24770
netweters
|
152551
antwoorden
|
20720
vragen
|
sinds vrijdag kan ik geen opnames meer bekijken en krijg ik de melding geen digicorders beschikbaar. Na vele telefoontjes was de oplossing een nieuwe digicorder te halen, maar ook dit lost het probleem niet op. Als we de 2 boxen resetten, verschijnen de opnames weer, maar na een half uur krijg ik weer de melding geen digicorders beschikbaar. Uiteindelijk vandaag een technieker langs geweest, die kan het niet oplossen. Nu is er een ticket aangemaakt voor de back-office, maar dat kan 5 dagen duren voor ik een antwoord krijg. Heeft iemand dit probleem ook en dan misschien ook wel een oplossing? De technieker zegt dat het een software probleem is, de helpdesk zegt van niet...
Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: geen digicorders beschikbaar op digibox
Als ik je vraag goed begrijp heb je twee toestellen: een Digicorder en een Digibox.
Het is op de Digibox dat je de melding krijgt dat er geen Digicorder beschikbaar zijn.
Klopt dat?
Als je dat voorhebt kijk dan eens in de instellingen op beide toestellen naar Digicorder fo Digibox, Technisch, IP.
Je moet daar een IP adres hebben dat begint met 10. en een ander met iets ander maar geen 169.
ik heb 1 digicorder en 2 digiboxen en die adressen zijn ook deze morgen door de technieker gecontroleer en beginnen met een 10, andere dacht ik 192, maar klopt volgens Telenet
alle toestellen zijn met kabel rechtstreeks verbonden
ze hebben wel een verschillend ip adres, maar is blijkbaar normaal
@janne_man zie net dat ik niet geantwoord heb op de vraag of de foutboodschap op de digibox komt: ja op allebei, de digicorder werkt perfect ook de opnames
Wat bedoel je met resetten? Gewoon de stekker eruit en weer in of bedoel je dat je al een factory reset geprobeerd hebt? Anders dit eens proberen, Alle 3 decoders een factory reset geven, bij je digicorder dan wel zien dat je een factory reset geeft met behoud van opnames dan speel je de opnames niet kwijt. Dan kan alles eens volledig opnieuw installeren. Je kan dit terugvinden onder instellingen - systeem en dan je pincode ingeven.
we hebben al alles geprobeerd, stekkers eruit, met back en ok, factory reset, telenet al reset vanop afstand gedaan...
@Kyrina schreef:we hebben al alles geprobeerd, stekkers eruit, met back en ok, factory reset, telenet al reset vanop afstand gedaan...
Heb je al eens de Digicorder van plaats gewisseld met een Digibox? De enige kabel die mee mag verhuizen is de stroomkabel.
Je moet wel even wachten om te testen, want het duurt een tijdje eer de Digicorder terug klaar is. Test dan eens met de tweede Digibox die niet verhuist is.
alles al verwisseld, intussen heeft de ene 3 dagen gewerkt, maar nu weer niet meer. Al 3 dagen gehad dat de wifi 's morgens niet werkte en modem moeten herstarten. Totaal geen reactie van telenet, maandag nog eens gebeld en werd zelfs onvriendelijk geantwoord.
Ik vrees dat de overstap naar Proximus onvermijdelijk wordt.
afstandsbediening druk huisje
dan 3x rechts
tandwiel
digicorder enter
systeem
updates download
doe dit bij de 3 toestelen
of probeer iets op te vragen
nieuws of iets anders
dat heeft de technieker vorige week ook gedaan, dank je voor de tips
er komt vandaag opnieuw een technieker, als die het niet kan oplossen moet er nog een derde keer iemand komen volgens de procedure en dan gaan ze een speciaal team sturen
en eindelijk iemand die het zelf gaat opvolgen en mij zelf gaat opbellen vanavond of het gelukt is, want ik heb het nu al ontelbare keren aan verschillende medewerkers moeten uitleggen, die me dan weer alles opnieuw laten testen, zo vervelden dat je nooit dezelfde persoon aan de lijn kan krijgen, dit heeft me al uren bellen gekost
en blijkt nu ook nog dat de modem die de technieker vorige week geplaatst heeft al verschillende keren is uitgevallen omdat het de verkeerde is!
Bijna 2 weken verder, wat een service bij telenet...