Beantwoorden
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

werkt een externe DVB-C tuner in belgie? bvb Xoro HRK 8760 CI+

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: externe DVB-C tuner

Tags (2)
0 Likes
34 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@Leo-YakVoor de vrij te ontvangen zenders wel, voor de CI+ optie is het 50% kans van niet daar het kan zijn dat die aan een bepaalde codering is gelinkt bv.

maar het compact signaal zou geen problemen mogen geven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Jein (duits voor Ja en Neen 😊)  ...

  • volgens mij perfect te gebruiken voor de ontvangst van het "Compact Signaal" (zonder CI+ module)
  • mits het gebruik van een Telenet CI+ module, waarschijnlijk ook te gebruiken voor het normale Telenet aanbod
  • maar onbekend of deze tuner de AAC audio Codec ondersteund, waardoor een groot aantal zenders van het Telenet aanbod geen geluid zullen krijgen ☹️.
  • Als je bij de aankoopprijs van dit toestel, ook nog eens 69 EUR rekent voor de CI+ module, dan kan je wellicht beter een Telenet decoder aankopen?
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@Ex-NetweterDeze kan enkel MP3 aan 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Werkt een externe DVB-C tuner in België?


@Master-Magic  schreef:

@Ex-NetweterDeze kan enkel MP3 aan 😉


Dat gaat over het mediaplayer gedeelte denk ik ...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@Ex-NetweterMeer info gevonden:

 

MPEG 2 bis zu (MP@ML) und (MP@HL)
MPEG 4 (H.264) bis zu High Profile Level 4 verarbeitet der Receiver bis zu einer Auflösung von 1080p.

 

ISO/IEC 11172 Layer I & II
Abtastfrequenz: 32, 44.1 & 48kHz


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Bedankt voor de reacties.

De audio codec is misschien een probleem.

Ik heb (al vele jaren) een digicorder die ik gebruik om alle (echt alle!) uitzendingen uitgesteld te bekijken. Ik kijk nooit live want dan krijg je er de reclame en de 'sport'? bij.

Waarom dan een externe DVB-C tuner (met usb en ethernet en HDD)?

Ik geef regelmatig uiteenzettingen voor de jeugd over kritisch omgaan met wat op het nieuws verteld wordt. Wat beeldmateriaal is dan onmisbaar. Tot nu toe neem ik het nieuws van vtm en één op een oude videorecorder op (analoog). Daaruit selecteer ik dan fragmenten.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing om dat ook nog in de toekomst te kunnen doen.

Ik dacht aan een externe DVB-C tuner, maar dan is geluid natuurlijk nodig.

Voor de nieuws uitzendingen is de CI+ niet nodig denk ik.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Blijkbaar wordt dit product veel verkocht in Duitsland. Bij Telenet zijn alle Duitse DVB-C radiozenders in AAC . Het zal niet Tekenet zijn die dat signaal in AAC gaan zetten (is duurder dan MP3). Dus veronderstel ik dat AAC ondersteunt wordt. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@janne_manTelenet doet dat wel zelf, hebben per mux encoders voor het aac geluid door te sturen wat compacter is dan mp3 bv, voor sommige tv zenders gebruiken ze deze ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt een externe DVB-C tuner in België?


@Leo-Yak  schreef:

Tot nu toe neem ik het nieuws van vtm en één op een oude videorecorder op (analoog). Daaruit selecteer ik dan fragmenten.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing om dat ook nog in de toekomst te kunnen doen.

Ik dacht aan een externe DVB-C tuner, maar dan is geluid natuurlijk nodig.

Voor de nieuws uitzendingen is de CI+ niet nodig denk ik.


In jouw geval zal de externe DVB-C tuner perfect voldoen. Je moet gewoon scannen naar de zenders van het "Compact Signaal", zie: Zenderoverzicht kabelabonnement Telenet

  • deze zenders vervangen de analoge kanalen, en zitten onversleuteld op de kabel.
  • het geluid van deze zenders is MPEG2 (dus geen AAC).
  • de VRT zenders zijn in HD, de andere in SD (maar nog altijd beter dan de oude analoge kanalen).
  • je hebt de oude videorecorder niet nodig: met een aangesloten externe HD of een USB stick kan je opnemen en afspelen.

Dus perfect voor wat jij in de toekomst nodig hebt ter vervanging van de analoge opnames!

 


@janne_man  schreef:

Blijkbaar wordt dit product veel verkocht in Duitsland. Bij Telenet zijn alle Duitse DVB-C radiozenders in AAC . Het zal niet Tekenet zijn die dat signaal in AAC gaan zetten (is duurder dan MP3). Dus veronderstel ik dat AAC ondersteunt wordt. 


In Duisland wordt AAC door geen enkele zender gebruikt.

Ook de Duitse Vistron DVB-C Radio tuners ondersteunen geen AAC (alléén de Vistron-210 die speciaal voor Telenet werd aangepast).

0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Philippe bedankt!

Ik zal zo'n DVB-C tuner kopen (de versie zonder CI+) en uittesten.

Ik hou je op de hoogte van het resultaat.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

Xoro HRK 8760 CI+  je kan maar 1 zender opnemen en kijken zoals een tv moet je het  zien niet aangeraden beter een digico telenet

0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

zoals beloofd de resultaten van mijn test. (Regio Antwerpen)
Aangekocht bij Amazon voor 62€ incl levering:
"Xoro HRK 7672 HDD 0TB DVB-C HD kabelontvanger" (HDTV TWIN Tuner, HDMI, USB PVR Ready, S/PDIF opt., MiniSCART, zonder SATA harde schijf in FP-bag, 12V)

Zoals verwacht kan je de gewone (24 tv en 38 radio) kanalen allemaal ontvangen (vtm, vtm2, vtm3, één, canvas,... N1, N2, N3, play4, play5, ...)
Het geluid is OK.
Je kan wel 2 zenders tegelijk opnemen (op dat ogenblik kan je niet naar een derde zender kijken (slechts 2 tuners) maar wel naar een van de twee die je opneemt)
De opnamen gebeuren op een USB stick of een HDD. Ik heb op het ogenblik enkel de USB stick uitgetest.
De USB stick is perfect uit te lezen en af te spelen op een PC. (VLC media player)
Er is ook een ethernet aansluiting. Het toetel wordt herkend maar wat je er verder mee kan doen is niet direct duidelijk. Ik zoek dat nog uit.

Enkele min puntjes:
1) De gebruiksaanwijzing bestaat enkel in het Duits. (ook op internet) (Voor mij geen probleem, maar ja ...). Voor het MENU is er keuze tussen Duits of Engels.
2) De opnamen bekijken via de Xoro geen probleem maar...

op de USB stick zijn ze genummerd en niet benoemd. Op je PC zie je dus voor de twee opgenomen uitzendingen:
F:\PVR\REC\00001\record.ts en RECInfo.txt
F:\PVR\REC\00002\record.ts en RECInfo.txt
Alle info (zender, datum, titel,...) over de opname zit in RECInfo.txt. Daarmee kan je dan je opnamen hernoemen zodat je ze gemakkelijker kan sorteren en terugvinden.

 

Nog uit te testen: hoe werkt het met de HDD, wat kan je met de ethernet aansluiting.

Ik hoop dat deze info nuttig is!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

@Leo-Yak kan je niet via FTP aan je opnames als je verbonden bent in hetzelfde netwerk ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Leo-Yak
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Werkt een externe DVB-C tuner in België?

via FTP krijg ik geen toegang.

Ik kan hem wel 'ping-en'.

In de handleiding staat dat de ethernet-verbinding enkel dient om de geïnstalleerde app's toegang te geven naar internet (wat werkt).

Transfer via de USB stick is niet zo omslachtig dus voorlopig geen probleem.

In de handleiding staat niks over de omgang met de HDD. Vermits je moeilijk de HDD telkens kan aansluiten op je PC moet dan een transfer nog langs de USB (tenzij de HDD eens geïnstalleerd wel toegankelijk is via FTP natuurlijk).

Ik dacht dat ik nog een HDD had liggen maar vind die in ieder geval niet.

Ik bestel een nieuwe en zal het ook nog uittesten.

Ik kijk nog op internet of er ergens meer uitleg staat.

0 Likes