Beantwoorden
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Ik heb een nieuwe Smart TV Sharp model 50BL3EA aangesloten op mijn HD digicorder AD2100 ter vervanging van een Panasonic Plasma TV. Voor de verbinding tussen digicorder en TV heb ik de scartkabel vervangen door een HDMI kabel. Als ik via de HDMI1 ingang kijk dus via de digicorder  heb ik geen klank, als ik via de TV ingang kijk wel. Iemand enig idee hoe dit komt aub?
Robert Vanesch

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

@RobertVanesch uw digicorder zal nog ingesteld staan op Scart, dit best aanpassen.

heb geen digicorder meer maar er was een handeling om deze instellingen aan te passen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Het gaat ergens een instelling in je tv zijn. Ieder merk heeft er zo zijn eigen benaming voor en ik heb de handleiding van je tv nog niet onder de loep genomen om te kijken hoe ze het bij Sharp tv's noemen. Maar ik heb hier wel een artikel van een sharp tv gevonden, dit zou je wel moeten helpen: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Sharp-aqous-smart-tv-wel-beeld-geen-geluid/td-p/87...

RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Bedankt voor de tip maar ik heb al van alles geprobeerd op aanraden van Telenet. Nog steeds geen geluid via HDMI en volgens Telenet zou het waarschijnlijk niet aan de Digicorder liggen maar aan de TV zelf. Ga de handleiding van de TV er eens op napluizen. 
Vriendelijke groeten en alvast een zalig Kerstfeest.
Robert

0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Bedankt voor de tip en ik heb dit inderdaad aangepast maar is niet de oplossing.Volgens Telenet zou het waarschijnlijk aan de instellingen van de TV zelf liggen.
Vriendelijke groeten en alvast een zalig Kerstfeest.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

@RobertVanesch 

Als je meer dan één HDMI-aansluitpoort hebt op je tv, probeer dan eens een andere.

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

@RobertVanesch 

 

Klopt, dit is een probleem waar veel 4k tv's last van hebben in combinatie met een digicorder. Maar in het artikel dat ik je eerder stuurde stond er ergens duidelijk in hoe je aan de instellingen raakt van je tv. Het is niet hetzelfde model van tv maar wel hetzelfde merk dus de 'menu' zal volgens mij zo goed als het zelfde zijn. Dus om je zelf wat zoekwerk te besparen kan je best eerst dit nog eens proberen zoals in dat artikel stond:

 

Zeker wel. Je gaat eerst naar instellingen, daar kies je apparaatvoorkeuren.

Dan kies je ingangen en dan ga je naar beneden. Onderaan zie je HDMI EDID-versie.

Die klik je aan en zet hem van 2.0 naar 1.4 en druk op ok.

 

Zo werkt het tenminste bij mijn tv dus.

Ik hoop bij die van jou ook.

Succes 

0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Bedankt voor de tip maar dit lukt ook niet.
Nog prettige Kerstdagen gewenst.

0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Probleem is dat ik die instelling HDMI EDID-versie niet kan aanpassen, die staat n. in het grijs.
Ik zie wel dat bij de lijst van CEC-apparaten er geen enkel apparaat vermeld staat. Kan dit er ook iets mee te maken hebben misschien? Ondertussen heb ik op HMDI 1 helemaal geen signaal meer na andere HDMI-kabel geprobeerd te hebben op aanraden van Telenet.
Ik wens je alvast prettige Kerstdagen. 
 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

@RobertVanesch staat HDMI-CEC wel aan op de digicorder???? daarna misschien eens herstarten ook als die aanstaat zodat die een connectie maakt bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

HDMI-CEC staat wel degelijk aan op digicorder. Ook na herstart van digicorder geen geluid. Probleem zou waarschijnlijk HDMI-versie van TV zijn. Toch bedankt voor de tip. Nog een prettig eindejaar.

0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen geluid op Smart TV bij kijken via HDMI

Heb uiteindelijk dan toch de HFMI-EDID versie kunnen aanpassen maar niet naar versie 1.4 want dan was er ook geen geluid. Heb het het op "automatisch" moeten zetten dus in elk geval bedankt voor uw tip.
Ik wens je nog een prettig eindejaar.