24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Allen,
Wij hebben een nieuw tv-toestel - Toshiba 43U2963. Is een smart-tv en 4k/uhd.
Na alles in te stellen en aan te sluiten ondervonden dat er via hdmi geen geluid hebben, wel via analoog.
Na het zoeken van een oplossing via dit forum, de mogelijke oplossingen geprobeerd.
D.w.z. veranderen van hdmi-ingang, nieuwe hdmi-kabel, allerhande instelling op de tv,...
Zelfs de hulp van de klantendienst van Telenet heeft geen oplossing gebracht.
Volgens hen is er geen probleem met de digicorder en is die compatibel met de tv.
Hopelijk is er hier nu iemand die een oplossing kan bieden voor dit probleem.
Mvg,
Opgelost! Ga naar oplossing.
De enige manier waarop ik geen digitaal geluid heb en wel analoog geluid is als ik met de afstandsbediening van de Digicorder het geluid verlaag tot het miniumum (rechts boven in het scherm tonen gele balkjes het volume tijdens het veranderen).
Ben je zeker dat het geluid van de Digicorder volledig aanstaat, dus volume op maximum?
@janne_man : Geluid via digicorder staat wel degelijk open.
Bekijk de oplossing is deze thread eens. Je hebt de instellingen al nagekeken, hier gaat het specifiek over uhd uitzetten voor de hdmi-ingang waar de digicorder mee verbonden is.
@Wheng Heb al zitten zoeken als gek om dit aan te passen maar volgens mij kan ik deze niet aanpassen bij onze tv want ik kan dit nergens vinden en heb de instellingen al tientallen keren bekeken. Om hopeloos van te worden.
Staan de geluidsinstellingen in de tv wel goed?
@Zeddron schreef:@Wheng Heb al zitten zoeken als gek om dit aan te passen maar volgens mij kan ik deze niet aanpassen bij onze tv want ik kan dit nergens vinden en heb de instellingen al tientallen keren bekeken. Om hopeloos van te worden.
Stel de HDMI bron (waar de hdmi kabel insteekt die van de Digicorder komt) van in als regelmatig (= hdmi 1.4), niet als verbeterd (hdmi 2.0).