24775
netweters
|
152607
antwoorden
|
20723
vragen
|
Ok.. Wat vooraf..
1 ) Antenne kabel Telenet type A,
van wanddoos met Coax Splitter Nikon ingebouwd naar Coax TV..
* Zoeken naar zenders 'analoog' en dan na wijziging instellingen toestel (stap/stap), switch zoeken naar 'digitaal'. beide gelukt.
2) Antenne kabel Telenet Type A,
van wanddoos met Coax Splitter
Nikon ingebouwd naar RF IN Digibox. En van RF OUT Coax Telenet Type B naar Coax Tv.
--> geen signaal
UTP in TV en Digibox elk.
HDMI van TV naar Digibox.
Mijn papa heeft wel een digibox aangesloten digitaal op coax splitter en meerdere in huis ook.
#Netweter schreef; vanaf elke aansluiting kan je een coax kabel leggen tot op de plaats waar de TV staat. NOOIT coaxkabels splitsen met een splitter of doorlussen. Zeer negatief voor digitale TV!
Hoe los ik dit dan op?
Stream/swipe is mijn man niet mee geholpen. En sommige dingen laten dit niet toe omwille 'rechten'.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Coax analoog + digitaal
@AnaZina Die wandcontactdoos is die rechtstreeks op de inkomende dropkabel aangesloten of heb je ergens een NIU + modem staan? In het laatste geval zou ik eens kijken of het helpt om de coax die naar de aansluitdoos gaat, aan te sluiten op een versterkte uitgang. Nu zal die waarschijnlijk op een uitgang zitten die niet versterkt is.Probeer het eens. Wie weet of het lukt. Er zijn tenslotte 4 uitgangen, voor zover je dat type NIU hebt.
Begrijp ik het probleem:
Wat ik niet begrijp is wat je bedoelt met:
Een antenne kabel heeft normaal altijd 2 verschillende connectoren:
De coax kabel tussen de RF OUT op de digicorder (doorlussen) is dus exact dezelfde coax als deze tussen wandcontactdoos en TV toestel (i.p.v. type A of type B ???) ...
Mogelijke oplossingen:
@AnaZina schreef:#Netweter schreef; vanaf elke aansluiting kan je een coax kabel leggen tot op de plaats waar de TV staat. NOOIT coaxkabels splitsen met een splitter of doorlussen. Zeer negatief voor digitale TV!
"zeer negatief" is een beetje overdreven. Je kan altijd eens proberen met een coax splitter en kijken wat het resultaat is ..
voor 2)
- Als je de digibox inschakelt op preselectie 2 (Eén) en de TV instelt op de HDMI van de digibox, heb je dan beeld? Indien neen : gebruik een andere coax tussen muur en digibox en test opnieuw.
- Indien ja : Laat digibox aan staan en stel de TV dan in op coax signaal en preselectie 2 (Eén), heb je nu beeld?
Het heeft geen zin om ook nog analoog te scannen.
Ik vermoed dat je met Coax spliter Nikon de contactdoos bedoelt die langs één uitgang het tv signaal geeft en langs de andere het afgeschafte FM-signaal. Dit splits wel het signaal, maar toch is het geen spliter. Een tv aansluiten op de FM uitgang heeft geen zin, de TV frequenties komen daar helemaal niet door. Een spliter is een dominostekker op de coax (één ingang, twee uigangen).
Heb je nu meer TV's dan toen je analoog keek? Had je toen op al je TV's goed beeld?
kan je dit eens testen op digibox digicorder
afstandsbediening druk
huisje
druk 3 keer rechts
tandwiltje
ok
digicorder
ok
voorkeuren
afsluitopties
slimme energiestand uit
auto stand-by uit