Beantwoorden
markleuris
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E

Kan ik met mijn plasmatv panasonic

TX-P42U10E ( ong. 12 jaar oud) nog tv-programma's zien via de kabel? Zo ja, hoe werkt dit dan?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: plasmaTV Panasonic TX-P42U10E

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E

@markleuris 

Als ik je tv zo bekijk is deze veel te oud om dus om te gaan naar het compacte digitale signaal. Je gaat dus geen enkele zender nog kunnen ontvangen via deze tv via de kabel. Beste is om naar een andere uit te kijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E

@markleuris deze tv heeft Enkel een analoge tuner, dus geen DVB-C dat nodig is voor digitale tv te kijken, 

ofwel moet je kiezen voor de optie dat @patrick37 voorstelt ofwel een digibox of corder huren bij telenet en aansluiten via HDMI om digitaal te kunnen kijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E

@markleuris 

 

Wanneer uw plasma TV nog een goed beeld geeft en je tevreden bent met zijn mogelijkheden zou ik de tweede oplossing van @Master-Magic aanbevelen: huur (of koop) een digicorder/box en je kunt zorgeloos verder van uw TV genieten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E


@StefaanH  schreef:

@markleuris 

 

Wanneer uw plasma TV nog een goed beeld geeft en je tevreden bent met zijn mogelijkheden zou ik de tweede oplossing van @Master-Magic aanbevelen: huur (of koop) een digicorder/box en je kunt zorgeloos verder van uw TV genieten.


Je kan ook een 2de hands Digibox of Digicorder kopen op 2de Hands of Facebook Marketplace!

Of ook refurbished kopen in Telenet Center.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E


@markleuris  schreef:

Kan ik met mijn plasmatv panasonic TX-P42U10E ( ong. 12 jaar oud) nog tv-programma's zien via de kabel? Zo ja, hoe werkt dit dan?


Gezien je met dit toestel tot nu toe alleen naar de analoge zenders keek, ga ik ervan uit dat je tevreden bent als je terug naar je vroegere zenders kan kijken.

De analoge zenders zijn vervangen door het "Compact Signaal".

Gezien jouw toestel geen digitale tuner ingebouwd heeft, heb je dus een extern apparaat nodig.

 

Naast de oplossingen hierboven aangehaald (huur digicorder of TV-Box, aankoop 2de hands digibix of digicorder), kan je ook opteren voor een externe DVB-C tuner

zie bijvoorbeeld: Externe DVB-C Tuner: Technisat HD-C 232 - De Netweters

 

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Analoge TV kijken met plasma TV Panasonic TX-P42U10E