Beantwoorden
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

sinds vrijdag kan ik geen opnames meer bekijken en krijg ik de melding geen digicorders beschikbaar. Na vele telefoontjes was de oplossing een nieuwe digicorder te halen, maar ook dit lost het probleem niet op. Als we de 2 boxen resetten, verschijnen de opnames weer, maar na een half uur krijg ik weer de melding geen digicorders beschikbaar.  Uiteindelijk vandaag een technieker langs geweest, die kan het niet oplossen.  Nu is er een ticket aangemaakt voor de back-office, maar dat kan 5 dagen duren voor ik een antwoord krijg.  Heeft iemand dit probleem ook en dan misschien ook wel een oplossing?  De technieker zegt dat het een software probleem is, de helpdesk zegt van niet...

 

Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: geen digicorders beschikbaar op digibox

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen opnames beschikbaar op digibox

@Kyrina 

Als ik je vraag goed begrijp heb je twee toestellen: een Digicorder en een Digibox.

Het is op de Digibox dat je de melding krijgt dat er geen Digicorder beschikbaar zijn.

Klopt dat?

 

Als je dat voorhebt kijk dan eens in de instellingen op beide toestellen naar Digicorder fo Digibox, Technisch, IP.

Je moet daar een IP adres hebben dat begint met 10. en een ander met iets ander maar geen 169.

0 Likes
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

ik heb 1 digicorder en 2 digiboxen en die adressen zijn ook deze morgen door de technieker gecontroleer en beginnen met een 10, andere dacht ik 192, maar klopt volgens Telenet

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen opnames beschikbaar op digibox

@Kyrina beide toestellen moeten in hetzelfde netwerk hangen, namelijk direct aan de router/switch van Telenet.Welk ip adres heb je op beide toestellen ? Hoe meer info hoe beter:-)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

alle toestellen zijn met kabel rechtstreeks verbonden

ze hebben wel een verschillend ip adres, maar is blijkbaar normaal

0 Likes
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

@janne_man zie net dat ik niet geantwoord heb op de vraag of de foutboodschap op de digibox komt: ja op allebei, de digicorder werkt perfect ook de opnames

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Geen opnames beschikbaar op digibox

@Kyrina 

 

Wat bedoel je met resetten? Gewoon de stekker eruit en weer in of bedoel je dat je al een factory reset geprobeerd hebt? Anders dit eens proberen, Alle 3 decoders een factory reset geven, bij je digicorder dan wel zien dat je een factory reset geeft met behoud van opnames dan speel je de opnames niet kwijt. Dan kan alles eens volledig opnieuw installeren. Je kan dit terugvinden onder instellingen - systeem en dan je pincode ingeven. 

0 Likes
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

we hebben al alles geprobeerd, stekkers eruit, met back en ok, factory reset, telenet al reset vanop afstand gedaan... 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen opnames beschikbaar op digibox


@Kyrina  schreef:

we hebben al alles geprobeerd, stekkers eruit, met back en ok, factory reset, telenet al reset vanop afstand gedaan... 


Heb je al eens de Digicorder van plaats gewisseld met een Digibox? De enige kabel die mee mag verhuizen is de stroomkabel.

Je moet wel even wachten om te testen, want het duurt een tijdje eer de Digicorder terug klaar is. Test dan eens met de tweede Digibox die niet verhuist is.

0 Likes
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

alles al verwisseld, intussen heeft de ene 3 dagen gewerkt, maar nu weer niet meer.  Al 3 dagen gehad dat de wifi 's morgens niet werkte en modem moeten herstarten.  Totaal geen reactie van telenet, maandag nog eens gebeld en werd zelfs onvriendelijk geantwoord.

Ik vrees dat de overstap naar Proximus onvermijdelijk wordt.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen opnames beschikbaar op digibox

afstandsbediening  druk huisje

dan 3x rechts

tandwiel

digicorder enter

systeem

updates download

doe dit bij de 3 toestelen

 

of probeer iets op te vragen

nieuws of iets anders

 

0 Likes
Kyrina
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen opnames beschikbaar op digibox

dat heeft de technieker vorige week ook gedaan, dank je voor de tips

er komt vandaag opnieuw een technieker, als die het niet kan oplossen moet er nog een derde keer iemand komen volgens de procedure en dan gaan ze een speciaal team sturen

en eindelijk iemand die het zelf gaat opvolgen en mij zelf gaat opbellen vanavond of het gelukt is, want ik heb het nu al ontelbare keren aan verschillende medewerkers moeten uitleggen, die me dan weer alles opnieuw laten testen, zo vervelden dat je nooit dezelfde persoon aan de lijn kan krijgen, dit heeft me al uren bellen gekost

en blijkt nu ook nog dat de modem die de technieker vorige week geplaatst heeft al verschillende keren is uitgevallen omdat het de verkeerde is!

Bijna 2 weken verder, wat een service bij telenet...

0 Likes