24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
INFO:
CONTEXT:
Uiteindelijk ander tv-toestel geprobeerd. Daar werkt het wel
Ik snap er geen ballen van en begin lichtjes gefrustreerd te geraken
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geen geluid , nieuwe digicorder
Opgelost! Ga naar oplossing.
In principe doe je niets verkeerd. Maar misschien helpen deze tips, ook al zijn ze zo vanzelfsprekend. Misschien heb je er niet aan gedacht.
-Aangezien je gewoon een toestel hebt gewisseld kan je eens proberen om de TV en ook je soundbar eventjes spanningsloos te zetten.
-Ben je zeker dat je soundbar is aangesloten op de HDMI ARC aansluiting? Als ik me niet vergis is enkel HDMI 1 bij dit type Philips voorzien van ARC. Dus daar moet je soundbar op aangesloten zijn. Elke andere HDMI aansluiting zal niet werken.
-In principe is de beste situatie dat je het geluid op bypass zet. (Instellingen > Alle Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling) Op die manier geeft je Philips TV het geluid gewoon door zonder bewerking. Je JBL soundbar zal hiermee dan aan de slag gaan. Enkel wanneer je audio wenst af te spelen waar je soundbar geen raad mee weet kan je deze aanpassen.
-Ben je echt zeker dat alle HDMI kabels goed insteken? Trek ze desnoods van je soundbar eens uit en terug in wanneer je video content aan het afspelen bent.
Hi BillyX,
Bedankt voor je antwoord.
-Aangezien je gewoon een toestel hebt gewisseld kan je eens proberen om de TV en ook je soundbar eventjes spanningsloos te zetten.
Jup, alles al 2 minuten volledig spanningsloos gezet, helpt niets.
-Ben je zeker dat je soundbar is aangesloten op de HDMI ARC aansluiting? Als ik me niet vergis is enkel HDMI 1 bij dit type Philips voorzien van ARC. Dus daar moet je soundbar op aangesloten zijn. Elke andere HDMI aansluiting zal niet werken.
Ja, er staat maar op 1 poort achteraan ook duidelijk ARC. En ik krijg dan ook effectief geluid uit de soundbar als ik naar Netflix, Chromecast of Nintendo Switch kijk.
Ook als ik de soundbar afkoppel, krijg ik overal geluid via de tv-speakers, behalve bij het beeld van de digicorder.
-In principe is de beste situatie dat je het geluid op bypass zet. (Instellingen > Alle Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling) Op die manier geeft je Philips TV het geluid gewoon door zonder bewerking. Je JBL soundbar zal hiermee dan aan de slag gaan. Enkel wanneer je audio wenst af te spelen waar je soundbar geen raad mee weet kan je deze aanpassen.
Zowel Bypass, Stereo en multichannel geprobeerd. Situatie blijft hetzelfde. Op alles geluid (op HDMI en HDMI 2 poort), behalve de digicorder (op beide poorten en met de kabels van de devices die wel geluid geven getest).
-Ben je echt zeker dat alle HDMI kabels goed insteken? Trek ze desnoods van je soundbar eens uit en terug in wanneer je video content aan het afspelen bent.
Lijkt me van wel, gezien er geluid uit de soundbar komt van andere HDMI-devices en ik al geprobeerd heb een kabel die werkt bij bvb Nintendo Switch gewoon uit de switch te trekken en in de Digicorder te steken. Dan is enkel de digicorder zelf een variabele in een anders werkende setup. En als ik diezelfde kabel en digicorder aan een oude LG tv hang, is er wel geluid, dus een slecht contact van de HDMI-poort van de digicorder, lijkt het me ook niet.
Ik snap er werkelijk niets van.
Ik vermoed dat er ergens een CEC conflict ontstaat. Misschien kan je dit eens uitschakelen op je TV. Philips noemt dit Easylink en probeer dan nogmaals.
Andere tips....
Heb je al eens je soundbar naar de fabrieksinstellingen gezet? Druk hiervoor de "Volume -", "Volume +" en de "Source" knop een tijdje in.
Is je soundbar voorzien van de nieuwste update? Versie 52 kan je hier downloaden:
Ik zou het geluid van de Digicorder op het maximum zetten.
@janne_man schreef:Ik zou het geluid van de Digicorder op het maximum zetten.
Al gedaan, tv en digicorder, en soundbar en digicorder op max. Doet niets 😞
@BillyX schreef:Ik vermoed dat er ergens een CEC conflict ontstaat. Misschien kan je dit eens uitschakelen op je TV. Philips noemt dit Easylink en probeer dan nogmaals.
Ik vind niets dat easylink noemt op die Philips 😞
Andere tips....
Heb je al eens je soundbar naar de fabrieksinstellingen gezet? Druk hiervoor de "Volume -", "Volume +" en de "Source" knop een tijdje in.
Ga ik eens proberen
Is je soundbar voorzien van de nieuwste update? Versie 52 kan je hier downloaden:
Moet ik eens uitzoeken hoe ik die kan updaten. Thx
EDIT: die 2 zaken zijn wel soundbar specifiek; terwijl het probleem zich ook stelt als ik m'n soundbar ontkoppel. Geen geluid door m'n tv-luidsprekers. Terwijl andere devices dat wel doen, op dezelfde poorten, met dezelfde kabels.
Easylink gevonden, maar de settings maakten geen verschil.
Dan maar als last resort m'n tv volledig reset. Terug naar fabrieksinstellingen geen verschil, maar "harde" reset wel. Geluid is terug. Software quirk zeker?