Beantwoorden
Nick1985
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

Ik heb sinds vrijdagochtend geen signaal meer. Dus geen internet, digitale tv, vaste telefonie,... gewoon niks. 

Ik heb ook al 6 weken problemen met mijn internet: heel onstabiel, traag en soms valt het gewoon uit.

Telenet beweert dat het probleem enkel bij mij ligt, maar na rondvraag blijkt dat er heel wat mensen bij mij in de buurt al meer dan 2 maanden problemen hebben met al hun diensten!

In de laatste maand zijn er al 2 techniekers langsgekomen, zonder resultaat. Nu maandag komt er ALWEER een technieker langs om het probleem te bekijken.

Ik heb nu bijkomende vragen over de interventie, maar ik kan ze maar niet bereiken! Telefonisch wordt mijn verbinding na meer dan 40 minuten gewoon verbroken (nog steeds tijdens het wachtmuziekje), ze reageren niet op berichten in Messenger en Facebook.

Wat moet ik in godsnaam nog doen? Ik ben boos en radeloos...

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

@Nick1985 

Heel veel ga je er niet aan kunnen doen vrees ik en via deze weg is er ook geen klantendienst die je kan bereiken. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het te druk is en was om direct te antwoorden maar dat is ook iets wat we niet weten. Dus waarom je niemand aan de lijn krijgt dat zal dus in het midden blijven. 

 

Waarom komt die technieker bij je thuis ? Dan hoop ik toch dat ze in de case hebben vermeld dat ze buiten een netwerk technieker moeten sturen. Je geeft aan dat er nog mensen zijn in de straat die dezelfde problemen ervaren. Nu heb je zelfs helemaal geen diensten niet dus kan wijzen op een totale uitval van de diensten in de gehele buurt of enkel bij je zelf. 

 

Dit probleem dient echt op netwerk niveau nagekeken te worden en niet enkel bij jullie thuis welf. Maar wat ik dan niet begrijp is dat de eerste twee techniekers hier niks van vermeld hebben in hun case die ze afloggen. Dit is mijn analyse hoe ik het zie hé want dit lijkt er niet op dat je thuis toevallig de stekker verkeerd hebt zitten want dan heeft heel de straat hun stekker verkeerd zitten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nick1985
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

Patrick, 

 

Er zijn meerdere mensen in mijn gemeente met hetzelfde probleem, alsook tientallen in aanliggende gemeentes. Ikzelf ben echter de enige in mijn straat met dit probleem, dus ziet Telenet dit niet als een algemeen netwerk probleem. 

En probeer maar eens aan hun verstand te brengen dat het een algemeen netwerk probleem is in verschillende aanliggende gemeenten.

Maar ja, ofwel geloven ze je niet, ofwel wordt je gewoon uitgelachen, ofwel kan je ze gewoon niet bereiken. 

Ik weet dat ik via deze post waarschijnlijk geen echte oplossing ga vinden, maar ik ben echt radeloos...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

@Nick1985 

Maar dat wil niet zeggen dat je niet even je frustratie hier kwijt kan natuurlijk. Het is al iets dat je toch tot de conclusie komt dat wij ook niet echt een oplossing kunnen brengen. Dat neemt niet weg dat wij je als advies kunnen geven blijf aandringen bij de klantendienst en leg ze tig dubbel uit dat er nog mensen zijn in de omliggende gemeente met dezelfde problemen. Desnoods via Whatsapp of Messenger sturen en daar je situatie uitleggen. 

 

Hopelijk is de technieker die maandag komt wel in staat om er achter te komen dat het ergens een netwerk probleem is. Maar vergeet niet ook te vermelden aan de technieker die komt dat het dus een groter probleem is dan enkel bij jullie thuis. 

 

Kan goed zijn dat het ergens een hoofd verdeel kast is die problemen geeft. Iedereen heeft wel een TAP of een paddestoel staan maar er zijn ook hoofd verdeel kasten daar waar natuurlijk alles uit aangestuurd wordt. Ik kan natuurlijk niks zeker weten maar mijn vermoeden is dat het daar wel ergens heen gaat en dat daar gekeken dient te worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nick1985
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

Patrick, 

 

Ik heb dit al meerdere keren aan de klantendienst laten weten, en heb het ook al gezegd aan beide techniekers die langskwamen. Maar ze willen niet luisteren of ze geloven mij gewoon niet. Met als resultaat dat ik plots totaal geen signaal meer binnen krijg. 

Ik heb ook al sinds deze middag proberen contact op te nemen met de klantendienst op verschillende manieren, ik krijg gewoon nergens reactie. Telefonisch nemen ze gewoon niet op, via Messenger en Facebook krijg ik gewoon geen reactie terug...

Momenteel neem ik internet via een hotspot op mijn smartphone via 4G, heb al meer dan 20GB verbruik in enkele uren tijd. Dit kan niet blijven duren.. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar


@Nick1985  schreef:

Ik heb sinds vrijdagochtend geen signaal meer. Dus geen internet, digitale tv, vaste telefonie,... gewoon niks. 


Dat je een hele dag zonder signaal zit, en geen enkele feedback krijgt, is toch onaanvaardbaar ...

Tijd dat we hier eens een telecom wet hebben zoals de nieuwe wetgeving in Duitsland:

Ständig Internet-Unterbrechungen? 10 Euro Geld zurück dank neuem Gesetz - CHIP

 

vrij vertaald:


Dankzij een wijziging van de Duitse Telecommunicatiewet hebben klanten voortaan meer rechten op het gebied van telefoon, internet en mobiele communicatie. Bij een storing is het nu makkelijker om een ​​schadevergoeding te claimen. Tot 10 euro per dag is mogelijk.

Bij een storing van de telefoon, internetverbinding of mobiele telefoonontvangst moeten aanbieders de storing kosteloos en zo snel mogelijk verhelpen.

Lukt dit niet binnen één dag, dan dient het bedrijf de getroffenen uiterlijk de volgende dag te informeren welke maatregelen zijn genomen en wanneer de verstoring naar verwachting is verholpen.

Vanaf de derde dag van de onderbreking wordt voor elke extra dag vijf euro of tien procent van het maandbedrag teruggegeven. Vanaf de vijfde vrije dag gaat het tarief omhoog naar tien euro of 20 procent (het hoogste van de twee bedragen is bepalend).
Deze vergoeding is niet automatisch, maar moet schriftelijk worden aangevraagd bij de aanbieder (tenzij overmacht de reden van de storing is).


Ex-Netweter
 

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

Hier is ook een nieuwe telecomwet. 40 min naar wachtmuziek luisteren kan NIET meer.

Kortere wachttijden

De telecomminister gaat ook de strijd met de wachttijden bij klantendiensten van telecomoperatoren aan. De nieuwe wet voorziet dat als je na 2,5 minuten niet geholpen bent, je je gegevens kan achterlaten en je ten laatste de dag erna zelf opgebeld wordt. De Sutter zegt dat “operatoren hun capaciteit daarvoor zullen moeten opschalen.”

 

Als Telenet niet wil luisteren, dan kan je ze in gebreke stellen. Want in de algemene voorwaarden van Telenet staat het volgende op artikel 5.1: 5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best mogelijke kwaliteit te verstrekken,
conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen,
storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.

 

Hier kan je mee naar de Ombudsdienst stappen of zelfs naar de rechtbank.

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

@Nick1985 

 

Zoals anderen reeds aangehaald hebben, dit kan niet en dit hoef je niet te blijven dulden. Leg een klacht neer bij de ombudsdienst voor telecommunicaties zoals hier hoger reeds aangegeven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nick1985
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal + Telenet is telefonisch niet bereikbaar

Beste mensen allemaal.

 

Het probleem is ondertussen opgehelderd en opgelost.

Het lag niet aan Telenet zelf, maar aan grondwerken 2 huizen verder bij mij in de straat. Door hun grondwerken was mijn buitenkabel losgekomen... 

Niettegenstaande het probleem niet bij Telenet lag, stel ik mij toch nog vragen bij hun vakkundigheid. Na tientallen telefoontjes en 2 techniekers die langskwamen, was het probleem pas opgelost toen een derde technieker langskwam en het wél allemaal controleerde, en hij wist het probleem op te lossen...

 

Enfin, alles is opgelost en alles werkt terug...