet vindt, kan je dan zeggen welk merk van TV je hebt ?
Kan onderstaande post eventueel soelaas brengen?
Ik heb alle standaard-oplossingen die Telenet al aanreikte gedaan.
Als het aan de HDMI-kabel lag, had ik ook geen geluid bij opgenomen programma's of andere multimedia-toestellen waarvoor ik die kabel gebruik. Vermoedelijk zal ik een nieuwe Digibox moeten aanschaffen.
Allemaal bedankt voor jullie inbreng en medewerking!
Is hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem voor (heel plots). Heb al alle opties die het internet suggereert uitgeprobeerd, maar zonder succes...
De enige oplossing hiervoor is de digibox vervangen door een nieuw toestel.
Het probleem is van blijvende aard, ook als je de standaard-oplossingen van Telenet hanteert. Nieuwe kabels, etc... brachten ook geen soelaas.
Even naar Telenet-winkel gaan en je kan daar kosteloos je Digibox inruilen voor een nieuw exemplaar.