24757
netweters
|
152437
antwoorden
|
20705
vragen
|
Sinds vandaag heb ik geen internetverbinding meer op mijn TV. De internetkabel zit in mijn decoder, maar geen internetverbinding mogelijk. Als ik dezelfde kabel direct aan mijn TV aansluit, werkt het wel.Is dit een defect aan mijn decoder?Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-NetweterWat bedoel je precies met geen internetverbinding op je tv? Je zegt dat als je de internetkabel uit je decoder haalt en in je tv steekt je wel internet hebt. Je decoder zal nooit internet doorgeven aan je tv.
ja, dit biedt geen oplossing.
mijn netwerkkabel zit in mijn digicorder. Tot gisteren kon ik zo bvb Netflix bekijken of de tv programmatie voor de komende dagen bekijken. Nu lukt dit niet meer.
Als ik dezelfde netwerkkabel direct aan mijn TV aansluit, kan ik Netflix wel bekijken.
@Ex-Netweter
Stekker van Digicorder uittrekken. Vijf minuten wachten. Stekker terug insteken. Wachten tot Digicorder klaar is. Controleren of Digicorder nu terg netwerkverbinding heeft.
Het kan zijn dat uw modem/router van Telenet geen ip adress doorgeeft aan uw digirecorder. Het beste is de modem/router even te herstarten en nadien ook uw digirecorder.
Zie dan eens welk ip adres je krijgt in de netwerksettings van uw digirecorder.
Als er maar 1 UTP kabel ligt tussen modem en tv / digicorder dan zou ik gaan voor de comfortabele oplossing : een gewone 4 poort switch.
Een UTP kabel van modem naar switch en dan een UTP kabel naar de digicorder en een UTP kabel naar de TV.
Dit heeft gewerkt. In plaats van enkele seconden de stekker uit te trekken, moest ik inderdaad een vijftal minuten dit doen. Thx!!!