Beantwoorden
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Sinds kort ervaar ik dat het geluid tussen decoder en muziekinstallatie regelmatig enkele seconden uitvalt, de decoder flikkert dan even, ze zijn verbonden met een tulpkabel. De TV staat uit.

Alles gecheckt, decoder af- en aangezet, kabel in en uit gedaan, niks helpt.

Het rare is als ik tv erbij opzet gebeurt het uitvallen niet.

Wat is hier het probleem, mijn decoder ?

 

Titel gewijzigd door naam (Mathieu) | Vorige titel: Geluid valt af en toe weg tssn digibox en installatie

0 Likes
25 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke 

Het is een shot in the dark, maar heb je al eens geprobeerd om CEC af te zetten op uw digibox?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Wat is CEC ? ben wel niet onhandig maar soms nog een leek.

 

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Nagekeken op decoder, CEC stond al uit.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

OK, dan kunnen we dat toch al afvinken als zijnde niet de oorzaak.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke ik vrees dat het bijna einde leven is van u digicorder, ja helaas aan alles komt een einde. schakel over op een TV box let wel je gaat hem dan wel niet meer kunnen aansluiten via een RCA kabel maar dan ben je ook nooit nog je opnames kwijt.

 

mss eens met een andere RCA kabel proberen en eens de stroomkabel controleren die van het stopcontact naar de voeding gaat (da blokje) die durft soms wel eens loskomen, maken dat de stekker er diep genoeg in zit, vergt wat kracht.

 

@StefaanH even uit nieuwsgierigheid HDMI controle aan of uit zetten als er aangegeven word dat audio wegvalt 🤔🤔🤔 en dat de audio is aangesloten via een RCA kabel ik snap de redenering niet, HDMI en RCA zijn twee afzonderlijke uithangen... logisch denken 😉

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Ik heb allerlei controles gedaan, de tulpkabel (RCA) verbonden met digibox en installatie, de stekkers in- en uitgedaan bij de digibox, niks helpt.

Via de koptelefoon ingang is tv met versterker verbonden door een tulpkabel.

Mijn versterker heeft enkel tulpaansluitingen.

Zet ik de tv erbij aan dan blijft geluid constant ttz de decoder valt dan niet af en toe uit.

Heel raar allemaal, en het heeft altijd goed gefunctioneerd sinds de kabel (radio) is afgeschaft.

Heb telenet zelf al gecontacteerd en zij kunnen niet helpen want ondersteunen niet de radio's.

Raden mij digibox te wisselen, TV-box kost 50 eur, mr heb geen optische aansluiting op versterker !

Probleem !!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke ja de hoofdtelefoon uitgang op u tv was nog een oplossing maar dat heb je al geprobeerd, heeft u tv geen RCA uitgang?

 

maar eens je een TV box hebt zit je dan met het volgende probleem, je moet dan telkens u tv aanzetten voor naar de radio te luisteren en dat is een beetje gek...

 

je hebt niet veel opties meer buiten een nieuwe versterker met optische ingang(en), let wel bij de TV box kan je het volume niet meer apart regelen zoals bij de digicorder dus je zal steeds het volume moeten regelen via de tv of de versterker. TV box wordt gekoppeld aan je tv via HDMI en via de afstandsbediening van je TV box regel je dan rechtstreeks het volume van je tv. veel gemakkelijker vind ik persoonlijk...

 

afstandsbediening werkt deels op radiogolven en infrarood, radiogolven is voor de TV box zelf en infrarood is voor de tv (volume) u TV box kan je in principe bedienen vanuit een andere kamer of als de box in een gesloten kast staat maar de tv zal enkel reageren als je naar de tv zelf richt zoals een klassieke afstandsbediening.

 

mijn setup is alles via HDMI (TV box, Blu-ray speler en Playstation 5) naar een AV receiver dan met 1 HDMI kabel naar de tv alles is van Sony, ik kan zelfs kiezen in het TV box menu waar ik het volume regel via de AV Receiver of tv de TV box herkende probleemloos de 2 bij de installatie...

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Tja, TV heeft zeker RCA aansluitingen, maar zie het verder nut niet.

TV is met versterker verbonden via jack in koptelefoon naar tulp in versterker, zodoende is geluid van tv uitgeschakeld en hoor ik het via versterker als ik tv kijk.

Digicorder is met versterker verbonden via tulp in digicorder naar tulp in versterker.

Ik switch van uitgang op versterker om radio te luisteren of tv te kijken.

Het blijft raar, gewoon tv erbij aanzetten, geen switch van uitgang doen op de versterker en digicorder valt niet af en toe uit maar blijft stabiel.

Bij een TV-box moet ik omvormer aanschaffen van optisch naar tulp (extra kost).

Telenet beweert dat decoder wisselen mss geen garantie voor oplossing is, de digiboxen zijn nog te verkrijgen, denk dus de huidige te wissel voor zo enen.

Moet dan wel eerst al mijn opgenomen items bekijken of ben ze kwijt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie


@Ex-Netweter  schreef:

 

... knip ...

 

 

@StefaanH even uit nieuwsgierigheid HDMI controle aan of uit zetten als er aangegeven word dat audio wegvalt 🤔🤔🤔 en dat de audio is aangesloten via een RCA kabel ik snap de redenering niet, HDMI en RCA zijn twee afzonderlijke uithangen... logisch denken 😉


Ge hebt natuurlijk gelijk, ik had daar los over gekeken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Uiteindelijk naar een telenetwinkel gebeld met mijn probleem.

Zij konden mij niet direct helpen maar omdat de digibox flikkert/uitvalt bij radio luisteren werd mij geadviseerd om naar telenet Mechelen terug te bellen.

Na lang uitzoeken zou het een zwak signaal zijn van het internet.

Een harde reset werd door hen gedaan van digibox en modem.

En het probleem is tot hier toe opgelost, oef.

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Het was tijdelijk opgelost, gisteren niks meer gehad en vandaag heb ik het terug pfffffffff

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Nog eens uitgetest, digibox valt uit als mijn laptop aanstaat, is laptop uit, heb ik geen uitval !!!

Ga internetkabel eens vervangen... helpt dat ???

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke 

 

Het zou inderdaad kunnen helpen indien de fout daar zit. Het kan in ieder geval geen kwaad, dus zeker eens doen zou ik zeggen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke u digicorder heeft enkel internet nodig voor het interactieve gedeelte (films en series opvragen) en als je bv Play More hebt om te controleren als het wel op jou adres is (anti fraude), voor de rest gaat ALLES via de coax kabel. ik snap nie wat ze u daar in da telenet center hebben wijsgemaakt! internet singaal te zwak waar halen ze dat, sommige verkopers geloven hun eigen bull**bleep** geloof ik 🤔

 

het zal wel een te zwak signaal zijn op de coax kabel, ben da bijna zeker hebt dat in mijn vorig huis ook meegemaakt bij het inschakelen van een lamp of gebruik van een microgolf oven viel alles ook even weg, kijk eens via het menu naar signaal sterkte... ze kunnen dat bij telenet ook vanop afstand uitlezen dus doe eens de moeite om naar de 015 66 66 66 te bellen dan weet je het meteen.

 

hier kunt ge er nog 1001 discussies over hebben maar het zal niet helpen vrees ik 😉

0 Likes